خريد بک لينک
رزرو آنلاين هتل خارجي
خريد سکه ساکر
رزرو آنلاين هتل خارجي
آموزش آشپزی ایرانی
خرید گیفت کارت
کپسول آتش نشانی
کولرگازی ارزان
تبلیغات در شبکه های اجتماعی
کولرگازی
خرید پیج اینستاگرام
ساخت استخر
فلنج
مرکز مقالات امام صادق (ع)

برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله تاثيز سود حسابداري بز باسار سهام و رفتار سزمايه گذارن در فایل ورد (word) دارای 13 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله تاثيز سود حسابداري بز باسار سهام و رفتار سزمايه گذارن در فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي دانلود مقاله تاثيز سود حسابداري بز باسار سهام و رفتار سزمايه گذارن در فایل ورد (word) ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله تاثيز سود حسابداري بز باسار سهام و رفتار سزمايه گذارن در فایل ورد (word) :

سال انتشار: 1393
محل انتشار: سومین کنفرانس ملی حسابداری، مدیریت مالی و سرمایه گذاری
تعداد صفحات: 13
چکیده:
سهامداران و سرمایه گذاران بر اساس اطلاعات حسابداری که بازار در اختیار آنها قرار می دهد نسبت به خرید یا فروش اوراق بهادار تصمیم گیری می کنند که یکی از این اطلاعات سود حسابداری می باشد که شرکتها در پایان هر دوره مالی اعلام و بین سهامداران تقسیم می کند. سرمایه گذاری از طریق خرید سهام، اوراق قرضه و سایر اوراق بهادار انجام می گیرد. زمانی که شخصی سهام شرکتی را خریداری می کند مالک شرکت محسوب می شود و از مزایای مثل سود سهام، افزایش قیمت سهام و غیره بهره مند می شود که تاکنون تحقیقات زیادی در ضمینه تأثیر اطلاعات حسابداری بر قیمت بازار سهام و تصمیم گیری سهامداران و سرمایه گذاران در بازار سهام صورت گرفته و به این ترتیب اهمیت اطلاعات حسابداری به خصوص اطلاعات در زمینه سود حسابداری مشخص می گردد. در این تحقیق سعی گردیده تا ارتباط بین سود حسابداری با بازار سهام و رفتار سرمایه گذاران مورد بررسی قرار گیرد.


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,


برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله تخمين شکنندگي گرانيت الوند با استفاده از شاخص بار نقطهاي در فایل ورد (word) دارای 7 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله تخمين شکنندگي گرانيت الوند با استفاده از شاخص بار نقطهاي در فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي دانلود مقاله تخمين شکنندگي گرانيت الوند با استفاده از شاخص بار نقطهاي در فایل ورد (word) ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله تخمين شکنندگي گرانيت الوند با استفاده از شاخص بار نقطهاي در فایل ورد (word) :

سال انتشار: 1390

محل انتشار: هفتمین کنفرانس زمین شناسی مهندسی و محیط زیست ایران

تعداد صفحات: 7

چکیده:

شکنندگی یکی از مهمترین ویژگیهای مکانیکی سنگ است. در حال حاضر روش استاندارد برای اندازهگیری مستقیم شکنندگی سنگ در دسترس نیست. بنابراین روشهای غیر مستقیم برای بدست آوردن شکنندگی ، تابعی از مقاومت سنگ است. در این پژوهش از اطلاعات اولیه به دست آمده از آزمایشات انجام شده بر روی گرانیت استفاده شده و ارتباط بین شاخص بار نقطهای و مفاهیم شکنندگی برای این سنگ بررسی شده است. سه مفهوم برای شکنندگی استفاده شده است که شامل B1 نسبت مقاومت تراکم تک محوری به مقاومت کششی B2 نسبت تفاضل مقاومت تراکمی تک محوری و مقاومت کششی به جمع مقاومت تراکمی تک محوری و مقاومت کششی B3 نسبت حاصل ضرب مقاومت تراکمی تک محوری و مقاومت کششی تقسیم بر دو). ارتباط سه مفهوم شکنندگی توسط شاخص بار نقطهای با استفاده از تحلیل ضریب همبستگی مورد بررسی قرار گرفته است .بین شاخص بار نقطه ای و B3 ارتباط نزدیک وجود دارد و بین شاخص بار نقطهای و مفاهیمB1 و B2 ارتباط قابل توجهای به دست نیامد.


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,


برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله رابطه هوش هيجاني با استراتژي هاي مديريت تعارض مديران در فایل ورد (word) دارای 14 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله رابطه هوش هيجاني با استراتژي هاي مديريت تعارض مديران در فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي دانلود مقاله رابطه هوش هيجاني با استراتژي هاي مديريت تعارض مديران در فایل ورد (word) ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله رابطه هوش هيجاني با استراتژي هاي مديريت تعارض مديران در فایل ورد (word) :

دانلود مقاله رابطه هوش هيجاني با استراتژي هاي مديريت تعارض مديران در فایل ورد (word) که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در پاییز 1388 در اندیشه های نوین تربیتی از صفحه 97 تا 110 منتشر شده است.
نام: رابطه هوش هیجانی با استراتژی های مدیریت تعارض مدیران
این مقاله دارای 14 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله هوش هیجانی
مقاله استراتژی های مدیریت تعارض
مقاله مدیر

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
در این پژوهش رابطه هوش هیجانی با استراتژی های مدیریت تعارض مدیران بررسی شده است. 113 نفر از مدیران دبیرستان های دولتی شهر تبریز در پژوهش شرکت کردند و از آنها خواسته شد به پرسش نامه هوش هیجانی و پرسش نامه استراتژی های مدیریت تعارض پاسخ دهند. پژوهش حاضر در زمره تحقیقات توصیفی – همبستگی است. برای تحلیل داده ها از فراوانی، درصد، میانگین، انحراف معیار و ضریب همبستگی استفاده شد. یافته ها نشان داد هوش هیجانی همبستگی مثبت و معناداری با استراتژی راه حل گرایی دارد. در میان مدیران با سابقه رابطه منفی و معنی داری بین هوش هیجانی با استراتژی های کنترل و فقدان مقابله دیده شد. افزون بر این، تفاوت معنی داری بین هوش هیجانی و نوع استراتژی های مورد استفاده مدیران زن و مرد مشاهده نشد.


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 28 اسفند 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : ali | بازدید : <-PostHit->

برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود پروژه طراحي يک سيستم انبار‌داري در فایل ورد (word) دارای 27 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود پروژه طراحي يک سيستم انبار‌داري در فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي دانلود پروژه طراحي يک سيستم انبار‌داري در فایل ورد (word) ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن دانلود پروژه طراحي يک سيستم انبار‌داري در فایل ورد (word) :

سازمان انبارها :
نظر به این که قسمت عمده ای از منابع نقدی شرکتهای تولیدی، به مصرف سرمایه گذاری برای موجودیهای مواد می‌رسد، اگر از روشهای انبارداری مطمئن و منظمی استفاده نشود، زیانهای جبران ناپذیری ببار خواهد آمد. به عنوان مثال، نداشتن موجودی مواد به حد کافی، موجب وقفه‌های زیان آوری در تولید می‌ شود و با خریدهای فوری برای جلوگیری از این وقفه ها نیز هزینه ‌های تولید افزایش می‌یابد. اگر مواد، بیش از حد مطلوب خریداری شده باشد، باعث رکود سرمایه و افزایش هزینه‌های انبارداری و نیابی مواد می‌شود.
روش انبارداری باید طوری طراحی گردد که از حیف و میل، فاسد شدن و افت نامناسب مواد جلوگیری شود و نقل تولیدی، به آسانی صورت گرفته، هزینه آن نیز به حداقل کاهش یابد.
مسئولیت امور انبار و نگهداری موجودیهای جنسی به عهده انباردار است. او باید تجربه و دانش کافی در روشهای انبارداری، لیاقت و کفایت اداره عملیات را دارا باشد و امانت داری او مورد تأیید قرار گیرد. انبارها در مؤسسات تولیدی با توجه به تولید و دامنه فعالیت کارخانه، به دو نوع مرکزی ( اصلی) و فرعی تقسیم می‌شوند. در کارخانه‌های بزرگ تولیدی به علت حجم زیاد تولید، ساختمان انبار مرکزی را نمی توان نزدیک کلیه واحدهای تولیدی احداث نمود. لذا در هر واحد تولیدی انبار فرعی ایجاد می‌گردد و انبار مرکزی هر چندوقت یک بار، مواد مورد نیاز واحدهای مختلف تولیدی را به انبار همان واحد ارسال می‌نماید. در این صورت، برای اداره انبارهای فرعی، به انباردانی نیاز است که مسئولیت اداره این انبارها زیر نظر انباردار به عهده بگیرند.

دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,


برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله مطالعه ترموديناميکي واکنش هاي تشکيل کمپلکس بين کاتيون نقره (+)Ag) و ليگاند درشت حلقه 18درکروندر6 در مخلوط دوتايي از حلال هاي الکلي واتري در فایل ورد (word) دارای 21 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله مطالعه ترموديناميکي واکنش هاي تشکيل کمپلکس بين کاتيون نقره (+)Ag) و ليگاند درشت حلقه 18درکروندر6 در مخلوط دوتايي از حلال هاي الکلي واتري در فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي دانلود مقاله مطالعه ترموديناميکي واکنش هاي تشکيل کمپلکس بين کاتيون نقره (+)Ag) و ليگاند درشت حلقه 18درکروندر6 در مخلوط دوتايي از حلال هاي الکلي واتري در فایل ورد (word) ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله مطالعه ترموديناميکي واکنش هاي تشکيل کمپلکس بين کاتيون نقره (+)Ag) و ليگاند درشت حلقه 18درکروندر6 در مخلوط دوتايي از حلال هاي الکلي واتري در فایل ورد (word) :

سال انتشار: 1393
محل انتشار: سومین همایش ملی فن آوری های نوین شیمی و مهندسی شیمی
تعداد صفحات: 21
چکیده:
واکنشهای تشکیل کمپلکس بین کاتیون نقره (+)Ag) با لیگاند درشت حلقه ی 18-کرون-6 در مخلوط های دوتایی از حلال های 2-متیل1- پروپانول/ تتراهیدروفوران، سیکلو پنتانول/ تتراهیدروفوران، 1-اکتانول/ تتراهیدروفوران در جهار دمای 15، 25، 35 و 45 درجه سانتیگراد با روش هدایت سنجی مورد مطالعه قرار گرفت. واکنش تشکیل کمپلکس بین لیگاند 18-کرون-6 با کاتیون نقره در حضور هر یک از مخلوط های دوجزئی حلالی های مذکور نشان می دهد که برای همه سیستم ها استوکیومتری تشکیل کمپلکس به نسبت 1:1 بوده که به تبعیت آن نوع کمپلکس [ML] می باشد. مقادیر ثابت های پایداری که از داده های هدایت سنجی بدست آمدند نشان می دهند که پایداری کمپلکس های مذکور تحت اثر ماهیت و ترکیب حلال قرار دارد. پارامترهای ترمودینامیکی (فرمول در متن مقاله اصلی) که بر اساس معادلات وانتهف بدست آمد نشان می دهد که در برخی ترکیب حلالها عامل مساعد برای انجام واکنش آنتروپی و در برخی دیگر آنتالپی عامل مساعد می باشد.


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,


برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله تحليل هيدروليکي جريان در انشعاب رودخانه ها(مطالعه موردي کرخه) در فایل ورد (word) دارای 9 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله تحليل هيدروليکي جريان در انشعاب رودخانه ها(مطالعه موردي کرخه) در فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي دانلود مقاله تحليل هيدروليکي جريان در انشعاب رودخانه ها(مطالعه موردي کرخه) در فایل ورد (word) ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله تحليل هيدروليکي جريان در انشعاب رودخانه ها(مطالعه موردي کرخه) در فایل ورد (word) :

سال انتشار: 1388

محل انتشار: هشتمین سمینار بین المللی مهندسی رودخانه

تعداد صفحات: 9

چکیده:

رودخانه کرخه پس از سد انحرافی حمیدیه در حوالی شهر حمیدیه، وارد دشت آزادگان می شود و مسیر شرقی-غربی خود را به طول 40 کیلومتر ادامه داده و قبل از رسیدن به شهر سوسنگرد به دو شاخهی هوفل و نیسان تقسیم می شود .در محل انشعاب شرایط هیدرولیکی خاصی حاکم است به این نحو که در دبی های پایین به علت شیب زیاد رودخانه نیسان، سهم رودخانه نیسان بیشتر از رودخانه هوفل می باشد . اما برای دبی های بزرگتر از 200 مترمکعب بر ثانیه در رودخانه کرخه وافزایش سطح آب، چون انتقال رودخانهی نیسان در مقطع دهانه ورودی ازیک مقدار مشخصی بیشتر نمی باشد و دهانهی ورودی هوفل عریض می باشد رژیم هیدرولیکی جریان در محل انشعاب تغییر می نماید


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,


برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله الگوريتم زمان خطي برايتاکردن زنجيره باز در فضاي يک بعدي در فایل ورد (word) دارای 6 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله الگوريتم زمان خطي برايتاکردن زنجيره باز در فضاي يک بعدي در فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي دانلود مقاله الگوريتم زمان خطي برايتاکردن زنجيره باز در فضاي يک بعدي در فایل ورد (word) ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله الگوريتم زمان خطي برايتاکردن زنجيره باز در فضاي يک بعدي در فایل ورد (word) :

سال انتشار: 1384

محل انتشار: یازدهمین کنفرانس سالانه انجمن کامپیوتر ایران

تعداد صفحات: 6

چکیده:

یکی از مسائل معروف درهندسه محاسباتی مسئله تا کردن خط کش است که بخاطرNP-Completeبودن ارائه یک الگوریتم تقریبی برای آن از اهمیت زیادی برخوردا راست دراین مسئله یک زنجیره باز n قسمتی به عنوان ورودی مفروض است و هدف یافتن کمترین طول ممکن برای تاک ردن زنجیره در فضای یک بعدی می باشد ما دراین مقاله یک الگوریتم تقریبی با زمان خطی و حافظه مصرفی O(1) برای تاکردن زنجیره ارائه کرده ایم که طول زنجیره تا شده را به حدی می رساند که نسبت به الگوریتم های قبلی از حد بالای کمتری برخوردار است این الگوریتم در نوع خود بهترین الگوریتم گزارش شده تقریبی با زمان خطی برای مسئله تاکردن خط کش می باشد.


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 28 اسفند 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : ali | بازدید : <-PostHit->

برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله آفات مهم درختان پسته و مبارزه با آنها در فایل ورد (word) دارای 19 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله آفات مهم درختان پسته و مبارزه با آنها در فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي دانلود مقاله آفات مهم درختان پسته و مبارزه با آنها در فایل ورد (word) ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله آفات مهم درختان پسته و مبارزه با آنها در فایل ورد (word) :

آفات پسته تنوع زیادی دارند و هر آفت نیز طرز خسارت و بیولوژی خاص خود را دارا می باشد در روش سنتی مبارزه با آفات با توجه به جمعیت و خسارت هر آفت و بدون در نظر گرفتن سایر آفات ووضعیت اكولوژیك منطقه به طریق شیمیایی صورت می گیرد بطوری كه مصرف بی رویه سموم باعث ایجاد مقاومت حشرات و بهم خوردن تعادل زیست محیطی واز بین بردن دشمنان طبیعی می گردد.
درروشهای نوین ، مبارزه با آفات با نگرش وسیع تری انجام می گیرد و به جای كنترل یك آفت ، كنترل كلیه آفات و به جای استفاده از یك روش از روشهای مختلف مبارزه استفاده می شود كه دراین خصوص موارد مختلف زیست محیطی و غیره نیز مورد توجه قرار می گیرد از روشهای نوین می توان به مدیریت كنترل تلفیقی مبارزه با آفات (I.P.M ) ومدیریت تلفیقی محصول (I.C.M ) اشاره كرد . جا دارد این روشها در كنترل آفات پسته مورد توجه واقع شده و مبارزه شیمیایی به عنوان آخرین حربه مبارزه با آفات در برنامه ریزی ها قرار گیرد.

پسیل معمولی پسته ( شیره خشك ) agonosceiae pistaciae
پسیل معمولی پسته ازگروه آفات درجه یك پسته می باشد كه درتمام مناطق پسته كاری كشور گسترش دارد باغداران به آن شیره خشك می گویند زیرا عسلك دفع شده از انتهای بدن (كورنیكول ) پوره ها در مقابل هوا خشك شده تبدیل به دانه های مدور شكری مانند می شود كهروی برگهای زیرین وزیر درختان می زیرد و گاها شیره نباتی بصورت فتیله از انتهای بدن پوره ها خارج می شود.

زیست شناسی :
زمستان گذرانی بصورت حشره كامل زیر برگها ، شكاف دیوارها وزیر علفهای هرز می باشد ، حشرات كامل از نیمه دوم اسفند ماه از محل زمستان گذرانی خارج می شوند ، حشرات ماده بعد از جفتگیری روی جوانه های متورم و پس از باز شدن برگها عمدتا روی برگها و یا زیر برگها تخم ریزی می كنند. معمولا تخم گذاری از نیمه دوم فروردین ماه شروع می شود.
پسیل پسته 6-5 نسل دارد و نقطه اوج تراكم پوره ها در اواسط مهر ماه مصادف با صورتی شدن حاشیه برگها ورگبرگهای اصلی و ارغوانی شدن برگها می باشد.

نحوه خسارت
نوزادان خسارت
نوزادان پسیل پس از خروج ازتخم تغذیه خود را با مكیدن شیره گیاهی درختان پسته شروع می كنند ، پوره ها در تمام مراحل دوره زندگی و حشرات كامل تا زمان مرگ به تغذیه خود ادامه می دهند و مقادیر بسیار زیادی عسلك كه به شكرك معروف است ترشح می كنند ، تغذیه آفت از بافتهای گیاه موجب ضعف كلی گیاه می گردد. خسارت اقتصادی آفت بستگی به زمان و مرحله رشد اندامهای گیاه دارد. زمانهای حساس خسارت اوایل شروع مغز بستن پسته و پس از آن می باشد كه جمعیت بالای آفت می تواند موجب پوكی و نیم مغز شدن دانه ها گردد ضمنا حمله پسیل منجر به ریزش جوانه های در حال تشكیل سال آینده و نهایتا ریزش برگها می شود بطوریكه گیاه بشدت ضعیف شده و در سال آینده نیز رشد خوبی نخواهد داشت.
مبارزه با پسیل پسته

1 ارقام متحمل :
آلودگی ارقام مختلف پسته به پسیل متفاوت است بطوریكه كمترین زادو ولد روی ارقام بادامی زرند، ایتالیایی درشت ، ایتالیایی ریز و سرخس دارد بطوریكه سرعت رشد پوره ها روی این ارقام كندتر و میزان مرگ و میرنیزبالاست.
بطور كلی ارقام معروف و تجاری پسته شرایط مناسب تری برای افزایش جمعیت معمولی پسیل پسته دارند و به بیان دیگر، ارقام اكبری ، كله قوچی ،احمد آقایی درشت و ایتالیایی ریز می باشند. كمترین نرخ رشد و افزایش پسیل برروی گونه های پسته وحشی كسور و بنه می باشد.

2مبارزه تلفیقی :
بكارگیری چند روش مبارزه از جمله مبارزه بیولوژیك ،كارتهای زرد ، مبارزه مكانیكی و شیمیایی و ; كه بتوانند حداكثر بازدهی را داشته باشند مبارزه تلفیقی می باشد بطوریكه مبارزه شیمیایی به عنوان آخرین مبارزه مورد استفاده قرار گیرد.

3مبارزه شیمیایی :

برای مبارزه شیمیایی از سموم ذیل استفاده می شود.
كنسالت 5/0لیتر درهزار لیتر آب
كنفیدور 4/0 لیتر در هزار لیتر آب
دارتون 5/2 لیتر در هزار لیتر آب
میتاك ( آمیتراز ) 5/1 لیتر درهزار لیتر آب
موسپیلان 200 – 150 گرم درهزار لیتر آب
زمان مبارزه : وجود 15 – 10 عدد تخم و یا پوره پسیل درپشت و روی برگچه های پسته برای انجام مبارزه توصیه می گردد.

4 مبارزه بیولوژیك
1 – 4 . زنبور psyllaphagus pistacea عمده ترین پارازیتوئید و عامل كنترل طبیعی جمعیت آفت پسیل پسته می باشد و در تمام ایران پراكنده است ، در طول فصل رشد درخت پسته ، از اوایل بهار تا اواخر پاییز برروی درخت پسته فعال است و به تمام سنین پورگی پسیل حمله می كند زندگی این زنبور با پسیل كاملا مطابق دارد بطوریكه با هم به دیاپوز رفته و از خواب بیدار می شوند ، این حشره در مرحله شفیرگی در داخل پوره های مومیایی شده پسیل وارد دیاپوز می شود ، زمان ظهور زنبور ابتدای بهار است.
2 – 4 . حشره شكارگز بالتوری chrysopella carnea
از مهمترین بالتوری های شكارچی باغات پسته می باشد كه از پسیل هم تغذیه می كند . این گونه با ترجیح غذایی شته خواری در محیط اكولوژیكی زراعی و مرطوب فعال می باشد و گونه غالب پسته كاریهای استان كرمان می باشد و لاورهای این حشره نقش مهمی در كنترل پسیل پسته دارند و ازتخم و پوره های سنین مختلف پسیل تغذیه می كنند .

5 تله های چسبنده زرد رنگ :
یكی دیگر از روشهای مبارزه تلفیقی استفاده از تله های زرد رنگ برای شكار حشرات كامل پسیل پسته می باشد ، استفاده از تله های زرد رنگ چسبدار به منظور جلب حشرات كامل پسیل در نسلهای مختلف آفت و به تعداد 2 عدد تله به فاصله یك درخت در میان روی درختان و در ارتفاع بالاتر از 5/1 متر از سطح زمین توصیه گردد. قابل ذكر است تله های زرد تاثیر قاطعی در كنترل آفت ندارد ولی تا حدی از شدت طغیان جلوگیری می كند.

پروانه چوبخوار پسته kermania postacilla
این آفت در حال حاضر یكی از آفات درجه یك پسته محسوب می شود و در اكثر مناطق پسته كاری كشور گسترش دارد.

زیست شناسی ( بیولوژی ) :
این حشره زمستان را به صورت لارو كامل در داخل سرشاخه های پسته می گذراند و در اواخر زمستان لاروها از شاخه ها خارج شده و در روی سرشاخه ها و نزدیك جوانه ها مستقر می شوند و پیله خاكستری رنگی بدور خود می تنند ودر داخل آن تبدیل به شفیره می شوند پس از مدتی حدود 25 – 35 روز پروانه ها از شفیره ها خارج و پس از جفتگیری روی سرشاخه های سبز و خوشه ها تخمگذاری می كنند از تخم ها لاروهای كوچك سن یك خارج و بطور مستقیم وارد مغز محور خوشه و یا مغز سر شاخه های سبز می شوند . این آفت یك نسل در سال دارد.

طرز خسارت :
این آفت فقط به درختان پسته حمله كرده و طرز خسارت آن به دو طریق است.
1 بعضی از لاروهای پروانه از مغز محور خوشه تغذیه نموده و باعث مرگ حدود 5 تا 8 درصد میوه ها ی خوشه می گردند ، گاهی نیز تمام خوشه خشكیده و باعث ریزش دانه ها می گردد.
2 عده ای دیگر از لاروها وارد شاخه شده و از مغز چوب تغذیه می نمایند و بدین وسیله دالانهایی را در داخل چوب به وجود می آورند ، شاخه های مورد حمله رشدشان كم و در نتیجه از مقدار كل محصول سال بعد كاسته می شود.
مبارزه با پروانه چوبخوار پسته :
1 مبارزه بیولوژیك :
دشمنان طبیعی متعددی در طبیعت جمعیت این آفت را كنترل می كنند بطوریكه چندین گونه زنبورپارازیتوئید با تخمگذاری درون بدن آفت جمعیت را كاهش می دهند منتهی در حال حاضر استفاده از این حشرات كاربردی نشده است .

2 استفاده از فرمونها :
از دیگر روشهای كنترل این آفت استفاده از فرمون ها ( موادی كه از پروانه های ماده ترشح می شود و بوی آن در فضا پخش می گردد ) برای جلب پروانه های نر می باشد در حال حاضر استفاده از فرمونها در مرحله تحقیق می باشد و نتایج بدست آمده در حد توصیه در سطح وسیع نیست.

3 مبارزه شیمیایی :
چون لاروهای این آفت چوبخوار بوده و در داخل سرشاخه هابسرمی برند مبارزه شیمیایی نمی تواند به خوبی موثر واقع گردد و درصورت ضرورت و نیاز به شیمیایی در آلودگی های بالای 65 در صد از سم لاروین به نسبت 1 كیلوگرم در هزار لیتر آب و در جمعیتهای بین 40 – 60 در صد ازسموم رایج نظیر اتیون ، اندوسولفان ، زولون به نسبت 2 لیتر در هزار لیتر آب استفاده می شود.

سن های زیان آور پسته pistachio
سنهای زیان آور در باغات پسته عمدتا متعلق به خانواده سنهای بد بو و سنهای بذر خوار و سنهای گیاهی بوده و از آفات مهم پسته محسوب می گردند كه شامل سن سبز با لكه سفید، سن سبز یكدست ، سن قهوه ای و سن قرمز می باشند.

زیست شناسی ( بیولوژی )
زمستان گذرانی بصورت حشره كامل زیر بوته های گیاهان و پناهگاههای مختلف می باشد ، سنهای كامل در اوسط فروردین از محل های زمستان گذران خارج شده و از میزبانهای تازه روئیده به ویژه اسپند تغذیه و بر روی آنها تخم ریزی می كنند، در صورت نامساعد شدن شرایط طبیعی و خشك شدن میزبان های وحشی وبالارفتن جمعیت به سمت باغات پسته هجوم می آورند و ابتدا از علف های هرز اطراف و داخل باغ های پسته و سپس از میوه های پسته تغذیه می كند ، سن سبز با لكه سفید و سن سبز یكدست و سن قرمز 3 – 5 نسل در سال و سن قهوه ای یك نسل در سال دارد .

نحوه خسارت سن ها :
نحوه خسارت سنها با توجه به مراحل رشد میوه به شرح زیر می باشد.
الف : از مرحله تشكیل میوه تا سخت شدن پوست استخوانی
تغذیه سنها در این مرحله باعث سیاه شدن و ریزش میوه ها درابتدای فصل می گردد. در این مرحله در اثر تغذیه سنها در روی پوست سبز میوه شیره گیاهی بصورت قطرات شفافی خارج شده و محل تغذیه كاملا مشخص می باشد. هم چنین در سطح داخلی میوه ها شبكه های تور مانند سفید رنگی مشاهده می شود . در روی پوست سبز میوه ها ی در مرحله شروع سخت شدن پوست استخوانی تا سخت شدن كامل آن لكه های قهوه ای رنگی مشاهده می گردد.

ب : از مرحله سخت شدن پوست استخوانی تا مغز بندی میوه ها
دراین مرحله علائم تغذیه ولكه های قهوه ای رنگ در روی پوست سبز رویی پسته مشاهده نمی شود و محل تغذیه سنها در سطح داخلی پوست استخوانی به صورت نقاط سیاه رنگ دیده می شود. تغذیه سن از جنین در حال رشد سبب پوكی و اسفنجی شدن جنین و تغذیه از میوه هائیكه مغز رشد كرده دارند سبب ایجاد لكه های نكروزه فرو رفته قهوه ای رنگ بر روی مغز می گردد در این مرحله یعنی در مرحله مغز بستن پسته سنها بویژه سنهای سبز و قرمز و قهوه ای قادر به انتقال قارچ nematospora coryli نیز بوده و بیماری ماسوی پسته ( ماستی شدن اطراف مغز میوه ها ) را بوجود می آورند .
مبارزه با سن های پسته :

1 حمایت از دشمنان طبیعی بویژه زنبورهای انگل تخم سنها با كاهش دفعات سمپاشی و عدم سمپاشی بی رویه

2 مبارزه زراعی :
– اجتناب از كندن و از بین بردن میزبانهای وحشی سن ها در مناطق كوهستانی و دشتها ی اطراف باغات پسته
– اجتناب از كندن و از بین بردن علفهای هرز میزبان اطراف و داخل باغهای پسته در زمانیكه سنها به سمت باغهای پسته هجوم می آورند زیرا در این مرحله كندن علفهای هرز سبب انتقال سنها برروی خوشه درختان پسته شده و خسارت شدیدتر می شود.
– از بین بردن علفهای هرز از طریق شخم های بهاره و پائیزه در اوایل فصل قبل از هجوم سنها به باغها و در اواخر فصل پس از برداشت محصول جهت از بین بردن كانونهای زمستانگذران آفت

3 مبارزه شیمیایی :
در صورت تراكم بالای جمعیت و درصورت نیاز به سمپاشی از حشره كشهای آندوسلفان به نسبت 2 – 5/2 لیتر در هزار لیتر آب و یا لباسید (فنتیون ) به نسبت 1- 5/1 لیتر در هزار لیتر آب ویا فنیتروتیون ( سومیتون ) به نسبت 5/1-2 لیتر در هزار لیتر آب استفاده می شود .
تاكید می نماید كه به منظور حمایت از دشمنان طبیعی بویژه زنبورهای انگل تخم ها كه در كنترل سن ها نقش مهمی دارند از سمپاشی های بی رویه در باغات پسته جلوگیری گردد.
زنبورهای مغز خوار پسته

زنبور مغز خوار سیاه پسته eurytoma plotnikovi
زنبور مغز خوار طلایی پسته megastigmus pistacia
این زنبورها در اكثر مناطق پسته كاری ایران و دنیا وجود دارند و در بعضی از مناطق ایران خسارت زیادی وارد می كنند ، زمستان را به صورت لارو كامل درون میوه های پسته روی درخت و یا پسته های ریخته شده به زمین سپری و زنبور كامل در بهار خارج شده و پس از جفتگیری تخم خود را در مغز پسته می گذارد و لارو از تمام محتویات مغز تغذیه می كند.
زنبورمغز خوار سیاه یك نسل در سال و زنبور مغز خوار طلایی دو نسل در سال دارد. بهترین روش مبارزه با این آفت جمع آوری و سوزاندن پسته های آلوده روی درختان و پسته های روی زمین می باشد ولی باید دریك منطقه بطور همگانی اجرا شود .

پروانه برگخوار سفید پسته ( رائوی پسته ) ocneria terebinthina
زمستان گذرانی به صورت شفیره در پناهگاههای مختلف دارای 4-5 نسل در سال دارد . تخم ریزی پروانه به صورت دستجاب 50-25 عددی بر پشت و روی برگها می باشد. بدن لاروها مودار و پشم آلوده می باشد و از برگها تغذیه و سبب توری شدن برگها می شود.
برای مبارزه با این آفت در صورت بالا بودن جمعیت از سموم زولون به نسبت 2 – 5/2 لیتر در هزار لیتر آب و یا دیازینون به نسبت 1 تا 5/1 لیتر درهزار لیتر استفاده می شود.

سوسك سرشاخه خوار پسته : ( hylesinus vestitus )
این آفت در استان كرمان به نام >>سوسكو << نامیده می شود ، در تمام مناطق پسته كاری كشور وجود دارد.

زیست شناسی ( بیولوژی ) :
حشره كامل به جوانه هایی كه در محل اتصال دمبرگ قرار دارند حمله كرده آنها را سوراخ و دالان كوتاهی در وسط چوب ایجاد می كند ، هر سوسك در طول زندگی خود غالبااز یك جوانه تغذیه می كند ، سوسكها از نیمه دوم مهر ماه به تدریج از كانالهای تغذیه ای خود در روی درختان خارج شده و به سمت چوبهای پسته نیمه خشك و تازه هرس شده هجوم آورده و با نفوذ در آنها و ایجاد كانال در داخل آنها تخم ریزی می كنند. لاروها زیر پوست درختان پسته كه تازه خشك شده و یا زیر پوست شاخه های هرس شده زندگی می كنند و ضمن تغذیه دالانهایی ایجاد می نمایند . سوسكهای نسل جدید از فروردین ماه تا نیمه اول اردیبهشت از چوبها خارج و به جوانه های سرشاخه های جوان حمله می كنند ، این آفت یك نسل در سال دارد.


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 28 اسفند 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : ali | بازدید : <-PostHit->

برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله بازاريابي شرکتهاي بزرگ در فایل ورد (word) دارای 23 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله بازاريابي شرکتهاي بزرگ در فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي دانلود مقاله بازاريابي شرکتهاي بزرگ در فایل ورد (word) ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله بازاريابي شرکتهاي بزرگ در فایل ورد (word) :

بازاریابی شرکتهای بزرگ

مقدمه :
شروع فعالیت‌های تولیدی و سرمایه‌گذاری همیشه با مطالعه و برنامه‌ریزی علمی همراه است. در شرکتهای بزرگ قبل از شروع عملیات تولید، گروه تحقیقات و بازاریابی برای امکان سنجی در مورد مقبولیت کالا و نیاز بازار فعالیتهای خود را آغاز می‌كند. همچنین در شرایطی که کالاهای تولید شده، فروش نمی‌روند و یا در رقابت با کالاهای مشابه، از بازار مناسبی برخوردار نیستند لازم است تا گروه تحقیقات و بازاریابی وارد عمل شده و برنامه ریزی ها و مطالعات لازم را برای دست یابی به

اطلاعاتی در مورد موقعیت بازار و کالا انجام دهد. تمامی فعالیت‌های گروهی و انفرادی برای بازاریابی یک کالا باید حساب شده و در قالب‌های مشخصی تدوین شود و فعالیت‌های بدون مطالعه و برنامه‌ریزی باید حذف گردد. برای این منظور در بازاریابی هر کالا باید برنامه مربوط به آن کالا را با دقت و مطالعه فراوان تهیه کرد و در اختیار مدیران گذاشت تا تصمیم گیری های لازم را بر اساس آن انجام دهند.

طرح یا برنامه بازاریابی یكی از بخش‌های مهم طرح كسب و كار (Business Plan) به شمار می‌آید. از این رو فرایند برنامه‌ریزی بازاریابی بخش مهمی از فرایند برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی سازمانها تلقی می‌شود. طرح بازاریابی اهداف بازاریابی را تعیین می‌كند و راهبردهای دستیابی به آنها را پیشنهاد می دهد. البته نباید فراموش كرد که این طرح تمام اهداف و راهبردهای سازمان را دربر نمی‌گیرد;

 

طرح بازاریابی چیست ؟
اصطلاح طرح بازاریابی برای تشریح روش‌های به كارگیری منابع بازاریابی برای رسیدن به اهداف بازاریابی به كار می‌رود. تقسیم بندی بازار، شناخت جایگاه بازار، پیش بینی اندازه بازار و برنامه‌ریزی سهم عملی بازار در مفهوم طرح بازاریابی جای می‌گیرند.

مزایای طرح بازاریابی
طرح بازاریابی مزیتهای قابل توجهی برای سازمانها و شركتها ایجاد خواهد نمود. برخی از این مزایا عبارتند از:
1 استفاده بهتر از منابع شركت
2 شناخت فرصتهای بازاریابی
3 تقویت روحیه جمعی
4 تثبیت هویت سازمانی
5 کمک به سازمان در دستیابی به اهداف

ساختار طرح بازاریابی
چهارچوب کلی نوشتن یک طرح بازاریابی از ساختار زیر تبعیت می‌کند و محتوای آن نیز بر اساس برآوردها و مطالعات انجام شده تغییر خواهد کرد.

1- خلاصه مدیریتی
این بخش شامل اطلاعاتی جامع و سطح بالا از برنامه بازاریابی است که در اختیار مدیران قرار می‌گیرد و آنها را به مطالعه جزییات طرح راغب می‌سازد. از آنجاكه غالب مدیران همواره دچار کمبود وقت هستند، طرح بازاریابی را با عجله و نگاهی گذرا بررسی می‌کنند و در نتیجه ممكن است پیام و منظور اصلی طرح را به روشنی درك نكنند. ازاینرو لازم است چکیده کاملی از طرح را در یک و حداکثر دو صفحه تهیه كرده و در چند خط پایانی نیز اطلاعات مربوط به مسائل مالی مورد نیاز متذكر گردد. این خلاصه به عنوان یک ابزار ارتباطی برای کارمندان و مشتریان بالقوه که می‌خواهند از ذهنیات و اندیشه ما آگاه شوند از اهمیت زیادی برخوردار است.

2-تحلیل موقعیت
یکی از بخش‌های مهم و برجسته در یک طرح بازاریابی تحلیل موقعیت است که از جنبه‌های مختلف تهیه و ارائه می‌شود. تحلیل شركت، تحلیل مشتری، تحلیل رقبا، تحلیل همكاران، تحلیل محیط و تحلیل SWOT از جمله تحلیل‌های است كه در این بخش می‌بایست صورت پذیرند. SWOT نوعی تجزیه و تحلیل سازمانی است كه سازمانها را قادر می‌سازد منابع داخلی خود را در دوره‌های قدرت و ضعف تجزیه و تحلیل كرده و آنها را در برابر محیط خارجی در دوره‌های فرصت‌ها و تهدیدها با هم هماهنگ كنند.

3-بخش بندی بازار
در این قسمت بر اساس اولویت‌های مختلف، نسبت به بخش‌بندی بازار اقدام می‌شود. اطلاعات مروبط به هر یک از این بخش‌ها بر اساس مواردی مانند درصد فروش، نیازهای بازار، نحوه مصرف، نحوه دسترسی و میزان حساسیت به قیمت، استخراج می‌گردد.

4-راهبردهای بازاریابی تناوبی
این قسمت از کار با تهیه لیستی از پیشنهادهای مختلف قبل از رسیدن به راهبرد نهایی همراه است. برای این کار باید اولویت‌هایی را تعیین کرد. اولویت‌ها شامل تخفیف در قیمت محصولات، نحوه بازآفرینی نام تجاری، موقعیت‌یابی بوسیله جایزه دادن، محصولات با ارزش و; می‌باشد.

5-راهبردهای گزینش شده بازاریابی
در این قسمت باید به علل گزینش یک راهبرد خاص بپردازیم. برای این منظور می‌بایست شاخص‌های بازاریابی مختلط که شامل محصول، قیمت، توزیع و ترویج است مورد توجه قرار گیرند.
• محصول: مباحث مربوط به محصول باید در مورد مزایای استفاده از محصول باشد و به تشریح مواردی از قبیل نام تجاری كالا، كیفیت، خدمات پس از فروش و ; بپردازد.
• قیمت: بحث در مورد راهبردهای قیمت شامل متغیرهای لیست قیمت، تخفیفها، شرایط پرداخت و ; می‌شود.
• توزیع: موارد مربوط به توزیع شامل كانالهای مختلف توزیع، واسطه‌ها، امور لجستیك شامل جابجایی، انبار و پیگیری سفارشات است.
• ترویج: شامل فعالیتهای مربوط به روابط عمومی، برنامه‌های تبلیغاتی، فروش شخصی و ; می‌باشد.
6-برنامه ریزی های کوتاه مدت و بلند مدت
در این قسمت بر اساس مراحل بالا برای پیاده‌سازی طرح، برنامه‌ریزی و زمان‌بندی‌های لازم صورت گرفته و زمان دست‌یابی به هر یک از اهداف تعیین شده ذکر می‌گردد.

7-نتیجه
بخش پایانی شامل خلاصه‌ای است از مطالب تهیه شده در بخشهای قبل که بیان کننده نتایج طرح است. از جلمه موارد مربوط به این بخش می‌توان ضمیمه‌ها، آمار و برآوردهای بازار، جداول، سود و ; را نام برد.

آماده سازی طرح بازاریابی
برای طرح‌ریزی برنامه بازاریابی می‌بایست از پیش اهداف و استراتژی‌های شركت تعیین شده باشد. این اهداف و استراتژی‌ها توسط مدیران عالی شركت تعیین خواهند شد. مراحل آماده‌سازی طرح بازاریابی در شكل 1 نشان داده شده است.

اهداف بازاریابی
پس از تجزیه و تحلیل وضعیت، می‌توان نسبت به تعیین اهداف بازاریابی اقدام نمود. هدف بازاریابی ایجاد تعادل بین محصولات و بازارهای شركت است. در واقع هدف بازاریابی تعیین می‌كند كه چه كالاهایی در چه بازارهایی بفروش رسند. اهداف بازاریابی باید قابل تعریف و اندازه‌گیری باشند تا جهت‌گیری به سمت یك هدف دست یافتنی باشد. اهداف باید تعریف شوند تا بتوان عملكرد واقعی را با آنها مقایسه كرد. اهداف را می‌توان در قالب قیمت یا سهم بازار بیان كرد.
استراتژی بازاریابی
استراتژی بازاریابی عبارت است از روش رسیدن به هدف بازاریابی. استراتژی روش انتخاب شده برای دستیابی به هدفی مشخص و ابزار رسیدن به این هدف را در چارچوب زمانی تشریح می‌كند. البته این روشها شامل جزئیات كار كه بصورت روزانه پیگیری می‌شود، نمی‌باشد. بطور كلی استراتژی‌های بازاریابی به آمیخته بازاریابی (محصول، قیمت، ترویج و توزیع)مربوط می‌شوند.
تاكتیك های بازاریابی
تاكتیك‌های بازاریابی تبدیل استراتژی به برنامه‌های كار است. هر برنامه كاری شامل جایگاه فعلی شركت، اهداف و فعالیتهای شركت، مسؤلیتها، زمان شروع و پایان كار و هزینه‌ها می‌شود.
اجرا ، كنترل و ارزیابی
پس از تدوین برنامه بازاریابی می‌بایست برنامه مذكور اجرا شده و سپس نتایج بدست آمده به منظور ارزیابی اقدامات انجام شده با اهداف مقایسه شوند. پس از مقایسه نتایج با اهداف از پیش تعیین شده است كه می‌توان در اهداف شركت بازنگری نمود.

بازار یابی هدفمند

بازاریابی هدفمند از رویکردهای دنیای بازاریابی امروز می باشد. در بازاریابی هدفمند قسمت خاصی از مصرف کننده به عنوان مصرف کننده مورد نظر و نیازهای آنها به طور کامل و دقیق مورد بررسی قرار می گیرد. سپس با استفاده از ابزارهای بازاریابی برای این مصرف کنندگان و جذب آنها اقدامات بازاریابی صورت می گیرد. به عبارت دیگر ابتدا بازار هدف انتخاب می شود و سپس برای انجام بازاریابی اقدام می گردد.

مشخص نمودن بازار هدف اولین گامی است که شما در این زمینه بر می دارید. شناخت نوع تجارت، رقبا و مصرف کننده هدف کمک زیادی به شما می نماید. بازاریابی هدفمند برخلاف بازاریابی است که امروزه در کشور ما متداول است. معمولا روش بازاریابان ما بدین ترتیب می باشد که ابتدا یک بانک اطلاعاتی را تهیه می کنند و سپس با استفاده از این بانک اطلاعاتی (که عموما بصورت فکس یا تلفن می باشد) بصورت مداوم با تماس و یا ارسال فکس سعی در زیاد کردن مشتریان خود دارند. این امر به اثبات رسیده که بینندگان این مطالب کمتر علاقمند به خواندن این فکس، نامه های و یا تماسهای شما می باشند و این مورد ذهنیت بدی را در بینندگان ایجاد می نماید. بطوریکه بعضا مشاهده شده با خواندن نام شرکت ارسال کننده فکس و یا نامه بدون خواندن کوچکترین کلمه نامه را به بایگانی می سپارند و یا منشی شرکت با شنیدن صدای فلان بازاریاب به نحوی وی را دست بسر می کند. اخیرا نیز مشاهده شده که با تهیه لیستی از آدرس پست الکترونیک نامه هایی برای افراد ارسال می شود و این مورد به جز ورود به لیست سیاه و شناخته شدن بعنوان اسپمر تاثیر دیگری ندارد.

اما با توجه به مطالب فوق استفاده از لیست در بازاریابی می تواند مفید هم باشد؟ درصورت طبقه بندی لیستها بله!
شما به راحتی می توانید لیست مشتریان خود را با توجه به میزان خرید، نوع سلیقه و در صورت تنوع زیاد اجناس مورد عرضه از طرف شما، با توجه به نوع کالا مشتریان را طبقه بندی نمایید و سعی نمایید با داشتن مطلوبیت مناسب در کالا مشتریان را قانع به خرید از خود نمایید. یعنی بازاریابی هدفمند. البته به این منظور بایستی کل شرکت دارای هماهنگی مناسب باشند. یعنی بخشهای بازاریابی و فروش، تولید و یا R&D همگی به این امر کمک نمایند.

اما این نوع بازاریابی در دنیای دیجیتال و بازاریابی الکترونیکی نیز بسیار مهم است. شما از ابتدای طراحی سایت خود تا تبلیغات و بازاریابی الکترونیک، بایستی یک بازاریابی هدفمند را ارائه نمایید. در تبلیغات اینترنت که شامل پی پی سی ها، بنرهای اینترنتی، بازاریابی پست الکترونیک و سایر تبلیغات در سایتهای دیگر می گردد، شما بایستی توجه زیادی به هدفمند

بودن بازاریابی خود داشته باشید. شما وقتی قصد استفاده از بنر برای تبلیغات خود را دارید ابتدا بایستی بازدید کنندگان هدف خود را شناسایی کرده سپس برای آنها متن و تبلیغات خود را تهیه نمایید. رفتار شناسی، شناخت بازار و ;. نیز از نکاتی است که که برای انتخاب بازدید کننده هدف و تبلیغات در اینترنت باید مورد توجه قرار گیرد. البته هماهنگی بازاریابی غیر الکترونیک نیز کمک زیادی می نماید که مقاله “هماهنگی بازاریابی الکترنیکی و غیر الکترونیکی” به این بحث بیشتر پرداخته شده است.

پس از مشخص نمودن بازدید کننده هدف بایستی محل مورد نظر را برای آنها آماده کنید. یعنی سایت شما باید دارای صفحه یا صفحاتی باشد که برای بازدید کننده مورد نظر مفید باشد. البته این موارد همه بستگی به نوع فعالیت سایت دارد. نحوه کار برای یک سایت فروشگاه با یک سایت خدماتی کاملا متفاوت است و هر کدام استراتژی های خاص خود را می طلبند. بنابراین آماده کردن یک صفحه با اطلاعات جامع و مناسب برای بازدیدکنندگان بسیار مهم است. نوع نوشتن متن بایستی طوری باشد که بازدید کننده هدف شما به آن احساس تعلق کند. برای مثال شما برای فروش یک اسباب بازی در سایت نیاز به استفاده از عکسهای جذاب و یا انیمیشن به صورت فلش دارید اما در یک سایت خدماتی که برای استفاده از اخبار و اطلاعات طراحی شده متن شما و بروز بودن و پیشرو بودن شما حرف اول را می زند.

پس از آماده کردن صفحه شما که از آن به صفحه هدف (landing page) یاد می کنیم، حال بایستی با استفاده از متن و شعارهای تبلیغاتی مناسب، توجه بازدید کننده را جلب و آنان را برای ورود به سایت خود متقاعد نمایید. توجه داشته باشید که در نوشتن متنهای تبلیغاتی اغراق نکنید و همواره با نوشتن حقیقت و به دور از متنهای کاذب، اعتماد بازدید کنندگان را جلب نمایید. فعالیت بازاریابی شما هر چه دقیق تر باشد، دارای بازدهی بیشتری است. شما در این بازاریابی روی افراد خاص، صنعت خاص، یا یک نوع محصول خاص تمرکز کرده و استراتژی خود را بر آن مبنا قرار خواهید داد.

 

بازاریابی الکترونیکی عبارت است از بکاربردن تمام روش‌های بازاریابی با استفاده از ابزار الکترونیکی مانند اینترنت (شامل ایمیل، وب‌گاه، موتور جستجو، ;)
مثلاً لوگوهای تبلیغات سایت یاهو نمونه‌ای از بازاریابی الکترونیکی است .

چگونه یک طرح تجاری تنظیم کنیم؟
اگر قصد دارید فعالیت جدیدی را در دنیای تجارت آغاز کنید، من از این تصمیم حمایت می کنم. اما آیا برنامه ای مشخص برای این کار در نظر گرفته اید؟ منظورم یک” برنامه” با حرف “ب” بزرگ و برجسته است. در غیر این صورت اقدام شما چیزی جز خیال پردازی بیهوده نخواهد بود.

باور کنید مساله را بیش از حد بزرگ نمی کنم. برنامه و طرح تجاری شما بانک ها و سازمان های گوناگون را وادار می کند به شما وام پرداخت کنند. درواقع با تنظیم راه کارهای مناسب موفقیت شرکت خود را تضمین می کنید و مطابق برنامه ای مشخص گام برمی دارید.

اگر با هزینه ای اندک شرکت خود را راه انداخته اید، به بسیاری ازاین رهنمودها نیازی ندارید.
اما در هر صورت باید برنامه ای طراحی کنید که خطوط کلی اهداف، هزینه های احتمالی، روش های بازاریابی و راه های گریز از مشکلات فرضی را در بر داشته باشد. این برنامه نقشه‌ عبور موفق یا انحراف از جاده در فعالیت شغلی است.

در ادامه 9 روش سودمند برای تضمین موفقیت در این راه به شما پیش نهاد می کنم:

1 تهیه خلاصه ای دقیق از اهداف مورد نظر شغلی. این خلاصه روند فعالیت شغلی شما را به اطلاع موسسات مالی و اعتباری می رساند و در واقع مهم ترین معرف شما به این مراکز است. اگر نتوانید اهمیت شغل خود را به مامور مربوطه بقبولانید کاری از پیش نمی برید. این برنامه هم چنین ابزار ارتباطی کارکنان و مشتریان احتمالی شما به عنوان پشتیبان فعالیت های شما است.

2 تاریخچه ی مختصر شرکت. تاریخچه فعالیت و نحوه پیدایش شرکت را به وضوح توضیح دهید.

3 اهداف شرکت.در چند پاراگراف کوچک اهداف بلند مدت و کوتاه مدت خود را بیان کنید: فکر می کنید درچه مدت به رشد نهایی مورد نظر خود برسید؟ مشتریان احتمالی شما چه کسانی هستند؟

4 بیوگرافی تیم مدیریت. در این مرحله باید نام و سوابق گروه مدیریت و مسئولیت های این افراد را در دسترس و اطلاع عموم قرار دهید.
5 خدمات یا تولیدات احتمالی مورد نظر شرکت. در این بخش باید به بررسی تفاوت های تولیدات شما با محصولات موجود در بازار بپردازید.

6 پاسخ بازار با تولیدات یا خدمات شرکت. به خاطر داشته باشید که شما باید موسسات مالی، کارکنان و دیگران را قانع کنید که بازار تولیدات شما رشدی فراوان خواهد داشت. برای این کار باید تحقیق کنید. اگر شرکت کوچکی را اداره می کنید باید میزان استقبال مشتریان را در شعاع بی نهایت برآورد کنید. اگر شرکت شما خدمات روی خط ارایه می کند یا شیوه تجارت کهن را با این روش درآمیخته است، باید با تبلیغ مناسب، میزان تقاضا را افزایش دهید. یک گزارش تحقیقاتی از موسسه تحقیق فورستر هزاران دلار هزینه در بر دارد. با این حال شما می توانید اطلاعات ابتدایی و پایه ای را از موتورهای جستجو و دایرکتوری ها به دست آورید.

7 برنامه ای مشخص برای بازاریابی. آیا شما چگونه حضور خود را در عرصه تجارت به اطلاع جهان تجارت می رسانید؟ آیا فقط به روش بازاریابی دهان به دهان اکتفا می کنید؟(من این روش را توصیه نمی کنم مگر آن‌که به اندازه کافی مشهور باشید) آیا در روزنامه، تلویزیون یا صفحات وب تبلیغ می کنید؟( یا در هر سه رسانه). آیا از ابزارهای بازاریابی الکترونیکی برای عضویت شرکت خود در موتورهای جستجو استفاده می کنید؟ هم چنین شما باید از همین ابتدا مشخص کنید که چه میزان بودجه برای این بخش در نظر گرفته شده است؟

8 پیش بینی 3 یا 5 ساله وضعیت مالی شرکت. این بخش در واقع برآورد مالی چند ساله و روش تحقق این پیش بینی ها است. هم چنین باید میزان وام مورد نیاز شرکت را در این قسمت ذکر کنید. صحت این برآورد موفقیت یا شکست مالی شرکت را تعیین می کند. اگر در انتخاب الگوی مناسب مالی شرکت دچار تردید هستید می توانید از کارشناسان امور مالی کمک بگیرید. این کار ارزش هزینه کردن را دارد.

9 تنظیم برنامه ای برای گریز از خطرات احتمالی. تمام شرکت های بزرگ و موفق روش هایی برای اجتناب از وضعیت خطر و نجات از آن در نظر می گیرند. در این بخش باید رشد درآمد، بازدهی، موفقیت و عدم موفقیت در بازار را در نظر بگیرید.
چند مثال :
PYRAMID
در این گروه شركت خارجی پنتاگونا و شركت ایرانی انصارالمشاركین را شرح می دهم.
pentagono: یك شركت ایتالیایی بود كه چندین سال پیش وارد ایران شد و از سیستم پیرامیدی خود میلیونها دلار سرمایه از ایران خارج كرد .كه باعث تمام دردسرهای الان همین شركت می باشد.اما نحوه كار آن به این صورت بود كه یك برگ كاغذ را 120$ می خریدید و آن را به سه تن از دوستاتون می فروختید و از این سه تا 120$/ سه تا 40دلار برای خودتان / سه تا 40$ برای شركت/ سه تا 40$ برای 7 نفر بالاتر از خودتان باید واریز می شد. و شما صبر می كردید تا نفر هفتم شده و مبلغ كلانی به حساب شما از افراد جذب شده در سطح هفتم واریز می شد و از چرخه حذف می شدید.و آنوقت نوبت افراد دیگر بود تا به نفر هفتم تبدیل شده و آنها نیز از سیستم خارج شوند.

ansar-almosharekin : در این شركت ایرانی كه كپی شده پنتاگونای خارجی بود شما به همان ترتیب یك برگ كاغذ را به مبلغ 5500 تومان از یكی از افراد می خریدید و آنرا به سه نفر می فروختید. از این سه تا 5500 تومان یكی را برای خودتان بر میداشتید و از 11000 تومان بقیه 3000 تومان را به حساب 4 نفر بالاتر از خودتان/3000 تومان را به حساب 7 نفر بالاتر از خودتان/ 3500 تومان برای 10 نفر بالاتر از خودتان و 1500 توامن هم به جیب شركت می رفت.


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 28 اسفند 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : ali | بازدید : <-PostHit->

برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود تأثيررنگ درمعماري ومساجد در فایل ورد (word) دارای 4 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود تأثيررنگ درمعماري ومساجد در فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي دانلود تأثيررنگ درمعماري ومساجد در فایل ورد (word) ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن دانلود تأثيررنگ درمعماري ومساجد در فایل ورد (word) :


سال انتشار : 1395

نام کنفرانس یا همایش : کنفرانس بين المللي فرهنگ، هنر و معماري اسلامي

تعداد صفحات : 4

چکیده مقاله:

معماری باید علم وهنری تعریف شود که طراحی ساختمان را توأم با کیفیت زیبایی,هندسی وعاطفی, اندیشمندانه وپیچیدگی, سازه سالم وبرنامهریزی ساده وانواع مختلف ویژگی های هنری از قبیل دوام وماندگاری مواد و مصالح مطبوع,رنگ آمیزی خوشایند ودلپدیز,تناسبات خوب ومقیاسقابل قبول وبسیاری از تداعی های خاطره انگیز وهمبستگی وپیوند با سنت های پیشین به همراه داشته باشد در این مقاله سعی برآن است نقشرنگ در معماری ومساجد را بررسی وبا استفاده از شناخت اصول رنگ در معماری بتوانیم گامی در مسیر توسعه فرهنگ اسلامی درمعماری مساجدبرداریم.


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,