
دانلود ارزيابي عملکرد سازه ي آبشکن درحفاظت سواحل رودخانه و تاثير آ« برالگوي جريان در فایل ورد (word) دارای 8 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد دانلود ارزيابي عملکرد سازه ي آبشکن درحفاظت سواحل رودخانه و تاثير آ« برالگوي جريان در فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود ارزيابي عملکرد سازه ي آبشکن درحفاظت سواحل رودخانه و تاثير آ« برالگوي جريان در فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن دانلود ارزيابي عملکرد سازه ي آبشکن درحفاظت سواحل رودخانه و تاثير آ« برالگوي جريان در فایل ورد (word) :
نام کنفرانس یا همایش : دومین کنفرانس ملی مهندسی عمران و توسعه پایدار ایران
تعداد صفحات : 8
چکیده مقاله:
حفاظت رودخانه دربرابر فرسایش و تخریب ناشی ازجریان آب بااستفاده ازآبشکن ها ازجمله روشهای متداول درمهندسی رودخانه به شمار میرود هدف این مقاله بررسی و ارزیابی کارازمایی های صورت گرفته دراین زمینه می باشد مقالات و اطلاعات ازطریق پایگاه داده ها گوگل و ساینس دیرکت دانلود شد باتوجه به ارزیابی که ازمقالات به عمل آمد وبااستناد برشواهد ذکر شده میتوان گفت که تغییرات پاارمترهای موجوددرروشهای حفاظت سواحل تاثیراتی را درعملکرد سازه های ابشکن دررودخانه ها دارد و عملکرد سازه های ابشکن برالگوی جریان تاثیر گذاشته و باعث کاهش عمق ابشستگی میشود

ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
,

دانلود مقاله بررسي گرايش ها و چالش هاي معماري امروز ايران در فایل ورد (word) دارای 17 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد دانلود مقاله بررسي گرايش ها و چالش هاي معماري امروز ايران در فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : در صورت مشاهده بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي دانلود مقاله بررسي گرايش ها و چالش هاي معماري امروز ايران در فایل ورد (word) ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد
بخشی از متن دانلود مقاله بررسي گرايش ها و چالش هاي معماري امروز ايران در فایل ورد (word) :
سال انتشار: 1393
محل انتشار: اولین کنفرانس سراسری توسعه محوری مهندسی عمران، معماری، برق و مکانیک ایران
تعداد صفحات: 17
چکیده:
دغدغه اصلی و مهم در نگاه به معماری معاصر ایران ، دل کندن از الگوهای کارآمد گذشتگان این مرز وبوم در معماری است ،الگوهایی که شاید کمتر کسی باشد که نتواند مصادیق آن را در ذهن مجسم کند مصادیقی که بیانگر مبانی نظری خاص معماری ایرانزمین هستند. معماری امروز ایران به دلیل برداشت سطحی که ناشی از نگاهی حسرت آمیز به معماری غربی است با چالش های فراوانیرو به روست ، ریشه های این چالش را باید در سالهای اولیه قرن حاضر و یا قبل از آن جستجو کرد .آنچه موجب ایجاد تحول در معماری ایران گردیده است دگرگونی فکری و فرهنگی جامعه ایرانی است .امروز مواجهه با این دگرگونی ها اجتناب ناپذیر است .با نگاهی به معماری گذشته ایران به نظر می رسد این معماری در دوره های مختلف با تعادل مناسب توانست با آنها سازگار گردد و امااکنون سوال این است که چرا این اتفاق در دوره جدید با شرایط جدید امکان پذیر نیست در این مقاله سعی شده است با بررسی معماری معاصر ایران و مصادیق بارز آن راهکاری برای برون رفت از چالش کنونی مورد بحث وبررسی قرار گیرد

ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
,

دانلود پهنه بندي وزن مخصوص ظاهري و عمق خاک از دست رفته شهرستان بانه با استفاده از روش زمين آمار در فایل ورد (word) دارای 7 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد دانلود پهنه بندي وزن مخصوص ظاهري و عمق خاک از دست رفته شهرستان بانه با استفاده از روش زمين آمار در فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود پهنه بندي وزن مخصوص ظاهري و عمق خاک از دست رفته شهرستان بانه با استفاده از روش زمين آمار در فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن دانلود پهنه بندي وزن مخصوص ظاهري و عمق خاک از دست رفته شهرستان بانه با استفاده از روش زمين آمار در فایل ورد (word) :
نام کنفرانس یا همایش : دومین کنفرانس بین المللی یافته های نوین در علوم کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست
تعداد صفحات : 7
چکیده مقاله:
فرسایش، عمق خاک سطحی را کاهش میدهد و در نتیجه از حاصلخیزی و فسفر خاک کاسته می شود نهایت کاهشعمق خاک سطحی، رسیدن به خاک تحت الارض است که دارای کمبود مواد غذایی و ساختمان نامناسب می باشد در این پژوهش جهت پهنه بندی وزن مخصوص ظاهری و عمق خاک از دست رفته منطقه مورد مطالعه، از تکنیک زمین آمار و بااستفاده از نرم افزارهای+ GSو Arc GIS 9.3صورت گرفت. واریوگرام بدست آمده نشان داد که مناسبترین مدل واریوگراماز نوع کروی میباشد، به گونه ای که این واریوگرام دارای ضریب تبیین 0/90و نسبت (c/c+co) 0/99بوده که دال بر وجودساختار فضایی بسیار قوی بین داده هاست. نتایج نقشه های رقومی بدست آمده نشان داد که بیشترین مقدار عمق خاک ازدست رفته در قسمت های شمال و شمال غرب شهرستان بانه رخ داده است و کمترین میزان عمق خاک از دست رفته درقسمت های مرکزی شهرستان بانه اتفاق افتاده است.

ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
,

دانلود مقاله آسيب شناسي عدم حضور موثر فرهنگ ديني و اخلاق در فضاي مجازي در فایل ورد (word) دارای 9 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد دانلود مقاله آسيب شناسي عدم حضور موثر فرهنگ ديني و اخلاق در فضاي مجازي در فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : در صورت مشاهده بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي دانلود مقاله آسيب شناسي عدم حضور موثر فرهنگ ديني و اخلاق در فضاي مجازي در فایل ورد (word) ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد
بخشی از متن دانلود مقاله آسيب شناسي عدم حضور موثر فرهنگ ديني و اخلاق در فضاي مجازي در فایل ورد (word) :
سال انتشار: 1385
محل انتشار: دومین همایش منطقه ای اخلاق و فناوری اطلاعات
تعداد صفحات: 9
چکیده:
از برترین ویژگی هایی که برای فناوری فضای مجازی یا سایبربر می شمارند؛ دسترسی فراوان، سریع و آسان با کم ترین هزینه و زمان به انواع مختلف اطلاعات و داده ها در زمینه های مختلف است. در چنین شرایطی که بسیاری از افراد وسازمان ها، امور شخصیخود را از طریق این فناوری انجام میدهند، حریم خصوصی آنها، می تواند در دسترس همگان قرار گیرد و این در حالیست که حریم خصوصی به عنوان یک ارزش اجتماعی مبتنی بر اخلاق، طیف گسترده ای از نظام حقوقی و دستوری جوامعرا شامل می شود.
محو محدوده های سنتی بین فضای عمومی و خصوصی، باعث شکل گیری این چالش شده به صورتی که ؛ هم فرد، هم خانواده و هم جامعه را در استفاده گسترده از فرصت هایی که این فناوری به بشریت عرضه داشته، ناتوان و محتاط ساخته و آنان را باچالشجدی روبرو کرده است.
این چالش ها در سه سطح فرد، خانوادهو اجتماع بوده و حیطه جامعههم خود در 3 سطح ملی، منطقه ای و جهانی قابل بررسی است. سعی ما در این مار بر این است که به تبیین این مساله که ناشی از عدم حضور موثر فرهنگ و اخلاق دینی بر فضای سایبر است، بپردازیم و راهکارهای خود را برای مقابله با اینچالش بزرگ، به مسئولان و فعالان این عرصه، ارائه کنیم.

ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
,

دانلود بررسي هاي آماري براي تخمين تاريخ وقوع سرماي زودرس پاييزه و ديررس بهاره در منطقه تبريز استان آذربايجان شرقي در فایل ورد (word) دارای 8 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد دانلود بررسي هاي آماري براي تخمين تاريخ وقوع سرماي زودرس پاييزه و ديررس بهاره در منطقه تبريز استان آذربايجان شرقي در فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود بررسي هاي آماري براي تخمين تاريخ وقوع سرماي زودرس پاييزه و ديررس بهاره در منطقه تبريز استان آذربايجان شرقي در فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن دانلود بررسي هاي آماري براي تخمين تاريخ وقوع سرماي زودرس پاييزه و ديررس بهاره در منطقه تبريز استان آذربايجان شرقي در فایل ورد (word) :
نام کنفرانس یا همایش : پنجمین همایش سراسری کشاورزی و منابع طبیعی پایدار
تعداد صفحات : 8
چکیده مقاله:
پدیده یخبندان همه ساله خسارت گستردهای را در زمینه های مختلف تولیدات بخش کشاورزی وارد می سازد. شهرستان تبریزاز جمله نقاطی از کشور است که اکثراً تحت تأثیر ناوهای شمال دریای خزر قرار گرفته و خسارت گستردهای به محصولات کشاورزیاین شهرستان وارد می شود. جهت پیش بینی زمان وقوع اولین یخبندان پاییزه و آخرین یخبندان بهاره و تعیین احتمالات آنها ازآمار 30 ساله دمای ایستگاه هواشناسی (همدیدی) استفاده به عمل آمد. تاریخ های عبور دمای صفر درجه سلسیوس و یا کمتر از آنبرای اولین بار در پاییز و دمای 8°C+ و یا کمتر از آن برای آخرین بار در بهار تعیین شدند. سپس تاریخ های وقوع یخبندان با در نظر گرفتن مبدأ مناسب، دارای ارزش عددی شده و با نرم افزارHyfa مورد تجزیه قرار گرفتند. مطابق نتایج این پژوهش، احتمال وقوع سرمای زودرس پاییزه در محدوده زمانی 25 مهر تا 10 آبان از 80 شروع و به 99 ختم می گردد. همچنین احتمال وقوعسرمای دیررس بهاره در محدوده زمانی 15 فروردین تا 25 فروردین از 99 شروع و به 80 ادامه می یابد.

ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
,

دانلود آسيب شناسي کاربرد روش هاي تدريس فعال در مدارس ابتدايي در فایل ورد (word) دارای 17 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد دانلود آسيب شناسي کاربرد روش هاي تدريس فعال در مدارس ابتدايي در فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود آسيب شناسي کاربرد روش هاي تدريس فعال در مدارس ابتدايي در فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن دانلود آسيب شناسي کاربرد روش هاي تدريس فعال در مدارس ابتدايي در فایل ورد (word) :
نام کنفرانس یا همایش : سومین کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در علوم انسانی
تعداد صفحات : 17
چکیده مقاله:
پژوهش حاضر با هدف شناسایی مشکلات استفاده از روش های تدریس فعال از دیدگاه معلمان مدارس ابتدایی پسرانه شهر تهران صورت گرفته است. جامعه نمونه این تحقیق 400 نفر از معلمان مدارس پسرانه مناطق 12،8،6،2 شهر تهران بود که از بین 2248 نفر از معلمان شاغل در مدارس ابتدایی این مناطق به روش نمونه گیری طبقه ای انتخاب شدند. روش تحقیق پیمایشی بوده و داده های آن از طریق پرسشنامه جمع آوری شد. در رابطه با پرسش اول مشخص شد که سطح پایین دانش و مهارت معلم با میانگین میزان تأثیر 615/12 تا حد زیادی مانع استفاده از روش های تدریس فعال است. در پاسخ به سوال دوم معلوم گردید که سطح پایین کارایی مدیریت آموزشی با میانگین میزان تأثیر 616/37 تا حد زیادی مانع استفاده از روش های تدریس فعال می شود. در پاسخ به سوال سوم مشخص شد که عدم کاربرد روش های ارزشیابی تحصیلی با میانگین میزان تأثیر 595/87 تا حد متوسطی مانع استفاده از روش های تدریس فعال می باشد. پاسخ به سوال چهارم تحقیق حاکی از این بود که سطح پایین امکانات و تجهیزات آموزشی با میانگین میزان تأثیر 692/87 تا حد زیادی به عنوان یک مانع در استفاده از روش های تدریس فعال نقش دارد. در پاسخ به سوال پنجم تحقیق نیز روشن شد از دیدگاه معلمان مدارس ابتدایی مناطق چهارگانه تهران، از بین عوامل چهارگانه یادشده ، سطح پایین امکانات و تجهیزات آموزشی، مهمترین مشکل در استفاده از روش های تدریس فعال می باشد.

ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
,

دانلود مقاله بررسي ترموديناميکي فرآيند جذب يون Ni2+ از محلول هاي آبي با استفاده از نانولوله هاي کربني چند ديواره ي اکسيد شده ي سطحي در فایل ورد (word) دارای 7 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد دانلود مقاله بررسي ترموديناميکي فرآيند جذب يون Ni2+ از محلول هاي آبي با استفاده از نانولوله هاي کربني چند ديواره ي اکسيد شده ي سطحي در فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : در صورت مشاهده بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي دانلود مقاله بررسي ترموديناميکي فرآيند جذب يون Ni2+ از محلول هاي آبي با استفاده از نانولوله هاي کربني چند ديواره ي اکسيد شده ي سطحي در فایل ورد (word) ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد
بخشی از متن دانلود مقاله بررسي ترموديناميکي فرآيند جذب يون Ni2+ از محلول هاي آبي با استفاده از نانولوله هاي کربني چند ديواره ي اکسيد شده ي سطحي در فایل ورد (word) :
سال انتشار: 1389
محل انتشار: چهارمین همایش تخصصی مهندسی محیط زیست
تعداد صفحات: 7
چکیده:
در مقاله ی حاضر، از نانولوله های کربنی اکسید شده ی سطحی جهت حذف یون های Ni(II) از محلول های آبی استفاده شده است. ابتدا مشخصات MWCNTs به کمکTEM ، BET و XRD تعیین شد. سپس MWCNTs به مدت 24 ساعت در اسید نیتریک نگهداری شده تا به صورت سطحی اکسید شود. اثر دما (25 ، 45 و 65 درجه ی سانتیگراد)، به عنوان تابعی از زمان تماس جاذب با محلول (5، 10، 20، 30، 60 و 120 دقیقه) در غلظت اولیه، سرعت هم زدن و pH ثابت مورد بررسی قرار گرفته است. آزمایش ها نشان داد با افزایش دمای محلول، میزان جذب یون های نیکل از محلول افزایش می یابد

ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
,

دانلود تحقيق در مورد مباني طراحي سيستم ها در فایل ورد (word) دارای 28 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد دانلود تحقيق در مورد مباني طراحي سيستم ها در فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : در صورت مشاهده بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي دانلود تحقيق در مورد مباني طراحي سيستم ها در فایل ورد (word) ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد
بخشی از متن دانلود تحقيق در مورد مباني طراحي سيستم ها در فایل ورد (word) :
مبانی طراحی سیستم ها
چكیده:
طراحى فراروندى است كه كاملاً به شخص طراح بستگى دارد. سازماندهى. طراحى سازماندهى است. در سازماندهى، جایگاه هر عنصر و خصوصیات آن و چگونگى ارتباط عناصر با یكدیگر مشخص مىشود.
منابع مهمترین عامل محدود كننده یك سیستم، منابعى است كه توسط سیستم قابل استفاده و در دسترس است. منابع سیستم، مجموعه عوامل داخلى یا خارجى است كه فعالیت سیستم با استفاده از آنها انجام مىشود. حل یك مسئله بزرگ از حل صدها مسئله كوچكتر تشكیل مىشود. طراحى باید مستقل از خصوصیات فردى و موارد غیر ثابت در سیستم انجام شود.
مقدمه:
سادهترین بخش فعالیت تجزیه و تحلیل سیستمها است. براى انجام طراحى یك سیستم سازمانى – انسانى، تحلیلگر و طراح باید از ماهیت، روشها و ابعاد طراحى سیستم با اطلاع باشند. در این بخش، مختصراً سعى در معرفى ماهیت طراحى سیستم، بیان روشهاى طراحى، و شناسائى ابعاد طراحى داریم. بیان طراحى در یك بخش جداگانه و بصورت مجزا از بخش دوم (تجزیه و تحلیل سیستم)، به معناى جدا بودن این دو مبحث نیست. بلكه طراحى بخشى از فراروند تجزیه و تحلیل سیستم است. تنها به دلیل تنوع و پیچیدگى و حجم زیاد مباحث آن، این تفكیك صورت گرفته است.
طراحى چیست؟
این اولین سئوالى است كه شما از خود مىپرسید. آیا طراحى همان نقاشى است؟! آیا طراحى یعنى نقشه كشى؟! حتماً میدانید كه اینطور نیست. پس این فعالیت عجیب و غریب چیست كه ما دائماً از آن صحبت مىكنیم؟
براى شناختن مفهوم طراحى ابتدا لازم است تا عواملى را كه در فراروند طراحى وجود دارند بشناسیم. این عوامل عبارتند از :
توجه به این نكته ضرورى است كه بحث ما پیرامون كلمه طراحى، تنها از دیدگاه طراحى سیستمهاى سازمانى – انسانى انجام مىشود، در حالى كه این كلمه، كاربرد وسیعى در علوم و زمینههاى مختلف، بخصوص در زمینههاى مهندسى دارد.
طراح. شخصى كه فراروند طراحى را انجام مىدهد. طراحى فراروندى است كه كاملاً به شخص طراح بستگى دارد. شاید فراروندى مانند آشپزى چندان به آشپز مربوطه بستگى نداشته باشد، بلكه اصل دستورالعمل و مواد پخت غذا است. یعنى اگر چند آشپز مختلف، با استفاده از مواد یكسان، دقیقاً دستورالعمل پخت یكسانى را انجام دهند، غذاهاى پخته شده مشابه خواهد بود (به لفظ دقیقاً توجه كنید). اما طراحى چنین خصوصیتى ندارد. یعنى اصولاً دستورالعمل واحد و
قطعى براى آن وجود ندارد. وقتى یك دستورالعمل براى كشیدن یك تابلو نقاشى توسط افراد مختلف اجرا مىشود، نقاشىهاى حاصله احتمالاً (یا قطعا) شبیه هم نخواهد بود. زیرا افكار و روحیات هر فرد، در كشیدن آن نقاشى نقش موثرى را ایفا مىكند. به همین ترتیب نیز طراحى یك سیستم با توجه به افكار، سلایق و روحیات شخص طراح شكل مىگیرد. دو طراحى براى یك سیستم واحد كه توسط دو نفر مختلف انجام شود كاملاً با هم متفاوت خواهند بود. از همین رو، توجه به اینكه چه كسى كار طراحى را انجام مىدهد و میزان خلاقیت، ابتكار، تجربیات و توانائیهاى فكرى وى، در كیفیت طراحى ارائه شده بسیار موثر است.
سازماندهى. طراحى سازماندهى است. در سازماندهى، جایگاه هر عنصر و خصوصیات آن و چگونگى ارتباط عناصر با یكدیگر مشخص مىشود. فرمانده یك ارتش، در سازماندهى آن، محل استقرار لشگرهاى تحت امر خود را مشخص مىكند و تعیین مىكند كه هر یك از لشگرها چگونه باید در عملیات جنگى عمل كنند و هر یك چه وظیفهاى دارند. همچنین وى مشخص مىكند كه هر یك از لشگرها و گردانها چگونه با لشگرها و گردانهاى دیگر در ارتباط باشند. در طراحى یك سیستم نیز طراح، عناصر، اجزاء، پرسنل، منابع، فراروندها و سایر عوامل موجود در یك سیستم را سازماندهى مىكند و مشخص مىكند كه هر یك در چه موقعیت فیزیكى یا منطقى باید قرار گیرند.
اهداف سیستم
طراحى بر اساس اهداف سیستم انجام مىشود. به عبارت دیگر طراحى باید بصورتى انجام شود كه سیستم طراحى شده به اهداف خود دست یابد. اهداف سیستم در هنگام تعیین نیازهاى سیستم در فاز مطالعه و طراحى سیستم جدید تعیین مىشود.
منابع. مهمترین عامل محدود كننده یك سیستم، منابعى است كه توسط سیستم قابل استفاده و در دسترس است. منابع سیستم، مجموعه عوامل داخلى یا خارجى است كه فعالیت سیستم با استفاده از آنها انجام مىشود. طراحى دو سیستم با نیازها و خصوصیات كاملاً مشابه، ولى با منابع متفاوت، مىتواند باهم داراى تفاوتهاى اساسى باشد. وقتى مىخواهید براى یك مسافرت در تعطیلات برنامهریزى كنید، در دو حالت زیر از دسترسى به منابع، دو طرح كاملاً متفاوت ارائه خواهید كرد :
حالت اول – 100000 تومان بودجه در نظر گرفتهاید، اتومبیل شخصى مناسب دارید، اداره شما یك آپارتمان با تمام امكانات در شهر مورد نظر در اختیار شما قرار مىدهد.
حالت دوم – 20000 تومان بودجه در نظر گرفتهاید، اتومبیل شخصى ندارید، بلیط قطار پیدا نمىشود، هتلها و مسافرخانههاى ارزان قیمت در دو ماه اخیر جاى خالى ندارند.
فراروند طراحى، مبتنى بر منابع موجود انجام مىشود بنا بر این در هنگام طراحى باید منابع مشخص شده باشد.
فراروندها. در طراحى، فراروندها و فعالیتهائى كه در سیستم باید انجام شود، مشخص مىشود. فراروندهائى كه باید انجام شوند تا سیستم به نحو مطلوب عمل كند و به اهداف خود دست یابد. در یك سازمان، از كوچكترین فراروند نظیر ارسال یك نامه از یك واحد به واحد دیگر گرفته تا فراروندهاى پیچیده نظیر فراروند خرید (شامل درخواست خرید و استعلام، خرید، عملیات انباردارى، عملیات حسابدارى خرید) در هنگام طراحى مشخص مىشود.
خروجىهاى سیستم. باید مشخص شود كه سیستم چه خروجىهائى را باید ارائه كند. ورودىهاى سیستم. براى دستیابى به خروجىها باید چه چیزهائى به سیستم وارد شود؟ عناصر موجود در سیستم. در هنگام طراحى باید مشخص شود، چه عناصرى در سیستم باید وجود داشته باشند و هر یك داراى چه خصوصیتى هستند؟
روابط بین عناصر. چه ارتباطى بین عناصر موجود در سیستم وجود دارد؟
محیط. طراحى هر سیستم با توجه به محیط انجام مىشود. باید عوامل محیطى و محدودیتها و شرایطى كه سیستم باید در آن شرایط فعالیت كند، در طراحى در نظر گرفته شوند. بنا بر این، باید محیط سیستم كاملاً شناسائى شده باشد. طراحى باید به نحوى انجام شود كه نه محیط مشكلى براى فعالیت سیستم ایجاد كند و نه سیستم محیط را دچار مشكل كند. با توجه به این عواملى كه براى طراحى ذكر شد، تعریف ما از طراحى عبارت خواهد بود از :
“سازماندهى و تعیین عناصر سیستم و روابط آنها، منابع و فراروندها در جهت استحصال خروجىها از ورودیها، در تقابل با محیط، در جهت دستیابى به اهداف سیستم، با توجه به سلایق، دیدگاهها، تفكر، خلاقیت و هنر طراح.”
و در یك تعریف مختصر و خلاصه:
“سازماندهى عناصر سیستم در محیط، براى دستیابى به اهداف، توسط طراح.”
طراح كیست ؟
با توجه به اینكه در تعریف طراحى، بر خصوصیات و توانائیهاى طراح تاكید شده بود و سلائق و افكار و خصوصیات وى مستقیماً بر طراحى انجام شده نقش موثرى را خواهد داشت، چه كسى مىتواند یك طراح خوب باشد؟ یك طراح خوب كیست؟
شخصى مىتواند فراروند طراحى را انجام دهد كه یك هنرمند باشد. یك هنرمند باید خصوصیات فوق الذكر را دارا باشد (یك هنرمند در زمینه طراحى سیستمهاى سازمانى – انسانى).
فراروند طراحى
نكته مورد توجه در مورد پارامترها آنست كه پارامترها معمولاً به عنوان بخشى از محیط سیستم در نظر گرفته مىشوند. مثلاً در یك سازمان ادارى، ساعتكار، زمان پیك كارى، تعداد مراجعان و امثال آن جزء پارامترها محسوب مىشوند و در مستندات سیستم موجود و یا نیازهاى سیستم جدید درج شدهاند.
طراح با دانستن عوامل فوق الذكر و در نظر گرفتن اهداف سیستم جدید، و نیز دانستهها، معلومات، تجارب و خلاقیت خود، تجسمى از سیستم را در ذهن خود ایجاد مىكند و بر اساس آن، طرحى از سیستم ارائه مىكند طراح طرح ارائه شده را با اهداف، نیازها، معیارها، محیط، محدودیتها و منابع محك مىزند و كارائى آن را مىسنجد. اگر طرح ارائه شده با این موارد تطابق نداشته باشد، طراح اصلاحاتى در آن اعمال مىكند و مجدداً آن را با همان موارد محك مىزند. این چرخه آنقدر ادامه پیدا مىكند كه طرح ارائه شده از تمام جنبهها قابل قبول باشد.
روش عمومى حل مسئله
طراحى یك فراروند حل مسئله و تصمیمگیرى است. در اینجا باید تفكیكى بین حل مسئله و تصمیمگیرى قائل شد. حل مسئله فراروندى است كه راهحلهاى ممكن براى ایجاد سیستم.
وقتى مىخواهید به تعطیلات بروید، با توجه به بودجه، مدت مرخصى، وضعیت آب و هوا و;. ممكن است چند امكان وجود داشته باشد. وظیفه طراح، یافتن راهحلهاى ممكن است. اما اینكه كدامیك از راهحلها انتخاب شود، فقط بر عهده طراح نیست. تمام اعضاء خانواده شما در این باره نظر خود را اعلام مىكنند و ممكن است انتخاب نهائى توسط همسر شما انجام شود. در سازمان نیز طراح، بهترین راهحلها و مواردى كه درصد موفقیت آنها بیشتر از سایر راهها است، تعیین كرده و در یك مجموعه انتخابى به مدیریت ارائه مىكند. مدیریت در نهایت ممكن است راهحل مناسب را از بین راهحلها انتخاب كند البته در برخى از موارد نیز طراح با توجه به راهحلهاى موجود ممكن است لزومى به اینكار نبیند و خود راساً به تصمیمگیرى اقدام كند.این موضوع بستگى به شرایط و – در چنین مواردى طراح باید عواقب مسئله را نیز مد نظر داشته باشد و از اقدام خود مطمئن باشد.
براى حل مسئله باید از روشى سازمان یافته و مشخص استفاده كرد. حل یك مسئله بزرگ از حل صدها مسئله كوچكتر تشكیل مىشود. طراح ابتدا با مسئله پیچیدهاى سروكار دارد كه لازم است تا اجزاء آن مشخص شود. تنها مشخص كردن اجزاء كافى نیست، بلكه رابطه بین اجزاء و ساختمان آن نیز باید مشخص شود. پس از آن طراح مىتواند براى هر یك از اجزاء مسئله، راهحلى را مشخص كند. تصمیمگیرى در انتخاب راهحل مناسب در این نقطه انجام مىشود. طراح
ممكن است براى حل زیر مسئله E، چند راه مختلف ارائه دهد و یكى از آنها توسط مدیریت به عنوان راهحل E انتخاب شود. اما راهحلهاى مطرح شده هنوز سازمان نیافتهاند و هر یك به صورت مجزا براى حل هر یك از اجزاء سیستم كاربرد دارند. باید راهحلها بهگونهاى با هم تركیب شوند كه حل كل مسئله ممكن شود. براى اینكار طراح همان فراروندى را كه براى شكستن مسئله انجام داده بود به صورت معكوس طى مىكند. یعنى با سرهم كردن راهحلها و تعیین ساختمان راهحل، راه حل پیچیده را براى حل مسئله پیچیده ایجاد مىكند. باید توجه داشت كه ساختمان راهحل، لزوماً همانند ساختمان مسئله نیست. ولى باید با آن تطابق داشته باشد.
با جمع بندى مطالب بیان شده، روش عمومى حل مسئله، همانطور كه در فصل هفتم نیز مطرح شد، در مراحل زیر خلاصه مىشود:
1- تعیین مسئله به صورت واضح و شناسائى و رفع نكات مبهم. به گونهاى كه اگر مسئله را براى شخص دیگرى توضیح دهید، به سادگى متوجه شود.
2- تفكیك مسئله بزرگ به مسئلههاى كوچكتر، تا حدى كه مسائل كوچك حاصله به سادگى و بدون هیچ ابهامى قابل حل باشند.
3- تجزیه و تحلیل مسئله در حالتهاى احتمالى ممكن.
4- بررسى و ساده كردن راهحلها و حالتهاى مشابه و متضاد، براى حذف برخى حالتهاى ممكن.
5- برسى اهمیت هر یك از راهحلها و خصوصیات آنها و مزایا و معایب هر یك.
6- انتخاب بهترین راهحل.
7- راهحل انتخاب شده براى مسائل كوچك را در حل مسئله سطح بالاتر بكار ببرید و در صورت لزوم مجدداً راهحل مسئله كوچكتر را مورد بررسى و تغییر قرار دهید تا با راهحل مطرح در سطح بالاتر سازگار باشد.
چگونگى طراحى
طراح باید در هنگام طراحى، موارد زیر را مشخص كند:
نقاط تصمیمگیرى. نقطه تصمیمگیرى نقطهایست كه در آن یك فرد یا یك مكانیزم خودكار باید به عنوان واكنش در مقابل اطلاعات ورودى، تصمیمگیرى نماید. نقاط تصمیمگیرى نقاط كلیدى یك سیستم هستند. تشخیص ضرورت و اولویت، تامین اعتبار، كنترل كیفى كالا نقاط تصمیمگیرى هستند.
نقاط كنترل. نقاط كنترل نقاطى هستند كه كنترل عملكرد فعالیتها و عناصر موجود در سیستم در آن نقاط قابل انجام است. مثلاً هنگام تحویل كالا به درخواست كننده در یك سیستم انباردارى، مىتوان وضعیت كالاى تحویلى و هویت فرد تحویل گیرنده را كنترل نمود. بنابر این، نقطه تحویل كالا یك نقطه كنترل است. معمولاً در تمام نقاط تصمیمگیرى، كنترل نیز اعمال مىشود. مثلاً در همان كلیه نقاط چهارگانه تصمیمگیرى، نقطه كنترل نیز هستند. اما علاوه بر آن، كنترل مىتواند در بخشهائى غیر از نقاط تصمیمگیرى نیز انجام شود. (همانند همان نقطه تحویل كالا به درخواست كننده).
سلسله مراتب اجزاء و عناصر سیستم و ارتباط بین اجزاء.
اولویتها. طراح باید مشخص كند كه در سیستم مورد نظر چه چیزهائى داراى اولویت بیشترى هستند. مثلاً : وقت انسان بر وقت كامپیوتر ارجحیت دارد، یا وقت ارباب رجوع ارزش بیشترى تا وقت پرسنل دارد، وقت متخصص بر وقت غیر متخصص داراى ارجحیت است، صرفهجوئى در هزینه بیشتر از سرعت انجام كار اهمیت دارد.
وظایف غیر ضرورى و تكرارى. طراح باید مشخص كند كه چه كارهائى لازم نیستند و یا اینكه چه كارهائى بصورت تكرارى انجام مىشوند و مىتوانند حذف شوند.
كوششهاى بى جهت. بسیارى از اوقات، فعالیتهائى كه در یك سازمان پیرامون یك عمل خاص انجام مىشود، جهتگیرى و هدف مشخصى ندارند. مثلاً در یك سازمان، فرمهاى مختلفى پیرامون صدور مجوز تكمیل و بایگانى مىشوند. اما معلوم نیست كه این فرمها چگونه استنتاج مىشوند و چگونه مورد بررسى و دستیابى قرار مىگیرند و اصلاً كجا از این اطلاعات استفاده مىشود.
وظایف نامربوط. برخى از فعالیتها كه توسط یك واحد انجام مىشوند، از وظایف واحد دیگرى است. طراح باید چنین مواردى را بیابد و در طراحى بگونه مناسب آنرا اصلاح كند.
مراحل و چگونگى فراروند خرید در یك سازمان
تقسیمكارهاى غیر منطقى. برخى اوقات حجم و نوع كار به صورت نامناسبى بین بخشهاى مختلف یا افراد مختلف تقسیم مىشود.
كارى كه معلول انجام ناقص كار در سایر واحدها باشد. طراح باید توجه كند كه بسیارى از كارها در اثر عملكرد نامطلوب واحد دیگر انجام مىشود. مثلاً وقتى واحد فنى، عملیات سیمكشى را به نحو مناسب و با سرعت كافى انجام نمىدهد، واحد كامپیوتر یكى از پرسنل خود را به این امر مىگمارد. بنابر این، اصلاح باید در فعالیت واحد فنى انجام شود و از در نظر گرفتن فردى براى این كار در واحد كامپیوتر خوددارى شود.
فصل دوم
وظیفهها و فعالیتها
دو چیزى كه اساس و شالوده یك سیستم سازمانى – انسانى را تشكیل مىدهد، وظیفهها و فعالیتها هستند. وظیفهها، مجموعه كارهائى است كه یكى از موجودیتها و عناصر، مانند پرسنل یا یكى از واحدها در طى فعالیت روزمره خود باید انجام دهد. مثلاً وظیفه یك پرسنل مىتواند بررسى نامههاى رسیده و ارجاع به واحد ذیربط پس از ثبت در دفتر گردش نامهها باشد. وظیفه یك واحد انباردارى نیز مىتواند نگهدارى كالا، ثبت عملیات ورود و خروج كالا و انبارگردانى باشد. یك وظیفه خاص، مربوط به یك شخص یا واحد خاص است.
اما فعالیتها یا فراروندها، كارهائى است كه براى دستیابى به یك هدف خاص باید انجام شوند. مثلاً فراروند خرید كالا. در این فراروند، فعالیتهائى كه براى خرید یك كالا باید انجام شوند مشخص مىشود. این فعالیتها لزوماً به شخص یا واحد خاص منحصر نیست، بلكه هر قسمت از این فعالیتها توسط بخشهاى مختلف انجام مىشود.
با توجه به این موضوع، طراحى سیستم باید هر دو جنبه فعالیتها و وظیفهها را مشخص كند. اما اینكه كدامیك از این دو جنبه به عنوان جنبه مبنا در نظر گرفته شود، بر اساس سیاست طراحى مشخص مىشود. دو سیاست متفاوت در طراحى وجود دارد : 2-1- طراحى وظیفهگرا
برخى از طراحان، طراحى خود را به صورت وظیفهگرا انجام مىدهند. یعنى مشخص مىكنند كه چه پرسنلى وجود دارد و وظایف هر یك از این پرسنل چیست. سپس با توجه به این وظایف، مشخص مىشود كه انجام یك فراروند یا فعالیت باید توسط كدامیك از پرسنل انجام شود.
2-2- طراحى فعالیتگرا
طراحى فعالیتگرا داراى مزایاى غیر قابل انكارى نسبت به طراحى وظیفهگرا است. طراحى فعالیتگرا بر منطق “سیستم براى تولید خروجىها” عمل مىكند. یعنى براى اینكه خروجىهاى مورد نیاز را داشته باشیم، باید مشخص كنیم كه چه ورودىهائى را باید به سیستم بدهیم. این روش كه با عنوان روش “طراحى مبتنى بر خروجى” نیز شناخته مىشود، كلیه ساختمان سیستم را بر مبناى نیازهاى خروجى سیستم ایجاد مىكند، زیرا اصل سیستم، براى تولید خروجىهاى آن
است. در حالى كه در روشهاى قدیمى برعكس عمل مىشد. یعنى ابتدا ورودیهائى كه به سیستم داده مىشد مشخص مىگردید و بر اساس آن خروجیها تولید مىشد. ما مشخص مىكنیم كه چه فعالیتهائى باید انجام شود و بر اساس آن، میزان پرسنل مورد نیاز و خصوصیات و وظایف آنها را مشخص مىكنیم. سیستمهاى طراحى شده به این شیوه، كارائى بیشترى نسبت به طراحى وظیفه گرا داشته و منابع انسانى كمترى را صرف مىكنند. تداخل وظایف كمتر و سرعت انجام فعالیتها بیشتر است.
اما البته در برخى موارد، طراح مجبور است كه به شیوه وظیفهگرا، طراحى خود را انجام دهد. زیرا برخى اوقات پرسنل رسمى موجود در سازمان باید حفظ شوند و نمىتوان پرسنل موجود را اخراج و یا جایگزین كرد و اجازه استخدام نیز موجود نیست. بدین ترتیب، طراح با استفاده از پرسنل موجود، فعالیتهاى لازم را سازماندهى مىكند. در چنین حالتى، در صورتى كه سازماندهى پرسنل و وظایف آنها براى انجام فعالیتها مناسب نباشد، طراح باید حتى الامكان سعى كند، با جابجا كردن و تغییراتى در وظایف پرسنل، مشكل طراحى را حل كند. البته در این مورد باید به توانائیهاى افراد توجه داشته باشد و همواره ارتقاء سطح شغلى در نظر گرفته شود. یعنى افرادى كه كارشان تغییر مىكند، باید بتوانند كار جدید را انجام دهند و نیز نسبت به شغل قبلى، شغل سطح بالاترى را (چه از نظر كارگزینى و چه از نظر عرفى) اتخاذ كنند. چه كاهش سطح شغلى پرسنل، عملاً به هیچ عنوان در سازمان پذیرفتنى نیست.
رویه ها و دسته رویهها
رویههاى موجود در یك سیستم مستقل نیستند. بسیارى از رویهها با هم ارتباط دارند و بخشى از یك رویه با بخشى از رویه دیگر مشترك یا مرتبط است. طراح در هنگام طراحى باید ارتباطات بین رویههاى مختلف را مشخص كند. مثلاً در یك سیستم، رویههاى خرید،ثبت سفارش، پرداخت و تحویل انبار باهم داراى اشتراكات و ارتباطاتى هستند. طراح باید این ارتباطات و اشتراكات را مشخص كند و با توجه به آن مجموعهاى از رویهها را كه به هم مرتبط هستند در یك “دسته رویه” قرار دهد. یك دسته رویه، مجموعهاى از رویهها است كه با یكدیگر داراى ارتباط هستند. از آنجا كه معمولاً در یك سیستم، اغلب رویهها با هم ارتباطاتى دارند، لذا تنها رویههایى در یك دستهرویه طبقهبندى مىشوند كه ارتباط فعال و مداوم با یكدیگر داشته و بر یكدیگر به نحو مشخص اثر بگذارند.
با دستهبندى رویههاى موجود در یك سیستم، كار طراحى رویهها سادهتر صورت مىگیرد و طراحى هر دستهرویه به یك نفر یا یك تیم واگذار مىشود. بدین ترتیب، تداخل و هماهنگى لازم بین افراد و تیمهاى مختلف طراحى به حداقل مىرسد.
چند نكته در طراحى سیستمها
در طراحى باید به چند نكته و خصوصیت زیر توجه شود:
در نظر گرفتن اهداف و نیازهاى سیستم، تنها نباید به زمان حاضر محدود باشد. طراحى باید با توجه به اهداف و نیازهاى آینده سازمان و سیستم انجام شود. طراح باید بداند كه سازمان در سالهاى آتى چه اهداف جدیدى را دنبال خواهد كرد و چه نیازهائى براى برطرف كردن این اهداف خواهد داشت. طراحى باید با آینده نگرى انجام شود.
ارائه یك طرح جدید، باید حتىالامكان روش یا حركتى جدید را در بر داشته باشد. پیشرفت و تكامل، در گرو طرح روشهاى جدید و نوآورىها است. پافشردن در روشهائى كه در گذشته استفاده مىشدند، باعث سكون و میرائى مىشود ولى روشهاى خلاقانه، باعث تكامل مىشوند. طراح نباید از برهم زدن روشهاى نادرست قبلى واهمهاى داشته باشد و بتواند روشهاى مبتكرانه و جدیدى را ارائه كند. و در یك جمله، طراحى باید مبتنى بر خلاقیت و نوآورى انجام شود.
طراح باید مسائلى را كه ممكن است در آینده سیستم یا فراروند پیادهسازى با آن مواجه شود پیشبینى كند. طراح باید جوانب و اثرات طراحى را در محیط و سازمان در نظر داشته باشد و شرایطى را كه ممكن است براى سیستم پیش آید تصور كند و بر اساس آن طراحى را انجام دهد.
طراحى باید مبتنى بر روشهاى سازمان یافته طراحى انجام شود. بسیارى از افراد، طراحى را یك فراروند تخمینى و سعى و خطا تصور مىكنند. در حقیقت اینطور نیست. هر چند كه ممكن است در پارهاى از موارد، طراح تغییرى را در طرح اولیه خود بدهد و طرح را اصلاح كند، ولى از ابتدا،
طراحى بر اساس برنامه و ضوابط خاصى انجام شده است. مثلاً تصور كنید كه مىخواهید یك تابلو نقاشى از یك منظره بكشید. براى كشیدن نقاشى باید ابتدا ضوابط و معیارهاى مشخصى داشته باشید و كار خود را بر اساس آن شروع كنید. مثلاً باید مشخص كنید كه مقیاس نقاشى شما از منظره چقدر باشد. خانهاى را كه در دامنه كوه قرار گرفته، به اندازه خود كوه كشیده نشود و یا دختر بچهاى كه در كنار خانه قرار گرفته، به اندازه خانه ترسیم نشود. چه در این صورت نقاشى شما بىشباهت به نقاشىهاى كودكان 4 یا 5 ساله نخواهد شد! سعى و خطا یعنى اینكه شما اول كوه و خانه و دختر بچه را ترسیم كنید و بعد مشاهده كنید كه این نقاشى تناسب ندارد. سپس مثلاً دختر بچه را پاك كنید و دوباره با اندازه دیگرى بكشید و اینبار ببینید كه خانه با كوه تناسب ندارد.

ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
,

دانلود بررسي پايداري اکولوژيک در معماري منظر در فایل ورد (word) دارای 14 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد دانلود بررسي پايداري اکولوژيک در معماري منظر در فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود بررسي پايداري اکولوژيک در معماري منظر در فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن دانلود بررسي پايداري اکولوژيک در معماري منظر در فایل ورد (word) :
نام کنفرانس یا همایش : اولین کنفرانس ملی شهرسازی، مدیریت شهری و توسعه پایدار
تعداد صفحات : 14
چکیده مقاله:
با توجه به آن که پایداری اکولوژیک یکی از مهمترین وجوه مدل توسعه پایدار است، در این مقاله، مفهوم آن در حیطه معماری منظر که در مقیاس میانی معماری و شهر رخ مینماید بررسی می شود و در راستایدستیابی به اهداف مورد نظر، راهبردهایی در دو مقیاس بزرگ شهری و مقیاس کوچک سایت . جهت گنجاندن بعد پایداری در معماری منظر مورد بررسی قرار خواهد گرفت. مطالعات اولیه این تحقیق نشان می دهد که معماری منظر اگر جایگاه خود را به صورت مناسب در بحثتوسعه پایدار پیدا کند می تواند به عنوان یک رسانه عمل کرده و در جهت ترویج بحث پایداری در فرهنگ عمومی جامعه و آگاه ساختن مردم نسبت به مشکلات محیطی نقش آموزشی بر عهده بگیرد. برای تکمیل مطالعات صورت گرفته، نمونه های موردی در داخل و خارج از کشور بررسی شده که معرفی و تحلیلخواهند شد. نقاط ضعف و قوت تجربیات موجود نیز با روش مقایسه تطبیقی تبیین می شوند

ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
,

دانلود مقاله تغذيه در بيماران مبتلا به ايدز در فایل ورد (word) دارای 9 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد دانلود مقاله تغذيه در بيماران مبتلا به ايدز در فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : در صورت مشاهده بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي دانلود مقاله تغذيه در بيماران مبتلا به ايدز در فایل ورد (word) ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد
بخشی از متن دانلود مقاله تغذيه در بيماران مبتلا به ايدز در فایل ورد (word) :
سال انتشار: 1378
محل انتشار: پنجمین کنگره تغذیه ایران
تعداد صفحات: 9
چکیده:
ایدز بیماری است که در اثر حمله رتروویروس HVI به سلولهای T کمک کننده که در دفاع از بدن در مقابل بیماریها نقش مهمی را ایفا مینمایند ایجاد میشودد و باعث از هم پاشیدگی سیستم ایمنی سلولی گردیده و به طور فزاینده ای دفاع بدن در برابر بیماریها را مختل می سازد.
دوره کمون بیماری از 6 ماه تا بیش از 2 سال می باشد و شامل علائمی مانندخستگی، بی اشتهایی، کاهش وزن، تب، اسهال مزمن، کاندیدار دهانی، پلاکهای سفید روی زبان، بثورات ماکولوپاپولارتنی، نوروپاتی، لنفادنوپاتی، کاهش تعداد گلبولهای سفید، کاهش تعداد پلاکت می باشد. علائم عصبی هم با این ویروس اتفاق می افتدو باعث اشکال نرولوژیک زیادی ازجمله نروپاتی محیطی از دست دادن حافظه میشود. شایعتریناشکالنرولوژیک در اینها یک انسفالوپاتی تحتحاد است که با تغییر در وضعیت رفتاری همراه با دمانس خود را ظاهرمی کند. یکی از عوارضص شایع در این بیماران، پیدایش سوء تغذیه پروتئین و انرژی که منجر به کاهش شدید وزن، کاهش توده سلولی بدن، کاهش ضخامت چربی زیر پوست، کاهش میزان البومین t4, t3, rbp, tibc سرم می گردد. سوء تغذیه در بیماران مبتلا به ایدز نیز باعث افزایش اختلالات ایمنی که شامل تاخیر در واکنش هایحساسیت، کاهش فعالیت CMI کاهش میزان اجزا ایمنی ترشحی می گردد. کمبود مواد مغذی مانندآهن، روی، ویتامین ب6، ب12، ث و ویتامین آ همراه با تغیرات ایمونولوژیکی نیز می باشد.

ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
,