خريد بک لينک
خريد سکه ساکر
خرید گیفت کارت
deli meat
Tobacco
Window repair
خرید یخچال ال جی
Window repair
فلنج
مرکز مقالات امام صادق (ع)
تاريخ : 30 بهمن 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : ali | بازدید : <-PostHit->

برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله Synthesis and characterization of polyeoehpotht/ Al2O3 nanocomposites in aqueous media در فایل ورد (word) دارای 4 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله Synthesis and characterization of polyeoehpotht/ Al2O3 nanocomposites in aqueous media در فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي دانلود مقاله Synthesis and characterization of polyeoehpotht/ Al2O3 nanocomposites in aqueous media در فایل ورد (word) ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله Synthesis and characterization of polyeoehpotht/ Al2O3 nanocomposites in aqueous media در فایل ورد (word) :

سال انتشار: 1391
محل انتشار: چهاردهمین کنگره ملی مهندسی شیمی ایران
تعداد صفحات: 4
چکیده:

In this study polyeoehpotht nanocomposite was prepared by chemical oxidative polymerization of eoehpotht using FeCl3 as an oxidant and Aluminium oxide as an addative in aqueous media.The product was characterized in terms of , morphology with scanning electron microscopy (SEM) , and chemical structure by fourier transform infrared spectroscopy (FTIR) and Xray diffraction (XRD


برای دریافت اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,


برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله تاثير آموزش سبک اسناد بر بهبود سلامت عمومي گروهي از دبيران بازنشسته شهر اصفهان در فایل ورد (word) دارای 14 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله تاثير آموزش سبک اسناد بر بهبود سلامت عمومي گروهي از دبيران بازنشسته شهر اصفهان در فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي دانلود مقاله تاثير آموزش سبک اسناد بر بهبود سلامت عمومي گروهي از دبيران بازنشسته شهر اصفهان در فایل ورد (word) ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله تاثير آموزش سبک اسناد بر بهبود سلامت عمومي گروهي از دبيران بازنشسته شهر اصفهان در فایل ورد (word) :

دانلود مقاله تاثير آموزش سبک اسناد بر بهبود سلامت عمومي گروهي از دبيران بازنشسته شهر اصفهان در فایل ورد (word) که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در پاییز و زمستان 1388 در مطالعات آموزش و یادگیری (علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز) از صفحه 117 تا 130 منتشر شده است.
نام: تاثیر آموزش سبک اسناد بر بهبود سلامت عمومی گروهی از دبیران بازنشسته شهر اصفهان
این مقاله دارای 14 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله سبک اسناد
مقاله سلامت عمومی
مقاله دبیران بازنشسته

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
هدف این پژوهش، تعیین میزان تاثیر آموزش سبک اسناد بر سلامت عمومی دبیران بازنشسته دبیرستان های شهر اصفهان بوده است. روش پژوهشی مورد استفاده، روش نیمه تجربی از نوع پیش آزمون – پس آزمون با گروه آزمایش و کنترل بود. جامعه آماری، دبیران بازنشسته دبیرستان های شهر اصفهان در سال 1384 بوده است. ابتدا، پرسشنامه سلامت عمومی بین 150 نفر از دبیران بازنشسته مراجعه کننده به کانون بازنشستگان توزیع گردید. سی نفر که سلامت روانی کمتری داشتند انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه 15 نفری آزمایش و کنترل قرار گرفتند. سبک اسناد در هشت جلسه یک ساعته به صورت گروهی با ساختار آموزش داده شد. نتایج نشان داد که آموزش سبک اسناد، سلامت عمومی دبیران بازنشسته شهر اصفهان را افزایش داده است، همچنین، آموزش سبک اسناد در کاهش افسردگی، اختلال در عملکرد اجتماعی، اضطراب و بی خوابی، و نشانه های جسمانی تاثیر داشته است. بر اساس یافته های این تحقیق، آموزش سبک اسناد باعث افزایش سلامت روان دبیران بازنشسته گردیده است.


برای دریافت اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 30 بهمن 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : ali | بازدید : <-PostHit->

برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله در مورد اسباب بازي در فایل ورد (word) دارای 13 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله در مورد اسباب بازي در فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي دانلود مقاله در مورد اسباب بازي در فایل ورد (word) ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله در مورد اسباب بازي در فایل ورد (word) :

اسباب بازی

اسباب بازی در زندگی نقش مهم و موثری دارد اسباب بازی برای كودكان نوعی غذای روانی است كودكان به هنگام بازی مخصوصاً با اسباب بازیهایی كه جنبه ی فكری و آموزش دارند می توانند به فعالیت های ذهنی ، حركتی و روانی بپردازند.

ویژگی های اسباب بازی
اسباب بازی باید ویژگی های خاصی داشته باشد كه شامل :
1 ـ اسباب بازی باید همواره مناسب سن ، علاقه و درخور توانایی های ذهنی و رشدی كودك باشد.
2 ـ اسباب بازی باید وسیله رشد كودك باشد او را به حركت ، تفكر و اراده و به مبارزه و تلاش فرا خواند .
3 ـ اسباب بازی باید به پرورش حواس كودك به ویژه ایجاد هماهنگی بین حركات چشم و حركات ظریف است كمك كند.
4 ـ اسباب بازی كه در اختیار كودك قرار می گیرد باید مطمئن و بی خطر باشد .
انواع اسباب بازی
اسباب بازی ها بر اساس دامنه تاثیر آن به 2 دسته ی : 1 ـ سازمان یافته 2 ـ سازمان نیافته
اسباب بازی های سازمان یافته شكل مشخصی و از پیش تعیین شده دارند و دامنه ی تاثیر آن ها محدود می باشد كه خود به 6 دسته :

الف ) ویژه خرد سالان كه شامل 1ـ وسایل متحرك مثل : قطعات رنگی و سبك و متصل به هم كه با جریان مختصر هوا به حركت در می آیند 2 ـ كرادل : روی گهواره ی كودك آویزان می شود
ـ آویز : در معرض دید كودك است تا آنها را ببیند و بگیرد 4 ـ جغجغه : كه باعث پرورش حس شنوایی با آموزش اصوات متفاوت و تحریك حس بینایی می شود.
ب ) برای جلب توجه كودك : برای كودكانی كه علاقه بازی كردن با اسباب بازی از خود نشان نمی دهند كه وسایل این گروه با كمترین عمل نتیجه ی زیادی عاید می سازد و به خوبی می توانند حواس ذهنی كودك را تحریك سازند.
ج ) اسباب بازی محرك: این نوع اسباب بازی ها برای تمرین و تقویت عضلات ، مصرف ان

رژی ، ایجاد تعادل و .. مفیدند .
د ) اسباب بازی هایی برای تقویت مهارت های دستی و هماهنگی چشم و دست : باعث تقویت حركات ظریف دست می شوند مانند : نخ و مهره ، تخته های سوراخ دار ، پیچ كردنی ، سوار كردنی و. جفت كردنی
هـ ) اسباب بازی های تشخیصی : به كمك این اسباب بازی كودك اشكال هندسی را می شناسد ، با مفاهیم اندازه وحجم آشنا می شود مثل : پازل های جاگذاردنی
و ) اسباب بازی های گویشی و زبانی مانند : دومینو ، لوتوی ارتباط ، پازل ، كارتهای قصه گو و كتابهای تصویری
اسباب بازی های سازمان نیافته
اسباب بازی هایی هستند كه شكل از پیش تعیین شده ای ندارند و كودكان می توانند از خلاقیت و ابتكار خود استفاده كنند و فعالیتهای نویی را انجام دهند .
وسایل این گروه به 3 دسته عمده 1 ـ اسباب بازی های ساختنی 2 ـ وسایل برای بازیهای خلاقه 3 ـ وسایل برای بازیهای تصوری
1 ـ اسباب بازی های ساختنی : مكعب های چوبی یا پلاستیكی و لگو دو نوع مهم این اسباب بازی ها هستند و
2 ـ وسایل لازم برای بازیهای خلاقه : بازیهای خلاقه وسیله غیر كلامی برای بیان احساسات و علاقه كودكان است مثل مداد رنگی و آبرنگ
3 ـ وسایل لازم برای بازی تصوری : بازی تصوری باعث فعالیتهای حركتی كودك می شود و حس كنجكاوی و اكتشاف او را تحریك می كند مثل عروسك ، خمیر مجسمه ، شن و آب ( صفحات 100 ـ88 روانشناسی بازی ، محمد علی احمد وند ) .
نقش بازی در رشد شخصیت
بدیهی به نظر می رسد كه هر كودكی « چارچوب مرجع خصوصی » مفاهیم و افكار ویژه . مصطلح خود را می سازند كه كم و بیش با دنیای مورد توافق همگان هماهنگ بوده اما اغلب پیچیده تعریف شده و همیشه توام با واكنش های هیجانی و پاسخ های عاطفی شدید و مداوم می باشد كه به عنوان رابطه ویژه وی به ان محیط تلقی می گردد بنابراین با این دید به كودك نگاه می كنیم كه او

می آموزد در این دنیای توافق شده آشكارا زندگی كند در حالی كه به طور فزاینده ای از ارزش ها ، مفاهیم ، احساسات و واكنش های هیجانی دنیای خصوصی خود در مقابل دیگران محافظت می كند . لذا كودك از هر چیزی درس گرفته و هر راهی كه موجبات ارتباط او با پاسخ هیجانی و عاطفی كه در دوران اولیه یادگیری تجربه كرده است را فراهم می آورد ، می آموزد . شیوه عكس العمل او نسبت به بزرگسالان و دیگران در ابتدا به عنوان یك ارگانیسم فعال هنگامی كه الگوهای خود را تغییر می دهد و یا ترك می كند ممكن است به صورت یك حالت یا واكنش استقرار یافته ای در او درآید او

دنیا را نه تنها از دید افكار و رفتاری كه از او انتظار بیان آن می رود مشاهده و ادراك می كند بلكه از طریق هیجانی و مفاهیم عاطفی ـ كه او آنها را همانگونه كه به او ارائه می شود درك می كند ـ نیز ملاحظه می نماید .
بنابراین باید تاكید كنیم كه كودك در روند رشد شخصیت از طریق تغییر مداوم آگاهی خود از جهان طراحی مداوم ادراك خود از مردم و موقعیت ها و شرایط بر اساس مفاهیم در حال تغییر آنها و اهم مطالب مهم برای خود او پخته تر و بالغ تر می گردد .(ص 31)
كاركردهای بازی
بازی به عنوان وسیله ای جهت آشكار كردن فرایند رشد شخصیت نكاه كنیم كه به موجب آن كودك یاد می گیرد و این تغییرات و دگرگونی های گوناگون را از طریق كشف ، دستكاری كردن و استفاده كردن از اشیاء ، حیوانات ، مردم و وقایع به عنوان فرصتهایی جهت خلق زندگی شخصی خود به طور مكرر تمرین می كند.
كودك به آهستگی و اغلب با بی میلی اما گاهی نیز با اشتیاق تلاش می كند و
سردرگمی ها ، پریشانی ها و فضاها غلبه یافته و مهارت های زندگی كردن در جهان پیشرفته را كسب نماید شاید ما فعالیتهای كودك را به عنوان بازی در نظر بگیریم زیرا كه فكر می كنیم او كم و بیش در حال امتحان كردن است . كودك به وسیله بازی با مجموعه گذشته اش از طریق آشنا سازی مجدد و مستمر خود با حال ـ پیوند می یابد .
می توان گفت كه زندگی بزرگسالان در مقیاس وسیعتر همان بازی است اما ما دیگر آن را بازی نمی شناسیم . اوقات فراغت بزرگسالان و علاقه مندی آنها به سرگرمی ، غالباً نقش های كم . بیش مرسومی را ایجاد می كنند كه در آن بزرگسالان می توانند از الگو های معمول و انتظارات مرسوم غیر قابل اجتناب خود فرار كنند همانطور كه در بازی قمار این كار را می كنند . ( ص 37، 36 بازی درمانی ، ترجمه خدیجه آرین )
بر اساس نظر پیاژه 3 دسته اصلی بازی ها را از یكدیگر مجزا نماییم :

1 ـ بازیهای تمرینی كه معنای كلی این بازیها همان play در زبان انگلیسی می باشد كه با game‌ متفاوت است این اصطلاح به معنای فعالیت لذت بخشی همراه با مهارتهای بدنی است .
2 ـ بازیهای سمبلیك و نمادین ، آن دسته از بازیهایی هستند كه هر كودكی خود آن را درست كرده و به تنهایی بازی می كنند و معمولاً در اینگونه بازیها مقدار زیادی تقلید و وانمود سازی وجود دارد .
3 ـ بازیهای با قاعده : بازیهایی اجتماعی می باشند كه دارای قواعد و مقرراتی بوده و توس

ط گروه تحمیل می شود ، نقض مقررات در این بازیها محكوم است (ص 16 ، بازی درمانی ، ترجمه خدیجه آرین ).
روش های نوین آموزش مفاهیم بازی
بازی زیر بنای یادگیری كودكان می باشد و رشد جسمی ، اجتماعی ، عاطفی و ذهنی كودك بستگی به این فعالیت دارد هر چند فرصت برای بازی یك بعد اساسی از برنامه كودكستان می باشد كودكان از طریق تماس دستكاری و كاوش و آزمایش به جهان پیرامون خود پی می برند آنها از طریق تعامل با بچه های دیگر بزرگسالان به خود و روابطشان با دیگران پی می برند . بچه ها از طریق بازی از بزرگترها تقلید می كنند و تجربه میكنند كه به عنوان یك پرستار ، یك مامور آتش نشانی یا ماهیگیر و دكتر و ; باشند . آنها از طریق بازی یاد می گیرند كه چگونه مشكلات را حل كنند و چگونه با همكاری دیگران كار كنند.
كودكان به انواع متفاوتی از بازی كه به موقعیت و نیازهای خاصی بستگی دارند می پردازند انواع مختلف از رده های بازی از مشاهده غیر فعال تا مشاركت در بازی گروهی به برنامه ریزی و همكاری نیاز دارد در كودكستان ها انواع مختلفی ارزیابی ها مورد تشویق قرار می گیرند.
بازی مشاركتی: (Coaperative) وقتی كودكان با یكدیگر بازی می كنند و مواد و فعالیت های مشابه را به طور مشترك بك یك شیوه ی غیر سازماندهی شده استفاده می كنند بازی مشاركتی صورت می گیرد این نوع بازی نیاز به یك هدف سازماندهی شده دارد.
بازی منفرد: (Solitary Play) در بازی منفرد كودكان به تنهایی و مستقلاً بازی می كنند بدون اینكه به دیگران مراجعه كنند بچه هایی كه بازی را می بیند و سوال هایی می پرسند و پیشنهادهایی می دهند اما وارد بازی نمی شوند گفته می شود در بازی به عنوان مشاهده گر مشغولند و بچه هایی كه به سادگی كنار هم دیگر با وسایل بازی مشابه بازی می كنند به بازی موازی مشغولند. (بازی و یادگیری صفحه 5 )
مراحل بازی:
مراحل پیچیده ای از بازی وجود دارد اولین مرحله ی بازی جست و جوی ساده و دست كاری وسایل بازی است به عنوان مثال خط خطی (Sribbling) كردن با مداد شمعی، ریخت و پاش كردن، عقب و جلو كردن، شن بازی، (Feeling Send) و به صدا در آوردن یك زنگ .
همان طوری كه بچه ها شروع می كنند به استفاده از اشیاء به عنوان نمادهایی به جای چیزهای دیگری می گوییم آنها با بازی نمادین مشغولند به عنوان مثال كودك ممكن است دو قطعه به هم وصل كند تا یك هواپیما یا ممكن است از تكه های به هم وصل شده یك قایق بسازد این مرحله از بازی است كه توسط بسیاری از بچه های كودكستانی انجام می شود و به اعتقاد پیاژه اینها در مرحله پیش عملیاتی به سر می برند چنانكه كودكان قادر باشند به طور هماهنگ بازی كنند آنها شروع به بازی هایی می كنند كه خودشان قوانین را ابداع كرده اند، اغلب این قوانین تغییر می كنند به طور معمول بازیكنان با تلاش كمی با همه بزرگسالانی كه با انعطاف پذیری در قوانین سردرگم شده اند، سازگار شوند بیشتر دانش آموزان كودكستانی برای سطح پیچیده ای از بازی با مقررات انعطاف ناپذیر آمادگی ندارند.

بازی خود انگیخته :
در یك محیط فعالیت ، محدود مشخصه ای اثر بخش برنامه ی كودكستان است بعد از آماده كردن یك محیط غنی، علم نقش بسزایی در توسعه دادن بازی با مشاهده كردن بچه ها، تعامل با آنها، دادن اطلاعات بیشتر و غیره دارد.
بر طبق نظر پیاژه كودكان از طریق بازی ، یك مفهومی از نظم و معنی درستی ایجاد
می كنند آنها همیشه در حل سازمان دهی و بازسازی دانش و تجربیات جدید هستند.
تجربه :‌
از عوامل موثر بر روی بازی كودكان تجربه می باشد در یك كلاس كودكستان ممكن است بعضی از كودكان باشند كه نمی دانند چگونه به طور سازنده و ابتكاری بازی كنند آنها فعالیت های جسمی همچون جهیدن، دویدن، تاب خوردن مشغول هستند اما قادر نیستند خیلی زیاد تمرك

ز كنند، یك ایده را از طریق سطوح مختلف بازی رشد دهند این بچه ها ممكن است به فعالیت های آرام تری مثل تماشای تلویزیون مشغول شوند تمایلات طبیعی آنها در كند و كار كردن و پرسیدن سوالهایی است كه ممكن است مورد تشویق قرار نگیرند به همین دلیل معلمان باید به بچه ها در رشد دادن تصورات كمك كنند و در بعضی موارد الگوهایی با به عهده گرفتن نقش یك بچه و وارد

شدن در بازی دسترس آنان قرار دهند. كودكان با انواع متفاوتی از تجربیات در خانه، گروه های بازی به كودكستان می آیند بنابراین واكنش های آنان به برنامه های كودكستان بالا گوناگون باشند در اغلب برنامه ها، شرایط و محیط های مختلف بر اساس امكانات به خصوص آن محیط تنظیم شده است و والدین و مربیان باید شیوه های خود را با توجه به این محدوده تغییر دهند.


برای دریافت اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 30 بهمن 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : ali | بازدید : <-PostHit->

برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله قرآن معجزة جاويد پيامبر (ص) در فایل ورد (word) دارای 26 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله قرآن معجزة جاويد پيامبر (ص) در فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي دانلود مقاله قرآن معجزة جاويد پيامبر (ص) در فایل ورد (word) ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله قرآن معجزة جاويد پيامبر (ص) در فایل ورد (word) :

از آنجا كه قرآن پیام و سخن خدا و راهبردهای الهی برای اداره صحیح جامعه انسانی است ، بایستی از سوی مسلمانان با توجه جدی رو به رو شود . این كه امام صادق (ع) فرموده است : قرآن عهد خداست با خلقش ، پس پسندیده است كه هر فرد مسلمان هر روز در آن بنگرد كه خدای با او چه می گوید ، تأكید بر این نكته است . انس با قرآن و تدبر در آن ، انسانها را با عمق كلام الهی و گوهرهای این گنجینه بزرگ و راه و راهروی آشنا می سازد . قرآن دلها را منقلب می كند و آشنایی با مفاهیم و حكمتهای آن دل را زنده می سازد و حیات واقعی می بخشد .

امروز امت اسلام بویژه ملت بزرگ ایران ، برای تداوم انقلاب اسلامی ، نیازمند انس و عمل به قرآن كریم است .

به خاطر قرآن ، تو را بخشیدم !‌
«امیرالمومنین ، وقتی كسی كه یكی از گناهان را انجام داده است – دزدی – نزد او آمد ؛ حضرت فرمود : چقدر قرآن بلدی؟ آیه قرآن خواند . حضرت گفت : «قد وهبت یدك بسوره البقره» . دست تو را كه باید قطع می كردم ، به سوره‌ی بقره بخشیدم ؛ برو .

این تمایز بیجا نیست ؛ این امتیاز ، به خاطر سوره‌ی بقره و به خاطر قرآن است . امیرالمومنین (ع) در ملاحظه ای اصول و ارزشها و معیارها ، هیچ ملاحظه از كسی نمی‌كرد . آنجا آن آدم را كه فسق و فجور ورزیده است‌، به خاطر فسق و فجورش حد شرعی می زند و ملاحظه این كه او به حال من خیری دارد ، نمی كند . اما اینجا به خاطر قرآن ، از حد دزدی صرف نظر می كند . امیرالمؤمنین این است . یعنی صد در صد بر اساس معیارها و ارزشهای الهی – و نه چیز دیگر – حركت می كند . این ، عدل امیرالمؤمنین است.»

انس با قرآن یعنی چه؟
«انس با قرآن ، معرفت اسلامی را در ذهن ما قویتر و عمیقتر می كند . بدبختی جوامع اسلامی ، به خاطر دوری از قرآن و حقایق و معارف آن است . آن كسانی از مسلمانان كه معانی قرآن را نمی فهمند و با آن انس ندارند ، وضعشان معلوم است . حتی كسانی هم كه زبان قرآن ، زبان آنهاست و آن را می فهمند ، به خاطر عدم تدبر در آیات قرآنت ، با حقایق قرآنی آشنا نمی شوند و انس نمی گیرند . می بینید كه آیه «لن یجعل الله للكافرین علی المومنین سبیلاً» – یعنی خداوند مؤمنین را زیردست و زبون كفار قرار نداده است – در كشورهای عربی و به وسیله‌ی مردم عرب زبان در دنیا خوانده می شود ، اما به آن عمق نمی گردد . در آیات قرآن ، توجه و تنبه و تدبر نیست ؛ لذا كشورهای اسلامی عقب مانده اند .

انس با قرآن ، یعنی قرآن را خواندن و بازخواندن و باز خواندن و در مفاهیم قرآنی تدبر كردن و‌ آنها را فهمیدن . فارسی زبانها می توانند از ترجمه‌ی قرآن استفاده كنند و كلمات قرآنی را به طور تقریب بفهمند و مضامین آیات قرآن را دریابند و در آنها تفكر و تأمل كنند.»

امت اسلام ، باید خود را با شاخصهای قرآنی اندازه گیری نماید
«آنچه من همیشه اصرار دارم به همه – بخصوص به شما جوانها – عرض كنم ، این است كه قرآن مجموعه‌ی معارف اسلامی و پرچم بلند اسلام است ؛ این پرچم را باید همیشه مسلمانان بر سر دست بگیرند و خود رااز آن جدا نكنند ؛منتها نكته اینجاست كه تمسك به قرآن ، فقط تلاوت قرآن نیست ؛ قرآن باید در عمل و زندگی و رفتار و منش ما و حركت عمومی امت اسلام تجسم پیدا كند . انس با قرآن ، تلاوت قرآن و حفظ قرآن لازم است ؛ اما هدف نهایی ، تمسك به قرآن است ؛ آن هم در متن زندگی .

امت قرآن باید خود را با شاخصهی قرآنی اندازه گیری كنند ؛ اگر دیدند با این شاخصها فاصله دارند ، سعی كنند این فاصله را كم كنند و پیش بروند . قرآن ، كتاب علم و حكمت است . امت اسلامی باید عالم ، حكیم و فرزانه باشد و روز به روز بر علم و حكمت خود بیفزایید . قرآن كتاب توحید است ؛ یعنی خضوع در مقابل خداوند و عدم تسلیم در مقابل كسانی كه در مقابل قدرت الهی برای خود قدرتی قائلند . قرآن درس می دهد : «ان اعبدوا الله واجتنبوا الطاغوت» . یعنی عبودیت خدا با اجتناب از طاغوت همراه است . طاغوت كیست ؟ كسی كه طغیانگر است و علیه بشریت و فضیلتهای بشری سركشی می كند . در همه دوره های تاریخ هم بوده اند، امروز هم هستند؛نمونه اش امریكای سركش است كه در مقابل

بشریت،انسانیت،ملتها ،ارزشها ودر مقابل حقی كه هر انسانی دارد،سركشی می كند.امت قرآن اگر در رفتار خود،بااین درس قرآنی فاصله یی می بیند،بایدآن راكم كند.درس قرآن این است:خضوع در مقابل خدای واحد واجتناب از تسلیم واطاعت از طواغیت؛ یعنی «اندادالله». قرآن كتاب عدالت است. عدالت،درس قرآن است. قرآن فرستادن پیغمبران را برای اقامه ی قسط می داند؛ «لیقوم الناس بالقسط». اگر امت اسلامی در سرتاسر دنیای اسلام احساس می كندبا عدالت فاصله دارد،بایدبداندبا قرآن فاصله دارد. با خودمان تعارف نداریم؛ باید

فاصله ی خودرا با عدالت كم كنیم تا فاصله ی ما با قرآن كم شود. قرآن برای امت اسلامی معلم وحدت است؛ «انمّا المؤمنون اخوه فأصلحوا بین اخویكم»؛ همه ی مسلمانها وهمه ی مؤمنین باهم برادرند.از نظر اسلام ،امت اسلامی ، واحد است. فاصله ها، دشمنی ها، كدورتهاوقوم گرایی ها ، همه بر خلاف این وحدت است. ما اگر می بینیم امت اسلامی دچار تفرقه وتشتت وبغض وسوء تفاهم با یكدیگر است، باید بدانیم با قرآن فاصله دارد. دشمن از فاصله ی ما باقرآن حداكثر استفاده را می كند. اگر ما فاصله ی خود را با قرآن كم كنیم، قوی

خواهیم شد. امت اسلامی روزی عزت خود رابه دست می آورد كه فاصله ی خودرا با قرآن كم كند. «انّ العزّه لله ولرسوله وللمؤمنین». مؤمن ،عزیز است. این كه شما می بینید خیلی از كشورهای اسلامی آلت دست دشمنان اسلام شده اند وسرزمینهای مسلمانها لگد مال دشمنان اسلام است؛ هر وقت می خواهند، بیایند؛ هر وقت می خواهند بروند؛ هر طور می خواهند،استفاده كنند؛ این نشانه ی دوری از اسلام وقرآن است؛ قرآن این اجازه را نمی دهد. ما باید فاصله ی خود رابا قرآن كم كنیم تا عزیز وقوی وثروتمندوعالم بشویم.

شما جوانهای عزیز اگر درس می خوانید، اگر پاكی وپاكدامنی وتقوا را شعار خود قرار می دهید، اگر دلتان برای ارزشهای اسلامی میتپد، اگر دوست دارید امت اسلامی در اوج عزت باشد وآماده ی مجاهدت برای این كار هستید، بدانید در راه قران دارید حركت می كنید. راه علم، راه مجاهدت ، راه تقوا، راه رحمت به مردم ومهربانی با انسانها ،راه قرآن است.
البته ما سالهای متمای ودر طول دوران حكومت طاغوت بتدریج از قرآن دور شدیم وفاصله گرفتیم ؛ اما انقلاب اسلامی مجدداَ پرچم قرآن را در این كشور برافراشت وبه اهتزاز در آورد ومردم مؤمن وجوانان پاكیزه ی ما ودلهای نورانی این عزیزان به سمت قرآن متوجه شد. الان شما می بینید از این قبیل نوجوانها بحمدالله در كشور ما هستند وجوانهای مؤمن وتحصیلكرده وبا سواد وعالم ، به قرآن عشق می ورزند وبه سمت قرآن گرایش پیدا می كنند.»

 

قرآن ، ذخیره ی مادام العمر!
«شما جوانها ونوجوانها كه قرآن را فرا می گیرید، این را بدانیدكه یك ذخیره ی مادام العمر برای اندیشیدن وفكر كردن را دارید برای خودتان فراهم می كنید؛ این چیز خیلی با ارزشی است. ممكن است در سنین جوانی ، معانی ومعارف عمیقی را از آیات قرآن استنباط نكنیدونتوانیددرست بفهمید؛ فقط چیزهای سطحی واندكی از معارف را بفهمید؛ اما به موازات بالارفتن سطح معلومات وپیشرفت علمی ، از آیات قرآن ـ كه در حافظه وذهن شما قرار دارد ـ بیشتر استفاده می كنید. حضور قرآن در ذهن انسان ، نعمت خیلی بزرگی است. فرق است بین كسی كه برای مطلبی ، بارها آیات قرآن وفهرستهای قرآنی را جستجو می كند تا ببینددر این باره آیه یی وجود دارد یا نه ، با آن كسی كه آیات قرآن در ذهن ودل وجلوی چشم اوست ونگاه می كند، آنچه را كه در هر بخشی از معارف اسلامی به آن نیاز دارد، از قرآن استنباط واستخراج می كندوروی آن فكر وتأمل می كندواز آن استفاده می برد. انس با قرآن در دوران كودكی ونوجوانی، تا دوران جوانی، یك نعمت بسیار بزرگ است.

البته آشنایی با الفاظ وظواهر قرآن، گام اول است؛ اما گام اول لازم . اگر دانش پژوهان دینی وقرآنی این قدم را برندارند، قدمهای تعدی دشوار وگاهی هم نا ممكن خواهد شد. امروز می بینید كسانی در گوشه وكنار درباره ی اسلام حرف می زنندوچیزهایی را ادعا می كنند كه هیچ ارتباطی با اسلام ندارد؛ چرا؟ چون آنها بامعارف متون قرآن وسنّت آشنا نیستند. انسان بایدبا متن قرآن وسنّت ـ یعنی حدیث نبوی وائمه (علیهم السّلام ) ـ آشنا شودتا بتواند معارف دینی را بفهمد؛ ولوبخواهد در اعماق آن غور كند. پس این قدم ، قدم اول ودر عین حال لازم است.

البته بعد ، فكر كردن معلومات فراوان برای خود فراهم كردن واز آن معلومات برای درك معارف قرآن وحدیث استفاده كردن ، لازم است. هر چه معلومات انسان بیشتر شود ، فهمش از قران وحدیث روشن تر خواهد شد. تجربه ها هم همین طور است؛هر چه تجربه ی انسان در زندگی بیشتر شود، وقتی حوادث گوناگون دنیا را نگاه می كند، معرفتش نسبت به قرآن بیشتر ومطالب قرآن برای او واضح تر خواهد شد.»

 

قرآن دستور العمل حیات سعادتمندانه
« قرآن مایه ی عزت مسلمانان است. قرآن هم به معنای تلاوت كردن واعتقاد داشتن فقط نیست؛ قرآن مجموعه ی نظام یك زندگی اجتماعی است ؛ قرآن دستورالعمل یك حیات سعادتمندانه وزندگی اجتماعی توأم با عزت است ؛ واین چیزی است كه امروزبرای متفكران مسلمان مبهم ومشكل نیست.

آحاد ملتهای اسلامی هم بحمدالله آشنا هستند. ملتهای مسلمان ، دولتهای مسلمان ، روشنفكران مسلمان سیاستمداران مسلمان ، جوانان كشورهای اسلامی ، باید تا آن جا كه می توانند، زمینه ی ذهنی مردم خودشان وزمینه ی عملی زندگی آنها را مستعد وفراهم كنند، تا ملتها به زندگی قرآنی برگردند وبتوانند در جاده ی عزت وعظمت حركت كنند.

آن پایبندی به گذشته یی كه مایه ی سرافكند گی وجمود است، پایبندی به سنتهای جاهلی است. پایبندی به قرآن ، مایه ی روشنفكری ومایه ی آزاد فكری ومایه ی به كار افتادن علم وعقل وابتكار وتلاش است. اسلام مرده های اجتماعی وسیاسی را زنده كرد؛ « اذا دعاكم لما یحییكم». اسلام ملتهایی را كه خاك مرگ بر روی آنها پاشیده شده بود، چیزی از حیات حقیقی وسرافرازانه ی مجتمع انسانی نمی دانستند، حیات وآقایی بخشیدوپرچم انسانیت ودفاع از انسانها را به آنها داد. نه فقط آن روز ، امروز هم بحمدالله همین طور است؛ نمونه اش

این كشور ماست؛ این ملتی است كه قرنهای متمادی در زیر فشار استبداد سلاطین ظلم وجور ، هویتوقدرت تصمیم وقدرت عمل خودش را از دست داده بود؛ در این صد سال اخیر هم در زیر فشارهای مضاعف استعمار واستكبار ودخالت خارجی ، اعتماد به نفس خود را بكلی از دست داده بود. اسلام این ملت را به یك ملت پیشرو ، مقدم در میدان علم ، در میدان عمل ، در میدان سیاست، در میدان تفكر ، در میدان تعقل وتأمل ودر ابتكارات زندگی تبدیل كرد.

این ، علاج ملتهای مسلمان است. این ، درست همان چیزی است كه نسخه پیچان ضد اسلام آن را نهی می كنند واز آن می ترسند. امروز هم نیست كه منع می كنندواز آن باز می دارند؛ اگر تاریخچه ی استعمار را نگاه كنید ، از وقتی استعمار در كشورهای اسلامی شروع شد، این را تكرار كرده اند وگفته اندوخواسته اند دین واسلام را منزوی كنند واز زندگی انسان بیرون نمایند.»

باید به راه قرآن عمل كنیم
« امروز امت بزرگ اسلامی ما به قرآن نیازمند است. حقیقت این است كه ما قرآن را مهجور گذشته‌ایم . درست است كه قرآن را تلاوت می كنیم و به آن عشق می ورزیم ، اما این كافی نیست . قرآن آمده است تا بنای زندگی انسان را بر طبق بینش الهی شكل دهد ؛ قرآن آمده است تا جوامع ما را سعادتمند ، عزیز ، مستقل و از لحاظ مادی و معنوی پیشرو قرار دهد ؛ نقش قرآن این است .

یك روز امت اسلامی به بركت عمل به قرآن در علم ، عزت و اخلاق و معنویت پیشرفت كرد و جامعه بشری را به جلو برد ؛ اما امروز كه شما به امت و دنیای اسلامی نگاه می كنید ، می بینید كه امت اسلامی وحدت و یكپارچگی ندارد ؛ استقلال ندارد ؛ از لحاظ علمی و مدنی پیشرو نیست ؛ دیگران به او زور می گویند ؛ قدرتهای مادی و شیطانی و طواغیت عالم به او اعمال سلطه می كنند ؛ اینها برای چیست؟ برای این است كه ما درست به قرآن عمل نكرده ایم . البته تلاوت ، حفظ و فراگیری قرآن ، مقدمه است برای این كه ما به شكل قرآن دربیاییم ؛ هم شخصیت فردی ما به شكل قرآن دربیاید ، هم جوامع ما قرآنی شود . اول ما باید خودمان را با قرآن تطبیق دهیم . به یكی از همسران پیغمبر اكرم گفتند كه خلق پیغمبر را تعریف كند ، گفت : «كان خلقه القران» ؛ خلق پیغمبر قرآن بود . شما به قرآن نگاه كنید ، ببینید درباره مؤمنان چه گفته ، از آنها چه خواسته و آنها را به چه چیزی تشویق و ترغیب كرده است . ما امروز به تدبر در این موضوع احتیاج داریم .
ملت ایران در انقلاب بزرگ اسلامی خودشان یك قدم به جلو برداشتند ؛ الان هم ما داریم تلاش می كنیم . همه جنجالی هم كه دنیا علیه ایران اسلامی دارد – كه می‌شنوید – به خاطر همین نقطه است : می خواهند حركت جوامع به سوی نظام اسلامی و قرآنی پیش نرود ؛ می خواهند این پرچمی كه در این جا بلند شده است ، سرافراز و سربلند نماند ، چون می دانند وقتی یك الگو درست شد ، دیگر جوامع به این سمت حركت می كنند . ما به بركت قرآن توانستیم زنجیرهای اطاعت و تسلیم در مقابل قدرتهای شیطانی را از گردن و دست و پای خودمان باز كنیم ؛ ما به بركت قرآن توانستیم جوانهای خودمان را در راه پیشرفت و ترقی به راه بیندازیم . امروز پایه علم و پیشرفت در كشور ما با قبل از پیروزی انقلاب قابل مقایسه نیست . امروز میلیونها جوان ایرانی با احساس استقلال انسانی خودشان و با احترامی كه به ارزش استعدادهای آنها می شود ، دارند حركت می كنند . در دنیای اسلام و در امت بزرگ اسلامی این چنین انگیزه ها بسیار زیاد است و استكبار می خواهد این چنین نباشد .

استكبار از بیداری اسلامی بشدت سراسیمه و نگران است . امروز قدرتهای شیطانی و طاغوتی و در رأس همه آنها آمریكا ، مظهر شیطنت و طغیان علیه انسانیت هستند ؛ كشورها را تهدید می كنند ؛ به ملتها حمله می كنند ؛ بر خلاف همه قوانین بشری با انسانها رفتار می كنند ؛ به هیچ كدام از قوانین انسانی مورد قبول بشریت احترام نمی گذارند . شما ببینید در عراق و افغانستان چه كردند ، با زندانیهای افغانی كه الان در زندان آنهایند ، چه می كنند . تعداد كثیری از مردم افغانستان را گرفتند ، بردند و زندانی كردند كه نه آنها را زندانی جنگی می دانند و نه زندانی سیاسی ، و نه به قدر حقوق زندانی عادی برای آنها ارزش قائلند . آنها هر جا كه پا گذاشته‌اند ؛ در آمریكای لاتین ، آفریقا و آسیا فساد كرده اند و مظهر شر وشرارت هستند . اینها امروز علیه دنیای اسلام بسیج شدند و دنیای اسلام را تهدید می كنند . علاج چیست؟ علاج را قرآن به ما گفته است :«و اعتصموا بحبل الله جمیعاً و لاتفرقوا ؛ همه با هم باشند .

قدرتهای دنیای اسلام ، قدرت بزرگی است . اختلاف ، دو شقه شدن ، با همدیگر درگیر شدن ، برای دنیای اسلام سم مهلك است . باید به راه قرآن عمل كنیم . اگر قدم در راه اتحاد و توحید اسلامی و علمی كه اسلام ما را به آن توصیه می كند ؛ پیشرفتی كه اسلام ما را به آن فرا می خواند ؛ تهذیب نفسی كه اسلام ما را به آن وادار می كند ؛ برادری و محبتی كه خداوند فیمابین مجموعه‌ی مومنان و مسلمانان لازم می شمرد ؛ صلابت و اقتداری كه در مقابل دشمنان برای مسلمانان لازم می داند گذاشتیم ، بدانیم كه قدرت بزرگی هستیم و این قدرت به بركت قرآن حاصل خواهد شد.»

قرآن ، درمان و داروی دردها
«عزیزان من ! بدانید كه امروز دنیای اسلام محتاج قرآن است . در مضامین آیات سوره های آل عمران ، بقره ، انبیاء و احزاب ، كه دوستان شما در این جا خواندند ، مطالبی وجود دارد كه امروز علاج دردها و ضعفهای دنیای اسلام است و اینهاست كه ایمان انسان را عمیق و راسخ می كند ؛ معرفت انسان را روشن و آگاهانه می كند ؛ نیروی حیاتی انسان را به میدان می آورد و از آنها كار می كشد . آن وقت جامعه‌ای با این خصوصیات هم ترقی می كند ، هم روحیه می گیرد . وقتی جامعه ای روحیه اش قوی شد ، دشمن نمی تواند به او زور بگوید . وقتی زورگویان دنیا بخواهند سوار فرد، جماعت و یا ملتی شوند . اولین اقدامشان این است كه روحیه آن فرد یا ملت را بشكنند و در او احساس توانایی و ایستادگی را از بین ببرند . تا

زمانی كه احساس قدرت و توانایی و روحیه در یك ملت و جماعتی وجود دارد ، هیچ كس نمی تواند بر او فائق بیاید ؛ نه دشمنها و نه دشمنهای درونی ؛ تنبلی و بی عاری و بی كارگی . این كه در روایت دارد كه : «و رجل قرأ القرآن فوضع دواء القرآن علی داء قلبه» برای این است كه قرآن را فقط برای این كه اسم و رسم پیدا كنند یا مشغولیتی برای خودشان درست كنند ، نخوانند ؛ بلكه قرآن را به جهت این كه درمانهای اصلی از اوئست ، بخوانند ؛ داروی قرآن را روی درد جان و وجود و باطن خود بگذاریم و با قرآن این دردها را شفا بدهیم . این كار احتیاج دارد به این كه فضا قرآنی شود .

ما راب رای مدتهای طولانی به طرق مختلف از قرآن دور نگه داشتند و حالا ما می خواهیم فضای قرِآنی داشته باشیم ؛ باید برگردیم به قرآن . البته بیست و پنج سال است كه جامعه‌ی ما به طور جدی و با حركت دسته جمعی و عمومی به سمت قرآن حركت می كند . قبل از انقلاب هم حركت قرآنی وجود داشت ، ولی مثل حركتهای فردی بود ؛ اما حركت جمعی جامعه بعد از حاكمیت نظام اسلامی است كه حركت خوبی هم بوده و هنوز تا رسیدن به نقطه‌ی مطلوب فاصله دارد . نتیجه‌ی آن حركت اسن شده كه شما امروز می بینیتد كه پیر و جوان و زن و مرد ما تا حدود زیادی با قرآن انس دارند . این جوانهایی كه در هر گوشه و بخشی از بخشهای جامعه حضور دارند و با قرآن مأنوسند ، نتیجه‌ی همان حركت است كه بایستی تقویت شود . تقویت این حركت به این است كه شما قراء بتوانید قرآن را با صدا و شیوه‌ی خوب و زیبا بخوانید . اهمیت دادن به این جلسات برای همین است كه اهمیت فراگیری تلاوت در جامعه روشن شود ، والا به اندازه‌ای كه در اینجا قرآن خوانده می شود‌، انسان می تواند چند برابر آن را به تنهایی بخواند.»

قرآن ، همیشه زنده است
«قرآن ، خودش را به زبانهای مختلف تعریف می كند ؛ از جمله این كه می‌فرماید : «ان هذا القرآن یهدی للتی هی اقوم» ؛ یعنی قرآن انسان را به بهترین راه ، بهترین كار . بهترین نظام ، بهترین شیوه ، بهترین اخلاق و بهترین روشهای عمل فرد و جامعه هدایت می كند .

امروز همه‌ی بشر محتاج قرآنند ، اما ما مسلمانها اگر به قرآن عمل نكنیم ، خسارت ما بیشتر از دیگران است ؛ چون ما این نسخه و این دستورالعمل را داریم ، تجربه‌ی تاریخی آن را هم داریم . بشریت در صدر اول به بركت عمل به قرآن ، در علم ، در اخلاق ، در عمل و در پیشرفتهای گوناگون مادی و معنوی ، اوج پیدا كرد . قرآن ، همیشه زنده است . قرآن ، نیازهای انسان را مورد توجه قرار می دهد . قرآن در هر عصری می تواند بهترین نسخه‌ی سعادت انسانها باشد .

امروز جوامع بشری در اقصا نقاط عالم ، به خاطر دوری از معنوی ، دوری از حقیقت انسانیت ، دوری از اخلاق و دوری از خدا ، وضعی پیدا كرده اند كه این همه پیشرفت مادی هم نمی تواند آنها را خوشبخت كند . چرا، مگر امروز بشر از همیشه ثروتمندتر و عالمتر نیست؟ مگر امروز بشر ، بیش از همیشه با ابزارهای آسان كننده‌ی زندگی مواجه نیست ؟ پس چرا زندگی این قدر تلخ است؟! چرا این همه اختلاف در عالم هست ؟ چرا این همه جنگ هست ؟ جرا این همه نامردی هست ؟ چرا جوانان در ثروتمندترین كشورهای عالم ، احساس خوشبختی نمی كنند ؟ آیا بشر برای خوشبختی چه چیزی لازم دارد كه در اختیارش نیست؟

جواب ، یك كلمه است : بشر ، پیام انبیاء را كم دارد ؛ بشر ، نسخه‌ی آرامش بخش و‌آسایش بخش انبیا را در دست ندارد ، یا به آن عمل نمی كند . بدبختیها اینجاست . این قرآن ، كاملترین نسخه ها را در اختیار دارد .
ما مردم ایران ، بخ بخشی از این كتاب مقدس عمل كردیم . چه كسی می تواند بگوید ما مردم ایران به همه‌ی اسلام عمل كرده ایم ؟ مگر می شود چنین ادعایی كرد؟! ما گوشه‌ای از اسلام را تمسك كردیم ، چسبیدیم و عمل كردیم ؛ نتیجه این شد كه خودمان را از ذلت متابعت استكبار ، خلاص كردیم.»


برای دریافت اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,


برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله بررسي ديوارنگاري در تزئين داخلي کاخ ها تا پايان دوره صفوي در فایل ورد (word) دارای 10 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله بررسي ديوارنگاري در تزئين داخلي کاخ ها تا پايان دوره صفوي در فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي دانلود مقاله بررسي ديوارنگاري در تزئين داخلي کاخ ها تا پايان دوره صفوي در فایل ورد (word) ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله بررسي ديوارنگاري در تزئين داخلي کاخ ها تا پايان دوره صفوي در فایل ورد (word) :

سال انتشار: 1392
محل انتشار: سومین همایش ملی معماری داخلی و دکوراسیون
تعداد صفحات: 10
چکیده:
دیوارنگاری به عنوان یکی از اشکال هنری در طول تاریخ همواره از اهمیت خاصی در تزئین داخل کاخ ها و کوشک ها برخوردار بوده است. نمود نقاشی دیواری در ایران از دوره اشکانیان قابل مطالعه است. تصاویری که نقاشان پارتی در تزئین دیوارها و سقف به آن پرداختهاند مضامینی چون صحنههای مذهبی، درباری، شکار و نیروهای نظامی رادر بر میگیرد. گرچه در این دوره تأثیر هنر یونانی بر آثار مشخص است اما در دورهی ساسانی شاهد شکل گیری الگوهای ایرانی در هنر نقاشی دیواری هستیم. در این نقاشیها قهرمانان اساطیری ایران مطرح می شود. این هنر و الگوها قبل از اسلام بر هنر دیوارنگاری همسایگان از جمله در کاخ توپراق قلعه خوارزم، در معابد، کاخ ها و خانه هایسغد (بخارا و سمرقند) و کاخ بالالیق تپه در جنوب ازبکستان از طریق رابطه ی تجاری و فرهنگی موثر واقع شده است. در اوایل دوره اسلامی عناصر هنر ساسانی در دیوارنگاریهای عباسی و اموی مشاهده میشود. در دوره صفوی که اوج هنر ایران محسوب میشود دیوارنگاریها به وفور در تزئینات داخلی بناهای سلطنتی از جمله عالیقاپو، چهل ستون، هشت بهشت با مضامین ادبی، تغزلی و تاریخی به کار گرفته شده است. در این مقاله سعی شده با نگاهی به پیشینه نقاشی دیواری در کاخ های قبل و بعد اسلام مضامین این آثار و تأثیر گذاری و تأثیر پذیری آن مورد بررسی قرار گیرد. این تحقیق به صورت مطالعه کتابخانه ای و به روش توصیفی – تطبیقی انجام گرفته است.


برای دریافت اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 30 بهمن 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : ali | بازدید : <-PostHit->

برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله سير تکامل معمار ايراني در فایل ورد (word) دارای 11 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله سير تکامل معمار ايراني در فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي دانلود مقاله سير تکامل معمار ايراني در فایل ورد (word) ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله سير تکامل معمار ايراني در فایل ورد (word) :

سال انتشار: 1391
محل انتشار: دومین همایش ملی معماری و هویت با محوریت مسکن اسلامی ایرانی
تعداد صفحات: 11
چکیده:
با تأسیس مدارس معماری در ایران، باورهای معماری ایرانی رو به سمتی رفت که ارزش هایی را که طی سالیان بواسطه ی مهارت و تجربه بدست آورده بود، فراموش کرد و شیفته ی معماری نوپای مدرن شد. از این رو، در این مقاله با هدف شناخت معمار سنتی به پژوهش در خصوصیات معمار سنتی ایران پرداخته می شود. بلکه بتواند در راستای آموزش معماری امروز و تربیت معمار فردا اعمال شود و ارزش های معماری تاریخی را زنده کند. در گذشته، در ارائه بیان و آموزش مبانی نظری معماری، شیوه ی نوشتاری مطرح نبود و آموزش ها اغلب به صورت شفاهی بیان می شد به همین خاطر منابع مکتوبی که خاص این موضوع باشد، به صورت م دون موجود نمی باشد. ج مع آوری اطلاعات از طریق ثبت اظهار نظراتی است که اساتید معماری در خصوص آموزش معماری و معمار داده اند و نوشتارهای پراکنده ای که از گذشته برجای مانده است، نتیجه این مقاله خصوصیات معمار سنتی است که بناهای ماندگار و بهنجار اجتماعی را طراحی کرده است که شامل عمل به محتوای فتوت نامه بنایان و معماران، کسب دانش معماری، رعایت سلسله مراتب استاد شاگردی، آموزش توآم با عمل و بینش معمارانه شاگرد (ریشه در اعتقاد عمیق و پیروی از شرع مقدس داشت). درک قوی هندسی و درک متقابل معمار و مردم از یکدیگر و معمار از محل احداث بنا را شامل می شود.


برای دریافت اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,


برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله رديابي نقطهي حداکثر توان MPPT)به روش آشوب و مشاهدهي اصلاح شده IP&O در سيستم توليد بادي در فایل ورد (word) دارای 6 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله رديابي نقطهي حداکثر توان MPPT)به روش آشوب و مشاهدهي اصلاح شده IP&O در سيستم توليد بادي در فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي دانلود مقاله رديابي نقطهي حداکثر توان MPPT)به روش آشوب و مشاهدهي اصلاح شده IP&O در سيستم توليد بادي در فایل ورد (word) ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله رديابي نقطهي حداکثر توان MPPT)به روش آشوب و مشاهدهي اصلاح شده IP&O در سيستم توليد بادي در فایل ورد (word) :

سال انتشار: 1388

محل انتشار: نخستین کنفرانس انرژی های تجدید پذیر و تولید پراکنده ایران

تعداد صفحات: 6

چکیده:

دستیابی به نقطهی حداکثر توان در سیستمهای بادی، با کنترل سرعت چرخش روتور توربین بصورت لحظه به لحظه امکانپذیر میباشد. بیشترروشهای ردیابی نقطهی حداکثر توانMPPT)سیستم بادی، بر اساس منحنی حداکثر توان توربین بادی و پروفایل سرعت باد کار میکنند. بنابراین استفاده ازاین روشها بطور عملی با هزینهی بالا و مشکلات فراوان همراه خواهد بود. دراین مقاله، استراتژی جدید ردیابی نقطهی حداکثر توان برای سیستم بادی سرعت متغییر با ماشین سنکرون مغناطیس دائمPMSM)ارائه شده است. استراتژیMPPT پیشنهادی بر اساس روش آشوب و مشاهدهی اصلاح شده(IP&O کار میکند و مستقل از مشخصات توربین و ژنراتور میباشد. جهت کاهش هزینه و افزایش قابلیت اطمینان سیستم، ردیاب نقطهی حداکثر توان پیشنهادی، فاقد هرگونه حسگر مکانیکی میباشد. ردیابMPPT با کنترل مناسب مبدلDC/DC بوست به ازای سرعتهای مختلف باد، سیستم را وادار به عملکرد در نقطهی حداکثر توان مینماید. نتایج بدست آمده از شبیهسازی سیستم در محیطMATLAB/SIMULINKعملکرد مناسب سیستم پیشنهادی را در شرایط متفاوتجوی تصدیق میکند.


برای دریافت اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 30 بهمن 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : ali | بازدید : <-PostHit->

برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود تحقيق بافت قديم در فایل ورد (word) دارای 18 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود تحقيق بافت قديم در فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي دانلود تحقيق بافت قديم در فایل ورد (word) ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن دانلود تحقيق بافت قديم در فایل ورد (word) :

بافت قدیمی شهرهای تاریخی ایران، قادرند تا ویژگی های هنری و تاریخی کشور را به تصویر کشند، و آداب و سنن و فرهنگ جامعه را در قالب بناها و اجزاء و عناصر تاریخی، به معرض نمایش گذارند؛ اما این بافت، امروزه با مشکلات عدیده ای نیز روبه رو است که به طور کلی می توان به مشکلات رفاهی - عمرانی، مانند عدم دسترسی؛ فقدان تسهیلات شهری و مشکلات اجتماعی، مانند مهاجرنشینی بافت قدیم؛ اعتیاد، بزهکاری و ... اشاره کرد.
برخی از کارشناسان و مسؤولان شهر، راه مقابله با این مشکلات را در تغییر و تحولات بافت قدیم دیده اند، و برخی به خاطر اهمیت فرهنگی - تاریخی این بخش از شهر، با هر گونه تغییری مخالفت می کنند. همین امر منجر به بروز اختلافات اساسی میان سازمان های مختلف شهر در این مورد شده است.
این مقاله سعی دارد اجزاء و عناصر شهری بافت قدیم را - با تأکید بر اهمیت فرهنگی آن ها - مورد بررسی قرار دهد، و البته اشاراتی به مشکلات این بخش از شهر داشته باشد، و در پایان نیز با ارائه ی راه کارهایی عملی، پیوندی میان بافت قدیم و مدرنیته برقرار کند؛ اما قضاوت در مورد چگونگی عملکرد را به عهده خواننده مقاله، گذارده است.

مقدمه

انسان از زمانی که پا به عرصه ی وجود گذاشت، تمام تلاش خود را در جهت رفع نیازمندی های خود و غلبه بر موانع طبیعی و اجتماعی صرف کرده است، و تاکنون هم موفق شده که برخی مواهب را به دست آورد؛ نتیجه این تلاش، عمدتا منجر به پیداش فرهنگ و تمدن شده است.
فرهنگ را به دو گونه فرهنگ معنوی و مادی تقسیم کرده اند. فرهنگ مادی؛ اختراعات و اکتشافات وسایل فنی و مادی را شامل می شود که از زمان های گذشته باقی مانده، و اکنون به نسل حاضر رسیده است، و با تکمیل و تولید بیشتر، به نسل های آینده سپرده می شود. فرهنگ معنوی، مجموعه دستاوردهای هنری، علمی، اخلاق و آداب و رسوم و سننی است که از طریق زبان، خط و یا مجموعه ای از واحدهای معماری - شهری مختلف که در مراکز مسکونی انسانی به تدریج گردهم قرار می گیرند، و مجموعه ای از ارزش ها، ایدئولوژی ها و تمدن که از گذشتگان به ما رسیده است، و به آیندگان منتقل می شود را دربر می گیرد.
به این ترتیب، دو محور اصلی در پدید آمدن فرهنگ مورد تأیید است؛ یکی از انسان و دیگری محیط پیرامون او که محل زندگی اش به شمار می رود.
در این راه، انسان با ارتباط متقابل پیرامون، سعی داشته است با استفاده از کم ترین امکانات، بیشترین بهره برداری را داشته باشد، و به همین دلیل، شیوه ی زندگی در یک مکان با اقلیم گرم و خشک، متفاوت از شیوه ی زندگی در یک مکان دیگر، با اقلیم گرم و مرطوب، و یا سرد و مرطوب است.
همه ی این عوامل، سبب پیدایش چشم اندازهای مختلفی، در فضاهای اجتماعی و شهری، از جمله در چگونگی ساخت مسکن و مکان های مورد استفاده، نوع پوشش، آداب و رسوم و رفتارهای اجتماعی شده است.
پس می توان چنین استنباط کرد که زیستن طولانی در یک مکان جغرافیایی مشخص، سبب ارائه و فرضیه و تولید دانش می شود که این دانش، گاه در ذهن جامعه جای می گیرد، و مانند یک شناسنامه و پیشینه فرهنگی به آیندگان منتقل می شود، و یا در کالبد آثار تاریخی، قرار می گیرد که حفظ آن آثار می تواند مانع از نسیان و بی هویتی جامعه شود.

بافت قدیم

به طور کلی در ایران، آن بخش از شهرهای ایران را که تا عهد قاجار شکل گرفته اند، می توانیم بافت قدیم بنامیم که در واقع، بخش درونی شهر است. خصلت اساسی کالبدی بافت قدیم، شکل گیری هماهنگ، مداوم، پیوسته، یک پارچه و عاشقانه در طول تاریخ است. (2)
ارتباط بافت قدیم با گذشته، آن را واجد ارزش هایی می کند که ارزش های تاریخی و فرهنگی را شامل می شود.
اما این بافت، فقط مربوط به گذشته نیست؛ بلکه پل ارتباطی حال با گذشته است. آن هم به دلیل فضایی است که از ارتباط میان اجزاء و عناصر شهرهای تاریخی پدید می آید. جامعه و فضا نیز دارای روابطی از نوع کنش متقابل اند که نتیجه این ارتباط، ایجاد فضای خاص و بافت شهری مناسب با هیأت های فرهنگی برای جامعه است. این جا است که گفته می شود:
زمینه و ساخت فضایی را نمی توان منهای روابط و فرآیندهای اجتماعی آن فهم کرد.
«شهرها به عنوان مکان جغرافیایی، از نظر فرهنگ متفاوت اند؛ چرا که واکنش مردم نسبت به مسائل بقای جمعی؛ از مکانی به مکان دیگر متفاوت است، و چگونگی واکنش مردم به بقای جمعی، بخش مهمی از فرهنگ محلی - مکانی را تشکیل می دهد» . (4) اما امروز به دلیل عدم توجه به فرهنگ و هنر، شاهد نابه سامانی هایی در شهرها هستیم که بنابر نظر بسیاری از صاحب نظران؛ یکی از عوامل نابه سامانی تمدن کنونی است.
 


برای دریافت اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 30 بهمن 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : ali | بازدید : <-PostHit->

برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله تاثيرهزينه يابي هدف در مدارس غير انتفاعي در فایل ورد (word) دارای 10 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله تاثيرهزينه يابي هدف در مدارس غير انتفاعي در فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي دانلود مقاله تاثيرهزينه يابي هدف در مدارس غير انتفاعي در فایل ورد (word) ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله تاثيرهزينه يابي هدف در مدارس غير انتفاعي در فایل ورد (word) :

سال انتشار: 1393
محل انتشار: اولین کنفرانس بین المللی اقتصاد، مدیریت، حسابداری و علوم اجتماعی
تعداد صفحات: 10
چکیده:
در این مقاله گزارش خلاصه شده پژوهشی از نظرتان می گذرد که هدف از آن بررسی رابطه بین تجهیزات آموزشی بر هزینه یابی هدف و هزینه یابی هدف بر پیشرفت تحصیلی در مدارس غیر انتفاعی دامغان بود .تعداد 02 نفر از آموزگاران و مدیران از 0 مدرسه غیرانتفاعی به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. روش تحقیق این پژوهش کمی کیفی بوده و ابزار جمع آوری داده ها ،پرسشنامه با طرحلیکرت بوده است .تجزیه و تحلیل داده های کمی پژوهش ، وبا بهره گیری از فنون آماری کولموگراف اسمیرنوف و تی استیودنت و باینومیال و بااستفاده از نرم افزار آماری spss صورت گرفته است.ننایج با سه ایده صورت گرفت که نتایج کلی نشان داد که رابطهمعنادار و مثبتی بین پیشرفت تحصیلی و هزینه یابی هدف و همچنین عدم رابطه معنادار بین تجهیزات آموزشی و هزینه یابی هدفوجود دارد .و در پایان هم پیشنهادهایی خلاصه شده ارائه گردیده است


برای دریافت اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,


برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله مشاهدهي تغييرات يونسفر با استفاده از ايستگاه دائم جي پي اس در دانشگاه تحصيلات تکميلي علوم پايه ي زنجان در فایل ورد (word) دارای 8 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله مشاهدهي تغييرات يونسفر با استفاده از ايستگاه دائم جي پي اس در دانشگاه تحصيلات تکميلي علوم پايه ي زنجان در فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي دانلود مقاله مشاهدهي تغييرات يونسفر با استفاده از ايستگاه دائم جي پي اس در دانشگاه تحصيلات تکميلي علوم پايه ي زنجان در فایل ورد (word) ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله مشاهدهي تغييرات يونسفر با استفاده از ايستگاه دائم جي پي اس در دانشگاه تحصيلات تکميلي علوم پايه ي زنجان در فایل ورد (word) :

سال انتشار: 1393
محل انتشار: دومین همایش منطقه ای تغییر اقلیم و گرمایش زمین
تعداد صفحات: 8
چکیده:
تغییرات لایه ی یونسفر ناشی از نوسانات میدان مغناطیسی زمین و آن هم عمدتا ناشی از تغییرات فعالیت های خورشیدی است. برایمطالعه ی یونسفر از روشهای متعددی مانند ژرفاسنج یونسفری، آی اس آر و شبکه ی ایستگاه های دائم جی پی اس استفاده می شود. دراین تحقیق از داده های ایستگاه دائم جی پی اس دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه ی زنجان که از اول ژانویه ی سال 2011 تا 20جولای 2014 جمع آوری شده، استفاده شد و لایه ی یونسفر در منطقه ی ایران برای اولین بار توسط تنها یک ایستگاه جی پی اس بهجای شبکه ای از ایستگاه ها، مورد مطالعه قرار گرفت. از طریق مطالعه ی تغییرات دراین لایه می توان به بررسی مواردی چون تغییراتمیدان مغناطیسی زمین، حاصل از فعالیت های خورشیدی پرداخت. مزیت این روش نسبت به روش های دیگر، ارزان بودن و پوششآسمانی وسیع است. داده های جی پی اس مورد استفاده، با فاصله ی زمانی 30 ثانیه نمونه برداری و با استفاده از ترکیب خطی هندسه-آزاد پردازش شد. پارامتر محتوای کلی الکترون آزاد یونسفر (TEC- تک) از مهمترین پارامترهای نشان دهندهی تغییرات یونسفراست. مقادیر تک در نقاط گره ای شبکه ای به ابعاد 20 درجه در طول جغرافیایی و 15 درجه در عرض جغرافیایی با فاصله ی نقاط گره-ای 0/5 درجه و در منطقه ی ایران، در بازه های زمانی 2 ساعت به دست آمد. در بازه ی زمانی اول ژانویه ی 2011 تا 20 جولای 2014 حداکثر مقدار تک 76 واحد تک و حداقل آن 2/5 دیده شد. سپس برای هر2 ساعت، نقشه ی تغییرات مکانی ترسیم شد و با نقشه- هایی که از مدل جهانی یونسفر که حاصل شبکه ای متشکل از حدود 250 ایستگاه دائم جی پی اس است، مقایسه شد. دیده می شود درمناطقی که پوشش آسمانی ماهواره ها بیشتر است توافق خوبی بین نقشه ها وجود دارد. البته به طور میانگین اختلافی حدود 3واحد تک بین این نقشه ها دیده می شود. در نهایت تغییرات یونسفر در منطقه ی تحت پوشش ایستگاه IASBS به صورت انیمیشنتهیه شد. این سری زمانی دو بعدی قابلیت تحلیل و بررسی های متداول را دارد.


برای دریافت اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,