خريد بک لينک
رزرو آنلاين هتل خارجي
خريد سکه ساکر
رزرو آنلاين هتل خارجي
آموزش آشپزی ایرانی
خرید گیفت کارت
کپسول آتش نشانی
کولرگازی ارزان
تبلیغات در شبکه های اجتماعی
کولرگازی
خرید پیج اینستاگرام
ساخت استخر
فلنج
مرکز مقالات امام صادق (ع)
تاريخ : 11 فروردين 1396 | <-PostTime-> | نویسنده : ali | بازدید : <-PostHit->

برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود معادل يابي براي مفهوم فرهنگ در قرآن کريم در فایل ورد (word) دارای 15 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود معادل يابي براي مفهوم فرهنگ در قرآن کريم در فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي دانلود معادل يابي براي مفهوم فرهنگ در قرآن کريم در فایل ورد (word) ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن دانلود معادل يابي براي مفهوم فرهنگ در قرآن کريم در فایل ورد (word) :


سال انتشار : 1395

نام کنفرانس یا همایش : نخستين همايش ملي واژه پژوهي در علوم اسلامي

تعداد صفحات : 15

چکیده مقاله:

یکی از مهمترین مراحل تحقیقات موضوعی در قرآن کریم، یافتن کلیدواژه های مناسب برای جستجوی مفاهیم در قرآن است. یافتنکلیدواژه مناسب برای بسیاری از مفاهیم، امر مشکلی برای دانشوران این حوزه نیست. اما چند وجهی و پیچیده بودن برخی موضوعاتو مفاهیم، کار یافتن معادل و کلیدواژه مناسب را دشوار میسازد. مفهوم «فرهنگ» یکی از همین مفاهیم چند وجهی و پیچیده است.پرسش اصلی این مقاله این است که چه واژههایی مناسبترین معادلها برای مفهوم امروزی و پیچیده «فرهنگ» هستند؟ نویسندگان برای پاسخ به این سوال، ابتدا به دستهبندی تعاریف مختلف و متعدد مفهوم «فرهنگ» پرداخته و شش حوزه معنایی برای «فرهنگ» مشخص کرده اند. این حوزه های معنایی عبارتند از: مجموعه آموخته های بشری، فضیلت های انسانی، مجموعه دستاوردهای مادی ومعنوی بشر، مجموعه باورها و ارزش های هنجار یافته، نظام مناسبات انسانی و روش و الگوی زندگی. سپس به دنبال معادل های مناسببرای هر یک از این حوزه های معنایی در قرآن کریم گشته و کلماتی را که بیشترین تناسب از نظر کمی و کیفی با این حوزه هایمعنایی داشته اند، به عنوان معادل های مناسب برای مفهوم «فرهنگ» معرفی کرده اند. لذا کلمات «مله»، «امه» و «دین» بهترین معادل ها و کلیدواژه ها برای تحقیق درباره موضوع «فرهنگ» در قرآن کریم می باشند.


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,


برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله پيش يابي اثر گرمايش جهاني بر جريان رواناب حوضه پلرود در فایل ورد (word) دارای 8 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله پيش يابي اثر گرمايش جهاني بر جريان رواناب حوضه پلرود در فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي دانلود مقاله پيش يابي اثر گرمايش جهاني بر جريان رواناب حوضه پلرود در فایل ورد (word) ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله پيش يابي اثر گرمايش جهاني بر جريان رواناب حوضه پلرود در فایل ورد (word) :

سال انتشار: 1394
محل انتشار: اولین همایش ملی گردشگری، جغرافیا و محیط زیست پاک
تعداد صفحات: 8
چکیده:
تغییرات آب وهوایی اثرهای محتملی بر توزیع دما، بارش، رواناب و تغذیه سفره های آب زیرزمینی دارد، بهگونه ای که نمی توان فرض کرد که الگوی آینده پدیده های هیدرولوژیکی همچون گذشته خواهد بود و درآینده منابع آب تحت تأثیر تغییر اقلیم دچار تغییراتی می گردند. در پژوهش حاضر اثرات ناشی از تغییر اقلیم بردما و بارش و رواناب حوضه پلرود تحت سناریو A2 و A1B از سال 2011 تا 2039 مورد بررسی قرارگرفته است. اطلاعات مورد نیاز دما و بارش از مدل گردش عمومی HadCM3 و NCCCSM بااستفاده از مدل آماری LARS-WG ریزگردان شدند. در مجموع نتایج نشان دهنده آن است که متوسطدما در تمام ماهها در دهه های آتی افزایش خواهد یافت این افزایش در فصل گرم سال بیشترخواهد بود کهمی تواند باعث افزایش نیاز آبی ، تبخیرو هدر رفت آب شود. بارش نیز در ماههای ژانویه و دسامبر کمیافزایش و در بقیه ماهها کاهش می یابد و این مقدار کاهشی در فصل گرم سال بیشتر خواهد بود. و منطقه درآینده تابستان گرم تر و خشکتری تجربه خواهد کرد. در ادامه از مدل HEC-HMS برای شبیه سازیرواناب حوضه استفاده شد. نتایج بیانگر آن است که دبی ماهانه از ماه مارس تا ژولای کاهش می یابد دلیلکاهش شدید دبی را می توان به کاهش بارش و افزایش دما، تبخیر و نیاز آبی در این ماهها دانست .اما ازماههای آگوست تا فوریه مقدار دبی کمی افزایش می یابد. اما به طور کلی حجم و مقدار دبی سالانه باکاهش مواجه خواهد بود.


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,


برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله تبيين مشکلات گرفتگي دستگاه ها در واحد احيا گلايکول،پالايشگاه سوم مجتمع گازي پارس جنوبي در فایل ورد (word) دارای 11 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله تبيين مشکلات گرفتگي دستگاه ها در واحد احيا گلايکول،پالايشگاه سوم مجتمع گازي پارس جنوبي در فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي دانلود مقاله تبيين مشکلات گرفتگي دستگاه ها در واحد احيا گلايکول،پالايشگاه سوم مجتمع گازي پارس جنوبي در فایل ورد (word) ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله تبيين مشکلات گرفتگي دستگاه ها در واحد احيا گلايکول،پالايشگاه سوم مجتمع گازي پارس جنوبي در فایل ورد (word) :

سال انتشار: 1388

محل انتشار: سومین همایش ملی گاز ایران

تعداد صفحات: 11

چکیده:

وظیفه واحد احیا اتیلن گلیکول، جدا کردن آب و رساندن آن به غلظت مورد نظر است. مشکلات عملیاتی فراوانی گریبانگیر این واحد در پالایشگاه سوم پارس جنوبی است که از میان آا می توان به گرفتگی خطوط، خرابی فیلترهای زغالی، حجم زیاد رسوب در مبدل حرارتی و برج تقطیر و در نتیجه افزایش اتلاف گلیکول اشاره کرد. هدف از این تحقیق، بررسی تئوری مشکلات و ارائه راه حل برای برطرف نمودن و یا تعدیل آن است.


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 11 فروردين 1396 | <-PostTime-> | نویسنده : ali | بازدید : <-PostHit->

برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله تحليل ديناميکي گاورنر سانتريفيوژي پورتر در فایل ورد (word) دارای 2 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله تحليل ديناميکي گاورنر سانتريفيوژي پورتر در فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي دانلود مقاله تحليل ديناميکي گاورنر سانتريفيوژي پورتر در فایل ورد (word) ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله تحليل ديناميکي گاورنر سانتريفيوژي پورتر در فایل ورد (word) :

سال انتشار: 1387

محل انتشار: ششمین کنفرانس سالانه دانشجویی مهندسی مکانیک

تعداد صفحات: 2

چکیده:

کنترلرهایی که صرفنظر از تغییرات بار موتور، دور موتور را ثابت نگه می دارند ، اصطلاحاً گاورنر نامیده می شوند. اگر فرایند کنترل براساس نیروی گریز از مرکز صورت گیرد، گاورنر سانتریفیوژی می باشد. در این مقاله ، حرکت گاورنر پورتر بررسی شده است. بدین منظور ابتدا روابط دینامیکی حاکم بر حرکت بدست آمده و سرعت زاویه ای ، حساسیت و شاخص پایداری ، محاسبه شده اند. در ادامه این گاورنر تحت آزمایش قرار گرفته و نتایج آن با مقادیر تئوری مقایسه و اختلاف ها مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 11 فروردين 1396 | <-PostTime-> | نویسنده : ali | بازدید : <-PostHit->

برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله نقش يادگيري هاي الکترونيکي در نظام آموزشي کشور در فایل ورد (word) دارای 7 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله نقش يادگيري هاي الکترونيکي در نظام آموزشي کشور در فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي دانلود مقاله نقش يادگيري هاي الکترونيکي در نظام آموزشي کشور در فایل ورد (word) ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله نقش يادگيري هاي الکترونيکي در نظام آموزشي کشور در فایل ورد (word) :

سال انتشار: 1394
محل انتشار: کنفرانس ملی روانشناسی علوم تربیتی و اجتماعی
تعداد صفحات: 7
چکیده:
امروزه با گسترش فناوری اطلاعات و نفوذ وسایل ارتباط از راه دور در زندگی روزمره ، ابزارها وروش های آموزشی نیز دچارتغییر و تحول گردیده است . یادگیری الکترونیک و آموزش های مجازی در سطح وسیعی از جامعه گسترده گردیده و کلاسهای آموزشی به صورت غیر حضوری و به شیوه الکترونیکی برگزار می گردد . امروزه به دلیل پیشرفت و گسترش شبکه جهانیاینترنت علاوه بر آموزش ، بیشتر امور روزمره به صورت الکترونیکی در آمده است براین اساس لازم است به نقش ارزشمندیادگیری الکترونیکی در رشد و شکوفایی در نظام آموزشی بپردازیم . لذا در این مقاله که صرفاً یک مقاله توصیفی- مروریاست و با استفاده از اسناد و مدارک ، سایت ها و مجلات الکترونیکی موجود ، نگاهی به نقش یادگیری های الکترونیکی وآموزش های الکترونیک در نظام آموزشی کشورخواهیم داشت.


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 11 فروردين 1396 | <-PostTime-> | نویسنده : ali | بازدید : <-PostHit->

برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله فيزيك آپتيك هندسي در فایل ورد (word) دارای 45 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله فيزيك آپتيك هندسي در فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي دانلود مقاله فيزيك آپتيك هندسي در فایل ورد (word) ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله فيزيك آپتيك هندسي در فایل ورد (word) :

فیزیك آپتیك هندسی

رنگین کمان
________________________________________
رنگین کمان Rainbow * رنگین کمان جلوه شگفت آوری از طبیعت است که موقع بارش نم نم و یا پس از بارندگی دیده می‌شود. در قدیم مردم خرافی رنگین کمان را نشانی از شور بختی می‌پنداشتند. و خیال می‌کردند، رنگین کمان پلی است برای بالا رفتن ارواح و زمانی که آنرا می‌دیدند گمان می‌کردند شخصی در آستانه مرگ است.ا ین منظره زیبا از شکستن نوری که از میان قطرات باران گذشته است، پدید می‌آید. در اینجا قطرات باران هر کدام نقش منشوری را دارند. که نور خورشید را تجزیه و بازتاب می کند و باعث تفکیک رنگها بصورت مرتب و شکل هندسی زیبایی می‌شوند.می‌دانیم که نور سفید ترکیبی از هفت رنگ است که بوسیله منشور و ; تجزیه می‌شود، همان طوری که در منشور ، نوری که کمترین طول موج را دارد (بنفش) بیشتر منحرف می‌شود، لذا رنگ بنفش با حداکثر انحراف در پایین طیف قرار می گیرد و رنگ قرمز که بیشترین طول موج را دارد، در بالای کمان دیده می‌شود. ترتیب رنگها بصورت زیر است

:

قرمز ، نارنجی ، زرد ، سبز ، آبی ، نیلی ، بنفش.طیف به گونه ای می باشد که نمی توان مرز بین دو ناحیه رنگی را مشخص کرد. در ترتیب رنگی فوق ضریب شکست و زاویه انحراف رفته رفته زیادتر شده و طول موج بتدریج کاهش می‌یابد.
چه موقع رنگین کمان دیده می‌شود؟

* اغلب رنگین کمان موقعی دیده می شود که هم باران می‌بارد، و نیز از سوی دیگر خورشید می‌تابد و ما نیز بین این دو قرار گرفته‌ایم. یعنی خورشید باید از پشت سر ما بتابد و باران هم در جلوی روی ما ببارد. در این حالت نور خورشید از پشت سر ما به قطرات باران می‌رسد، این قطرات نور را تجزیه کرده و آنرا به شکل نوارهای رنگین درمی‌آورند (تجزیه نور).

 

* برای وقوع این پدیده ، خورشید ، چشم ناظر و وسط قوس رنگین کمان باید هر سه در یک امتداد مستقیم قرار گرفته باشند. پس اگر خورشید در آسمان خیلی بالا باشد، هرگز چنین خط مستقیمی درست نمی‌شود، از اینرو رنگین کمان را تنها در صبح زود و یا موقع عصر می‌توان دید.
نکته جالب توجه در مورد رنگین کمان این است که یک قطبشگر آن را نامرئی می‌کند. مثلا زمانی که با یک فیلتر قرمز رنگ نور به رنگین کمان نگاه کنیم، فقط زمینه‌ای قرمز رنگ خواهیم دید. علت این امر این است که فقط نور به رنگ قرمز از پولاروید عبور می‌کند و سایر رنگها جذب آن می‌شوند.

موضوع جالب توجه دیگر ، این است که اگر دو نفر کنار هم ایستاده باشند، یک رنگین کمان واحد را نخواهند دید. این قوس هفت رنگ ، کمان دایره‌ای می‌باشد، که سایه سر ناظر مرکز آن دایره است. پس بسته به جای هر فرد و فاصله او تا قطرات باران ، کمانهای متفاوتی خواهیم داشت و هر کس رنگین کمان مخصوص خودش را خواهد دید.

آینه
________________________________________
مقدمه
بدون شک همه ما هر روز با آینه سر و کار داریم و از آن استفاده می‌کنیم. اما آیا تا کنون از خود پرسیده‌ایم که آینه چگونه بوجود آمده است؟! چگونه به تکامل رسیده است؟! و چه نقشی را در زندگی و دنیای پیشرفته امروزی بازی می‌کند؟! احتمال اینکه اولین آینه ، آبگیرها بوده باشند بسیار قوی است و در واقع واژه “آبگینه” یا “آب گونه” شاید از چنین خاستگاهی بوجود آمده باشد.
تاریخچه

کاوشهای باستان شناسان مبین این نکته جالب است که آینه‌های شخصی و ساده بیش از 50 قرن قدمت دارند و در دورانهای گذشته از ارزشی اغراق آمیز برخوردار بوده‌اند. زمانی در آسیای صغیر آینه را از جنس برنز و مس مفرغ می‌ساختند و آن را صیقل داده و با دسته‌های پر نقش و نگار عرضه می‌کردند و به تدریج آینه‌های فولادی به علت قابلیت صیقل یافتن بیشتر و شفافیت بیشتر ، نسبت به برنز و مس و مفرغ ، جایگزین آینه‌های قدیمی‌تر شدند، تا اینکه تحول اساسی در صنعت تولید آینه بوجود آمد. در قرن 12 میلادی کاربرد شیشه در تولید آینه کشف شد و اولین آینه‌های شیشه‌ای که با ورقه‌هایی پوشیده از سرب به بازار عرضه می‌شدند بوجود آمدند.

 

مدتی بعد ماهیت سمی بودن سرب آشکار گردید و به همین دلیل استفاده از مخلوط جیوه و قلع بجای سرب آغاز شد. این تغییر و تحولات باعث شدند که ونیز که در آن زمان محل تولید اینگونه آینه‌ها بود به یک قطب اقتصادی تبدیل شود. با وجود این ، اختراع و تولید آینه را نباید جزو نیازهای اولیه و تنها در حد یک ابزار شخصی تصور کنیم، امروزه کاربردهای علمی آینه‌ها بسیار بیشتر از کاربردهای اولیه و ظاهری آنها هستند.

داشنمندان از مدتها قبل خواص آینه‌های تخت و کوژ و کاو (محدب و مقعر) را می‌شناختند و حتی با استفاده از آنها برای متمرکز کردن نور آفتاب وسایلی را برای به آتش کشیدن اجسام اختراع کرده بودند. حتی در این مورد افسانه‌ای وجود دارد که می‌گویند ارشمیدس دانشمند معروف قرن سوم قبل از میلاد بوسیله شبکه‌ای از اینگونه آینه‌ها ، کشتیهای بادبانی مهاجمان رومی را به آتش می‌کشیده است، تا اینکه فرمانروای روم سرانجام در شب موفق به تسخیر شهر “سیراکوز” می‌گردد
تصویر در آینه‌ها

آینه‌ها سطوح بازتابنده هستند که تصویر جسم نورانی قرار گرفته در جلوی خودشان را نشان می‌دهند، بسته به فاصله جسم از آینه مشخصات تصویر (مکان – وارونگی – برگردان جانبی – بزرگی) ممکن است متفاوت باشد. این وسیله نوری از دیر باز در زندگی بشر نقش عمده‌ای داشته و استفاده‌های فراوانی از آن به عمل آمده است. در طبیعت شکل گیری تصویر در آب یا در شیشه‌های پنجره و یا سطوح بازتابان فلزی و پدیده‌هایی از این قبیل به وفور وجود دارند. بر حسب نوع کاربرد و چگونگی شکل گیری تصویر و مشخصات آن به دو دسته عمده تقسیم شده‌اند:

آینه‌های تخت
آینه‌هایی هستند که در منازل وجود دارد و از جسم نورانی تصویری مستقیم و مجازی و برگردان تشکیل می‌دهند، طوری که سمت راست جسم برای تصویر سمت چپ به حساب می‌آید و برعکس که در اکثر سیستمهای نوری ساده کاربرد فراوان دارند. در کارهای عادی و مصارف عمومی از این آینه استفاده می‌شود. به لحاظ هزینه پایین و تولید راحت و انبوه سازی و سادگی مکانیزم توسعه فراوانی دارد.

در منازل ، باشگاهها و مغازه‌ها و دکوراسیون در آینه کاری و معماری و در بتینه کاری و تزئینات ساختمان کاربرد فراوان دارند. از قدیم الایام به صورتهای طبیعی یافت می‌شدند، که با پیشرفت علم و صنعت با کیفیتهای بالاتر نیز به بازار عرضه شد که حتی در برخی سیستمهای اپتیکی نیز بکار گرفته‌اند.

موارد استفاده آینه‌های تخت
امروزه بهره وری این آینه‌ها را بالا برده‌اند و آینه‌هایی با ضریب بازتابش بسیار بالایی هم ساخته‌اند. در سیستمهای نوری و برخی دستگاههای حساس نوری از جمله لیزرها از این آینه‌ها استفاده می‌شود، آینه‌های شیشه‌ای نیم بازتابان نیز از این نوعند.
انواع آینه‌های تخت

آینه‌های شیشه‌ای: که بر حسب نوع کیفیت و صیقل بودن شیشه و مواد اندود کننده دارای کیفیت متفاوتی می‌باشند.
آینه‌های فلزی: آینه‌های فلزی را بیشتر از نوع تخت می‌سازند و در دندانپزشکی و قطعات ریز اپتیکی کاربرد دارند.
آینه‌های لایه گذاری شده: آینه‌ای با چند لایه اندود جهت بالا بردن ضریب بازتابش و اصلاح آینه‌ها شیشه‌ای و جلوگیری کامل از شبح نوری ساخته شده‌اند.
آینه‌های کروی

این آینه‌ها به دو دسته عمده آینه‌های محدب و آینه‌های مقعر تقسیم می‌شوند. این آینه‌ها از لحاظ همگرایی و واگرایی پرتوهای نوری و شکل گیری تصویر و بزرگنمایی و وارونگی و سایر مشخصات تصویر کاربردهای ویژه‌ای در سیستمهای نوری دارند.
آینه شلجمی
در چراغهای اتومبیلها و برخی سیستمهای موازی ساز نورها بکار می‌روند، که شکلی شبیه آینه‌های کروی اما متفاوت از آنها دارند.

آینه‌های توان بالا
نوعی آینه‌های چند لایه‌ای هستند که در سیستمهای بازتاب کامل نور و نیز در سیستمهای لیزری و برخی طیف سنجها و محاسبات دقیق و حساس نوری کاربرد دارند.

تقسیمات آینه‌ها
آینه‌ها را بر حسب جنس مواد سازنده و نحوه کارشان به چند دسته عمده بصورت زیر نیز تقسیم بندی می‌کنند که اسامی آنها گویای چگونگی ساخت آنها نیز می‌باشد.

آینه‌های شیشه‌ای
این آینه‌ها از جنس شیشه بوده که پشت آن به توسط مواد باز تابنده اندود شده است و به لحاظ هزینه پایین و مکانیزم ساده کاربرد وسیعی دارند، معمولا سطوح این آینه‌ها به توسط جیوه (Hg) و نقره (Ag) و آلومینیوم (Al) اندود می‌شود. البته یک لایه رنگ هم روی فلز زده می‌شود که از آن محافظت نماید.

آینه‌های فلزی
یک نوع آینه‌های فلزی همان آینه‌ای شیشه‌ای اندود فلزی شده هستند، نوع دوم که بیشتر مد نظر ماست جهت جلوگیری از شبح نوری که از تداخل دو بازتاب لایه خارجی و داخلی آینه ایجاد می‌شود و وضوح تصویر را پایین می‌آورد. آینه‌های تک لایه‌ای فلزی هستند، که فلزات با سطوح صیقل یافته ساخته می‌شود که مشهورترینشان آینه آلومینیومی یا آینه استیل و ; که توان بازتابی خوبی دارند و در دستگاههای اپتیکی هم جواب خوبی می‌دهند.

آینه‌های مایع
یک آینه دیگر با سمت گیری بسیار ویژه ، آینه‌ای است که از سطح یک مایع تشکیل می‌یابد. برای مثال ، از یک تشت پر از جیوه و یک باریکه لیزر برای تعیین امتداد قائم یک محل استفاده می‌شود و به منزله یک شاقول اپتیکی دقیق مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای همین مقصود ، می‌توان حتی از مایعاتی که قدرت بازتابی کمتری دارند ولی سمی نیستند، استفاده کرد.
__________________

ابیراهی در عدسی
________________________________________
در سیستم‌های نوری هر انحرافی از تصویر کامل تحت عنوان ابیراهی مطرح می‌شود که این انحراف برای نور تک‌رنگ شامل ابیراهی کروی ، ابیراهی کما ، انحنای میدان ، اعوجاج و آستیگماتیسم می‌باشد. نور مرکب علاوه بر ابیراهیهای مذکور ابیراهی رنگی نیز خواهد داشت.

دید کلی
در سیستم‌های نوری مرکزدار و عدسی‌ها چنین فرض می‌شود که در تمام حالات از طرف جسم دسته باریکی اشعه که شعاع اصلی آن عمود بر سطح عدسی باشد، می‌تابد. همچنین ، جسم کوچک ، عمود بر محور اصلی و نور تابشی تک‌رنگ فرض می‌شود، ولی در عمل شرایط فوق موجود نیست، در نتیجه تصویری که توسط دستگاهی ، از یک جسم حاصل می‌شود، با تصویر نظری یکسان نمی‌باشد، یعنی در نتیجه عدم رعایت تقریب گاوس و بکار نبردن نور تک‌رنگ معایبی در تصویر حاصل می‌شود و هر انحرافی از تصویر کامل تحت عنوان ابیراهی مطرح می‌شود.

انواع ابیراهی
ابیراهی رنگی
هر جا که تغییر ضریب شکست یا رنگ نور به حساب بیاید، ابیراهی رنگی مطرح می‌شود، زیرا ضریب شکست مواد شفاف با رنگ نور تغییر می‌کند. عدسی از جسم ، تنها یک تصویر نمی‌دهد بلکه از آن یک سری تصویر (به ازای هر رنگ موجود در دسته شعاع یک تصویر) تشکیل می‌دهد. مشابهت عدسی با منشور که در لبه‌های آن مشهودتر است، موجب پاشندگی نور می‌گردد. بزرگنمایی جانبی هم به دنبال تغییر فاصله کانونی با رنگ تغییر می‌کند. خود ابیراهی رنگی به دو نوع ابیراهی رنگی محوری یا طولی و ابیراهی جانبی یا عرضی تقسیم می‌شود.

ابیراهی تکفام
انحراف هر شعاع از مسیر تعیین شده (ابیراهی آن) بوسیله فرمول گاوس برحسب پنج حاصل‌جمع موسوم به جمع‌های سیدل بیان می‌شود. اگر تصویر حاصل بدون عیب می‌بود، تمام این حاصل‌جمع‌ها صفر می‌شد، اما هیچ دستگاه نوری نمی‌توان ساخت که در آن تمام این شرایط را یکجا داشته باشیم. صفر شدن هر یک از این جمله‌ها متناظر با نبودن ابیراهی معینی است. این ابیراهی‌ها که برای هر رنگ و ضریب شکست خاصی وجود دارد، تحت عنوان ابیراهی نور تکفام مطرح می‌شوند.

انواع ابیراهی نور تکفام
ابیراهی کروی
هرگاه دهانه عدسی‌های کروی بیش از حد مجاز در تقریب گاوس باشد، تصاویر حاصل معایبی از خود نشان می‌دهند که ناشی از یکسان نبودن بزرگنمایی در مرکز و لبه عدسی می‌باشد. این عیب و تغییر شکل تصاویر ، به نام ابیراهی کروی در عدسی خوانده می‌شود که تحت این شرایط میان کانون پرتو پیرامحوری و کانون پرتو کناری سطحی به عنوان سطح کمترین تاری ایجاد می‌شود. خود ابیراهی کروی به دو نوع ابیراهی طولی کروی ، ابیراهی جانبی کروی تقسیم می‌شود.

ابیراهی کما
اگر نقطه نورانی خارج از محور اصلی عدسی باشد و یک دسته اشعه با زاویه بزرگ به عدسی فرستاده شود، اشعه خروجی پس از خروج از عدسی در روی صفحه‌ای عمود بر محور فرعی تصویر غیرقرینه‌ای بدست خواهد داد. این تصویر از نظر شکل و توزیع انرژی نامتقارن است، این ابیراهی تصویر را ابیراهی کما می‌نامند. در حقیقت ابیراهی کما همان ابیراهی کروی است که از قرار گرفتن نقطه نورانی در خارج از محور اصلی حاصل می‌شود. خود ابیراهی کما بر دو نوع کما مثبت و کما منفی تقسیم می‌شود.

ابیراهی آستیگماتیسم
این عیب تصویر موقعی روی می‌دهد که فاصله نقطه‌ای از جسم ، از محور آینه مقعر تا حدی زیاد باشد و اشعه‌های تابشی چه باهم موازی باشند و چه باهم موازی نباشند، با آینه زاویه می‌سازند. در مورد عدسی‌ها هم ابیراهی به همین شکل مطرح است، یعنی عدسی از نقطه دور از محور نمی‌تواند تصویر نقطه‌ای بدهد. در این صورت دچار ابیراهی آستیگماتیسم است و تصویر مبهم حاصل از آن آستیگماتیک نام دارد، زیرا خطوط شعاعی متفاوتی در کانون متفاوتی نسبت به خطوط عمودی متمرکز می‌شوند.

انحنای میدان
اگر عیب دستگاه نوری از هر لحاظ اصلاح شده باشد، باز نقایصی در تصویر به علت انحنای میدان ایجاد می‌شود که میدان و تصویر در مرکز واضح است و در کناره‌‌ها به کلی ناواضح است، زیرا اشعه آمده از هر یک از نقاط جسم محدود نیست. بطوری که شعاع‌های ویژه نقاط مختلف جسم از نقاط مختلف عدسی عبور نمی‌کند.

ابیراهی اعوجاج یا واپیچش نور
ابیراهی مربوط به اعوجاج یا واپیچش در مورد اجسام مربعی بوجود می‌آید، بطوریکه تصویر یک شی مربعی ، دیگر مربع نباشد، زیرا بزرگنمایی جانبی در تمام جهات یکنواخت نیست، ممکن است اضلاع به درون خمیده باشند که واپیچش بالشی ایجاد کنند، یا اضلاع به بیرون خمیده شوند و تولید واپیچش بشکه‌ای کنند.

کنترل و بهینه‌سازی ابیراهی‌ها در دستگاه‌های نوری
ابیراهی در عدسی به نوع شیشه عدسی که نوع محیط عدسی نیز تعبیر می‌شود، ‌توان (فاصله کانونی) تک تک اجزای نوری در صورتیکه توان اجزا مختلف عوض شوند، یکسری از ابیراهی‌ها تصحیح می‌شوند که در رفع کما و آستیگماتیسم عامل مهم است.

شکل عدسی (میزان خمیدگی عدسی) توان عدسی تغییر کند، شعاع سطوح عوض می‌شود، آنچه بر ابیراهی‌ها اثرگذار است، شکل عدسی ، فاصله بین عدسی‌ها یا اجزای نوری دستگاه که این فاصله بر ارتفاع پرتو و یا توان کل ذستگاه تاثیر دارد. ضخامت عدسی‌ها محل دریچه در مورد ابیراهی آستیگماتیسم ، واپیچش ، انحنای میدان ، رنگی عرضی و کما این عامل اثر گذار است.
__________________
ابیراهی رنگی
________________________________________
انحراف تصویر حاصل از دستگاه نوری از تصویر واقعی ، ابیراهی می‌باشد که در تصویر سازی با نورهای مرکب به دلیل وجود طول موجهای مختلف ، این انحراف ، علاوه بر بیراهیهای دیگر ، تحت عنوان ابیراهی رنگی خود را نشان می‌دهد. این ابیراهی به دو نوع طولی و عرضی تقسیم می‌شود.

دید کلی
ضریب شکست همه مواد با طول موج تغییر می‌کند، این پاشندگی در مواد اپتیکی عامل ابیراهی رنگی است. تاثیرات ابیراهی رنگی را می‌توان با استفاده ‌از ردیابی پیرامحوری مورد بررسی قرار داد. پس از محاسبه میزان ابیراهی رنگی موجود در یک سیستم این امکان وجود دارد که ‌از طریق بکارگیری شیشه‌هایی با ضریب پاشندگی متفاوت و به کمک برخی فرمولهای عدسی نازک در جهت کاهش این ابیراهی عمل کرد.

ابیراهی رنگی از چه چیزی ناشی می‌شود؟
ضریب شکست همه محیطها با رنگ تغییر می‌کند. یک تک عدسی از یک شی نه تنها یک تصویر بلکه یک رشته تصویر ارائه می‌کند که هر کدام برای یک رنگ موجود در باریکه نور است. اثر منشورگونه عدسی که با نزدیک شدن به لبه‌ها افزایش می‌یابد چنان است که باعث پاشیدگی می‌شود و تمرکز نور بنفش را در نزدیکترین فاصله ‌از عدسی قرار می‌دهد.

انواع ابیراهی رنگی
ابیراهی رنگی محوری یا طولی
در نتیجه تغییرات فاصله کانونی یک عدسی با رنگ ، بزرگنمایی جانبی نیز باید تغییر کند، در نتیجه تصاویر قرمز و بنفش یک نقطه شی دور از محور ، روی محور طولی از هم جدا می‌شوند و این فاصله‌ افقی تحت عنوان ابیراهی رنگی طولی نامیده می‌شود. ابیراهی رنگی طولی یک عدسی محدب را می‌توان به راحتی قابل مقایسه با ابیراهی کروی برای پرتوها در بزرگترین دهانه دانست.


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,


برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله بررسي امکان استفاده از پسماندهاي کشاورزي حاشيه روستاها براي تامين مواد اوليه صنعت چوب و کاغذ کشور در فایل ورد (word) دارای 6 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله بررسي امکان استفاده از پسماندهاي کشاورزي حاشيه روستاها براي تامين مواد اوليه صنعت چوب و کاغذ کشور در فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي دانلود مقاله بررسي امکان استفاده از پسماندهاي کشاورزي حاشيه روستاها براي تامين مواد اوليه صنعت چوب و کاغذ کشور در فایل ورد (word) ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله بررسي امکان استفاده از پسماندهاي کشاورزي حاشيه روستاها براي تامين مواد اوليه صنعت چوب و کاغذ کشور در فایل ورد (word) :

سال انتشار: 1391
محل انتشار: ششمین همایش ملی و اولین همایش بین المللی مدیریت پسماند
تعداد صفحات: 6
چکیده:
با توجه به رشد سریع تولید محصولات لیگنوسلولزی سرمایه گذاران زیادی در کشور جذب این صنعت شده اند از سوی دیگر کمبود ماده اولیه از جدی ترین مشکلات حال حاضر دنیا و بصورت شدیدتر درکشورمان ایران دربخش صنعت چوب و کاغذ می باشد مشکلات زیست محیطی ناشی از برداشت بی رویه چوب و کمبود این مواد اولیه صنایع چوب و کاغذ کشور را با بحران های جدی روبرو ساخته و برخی محققان و متخصصان صنایع را برآن داشته تا به دنبال راه حلهای اصولی ودرامدت برای تامین مواداولیه این صنایع باشند استفاده از پسماندهای کشاورزی به عنوان منابع تجدید شونده از مهمترین راه کارهایی است که در دهه های اخیر به خصوص درکشورهای پیشرفته توجه بسیار زیادی به آن شده است. از سوی دیگر باقی ماندن سوزاندن این پسماندها خود منبع آلودگی زیست محیطی بزرگی می باشد پس لازم است دراین زمینه درکشورمان مطالعات زیادی صورت پذیرد.


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,


برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود بررسي رابطه بين فرهنگ دانشگاهي با درگيري تحصيلي در بين دانشجويان سال اول دانشگاهآزاد اسلامي واحد شيراز در سال تحصيلي1394در1395 در فایل ورد (word) دارای 8 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود بررسي رابطه بين فرهنگ دانشگاهي با درگيري تحصيلي در بين دانشجويان سال اول دانشگاهآزاد اسلامي واحد شيراز در سال تحصيلي1394در1395 در فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي دانلود بررسي رابطه بين فرهنگ دانشگاهي با درگيري تحصيلي در بين دانشجويان سال اول دانشگاهآزاد اسلامي واحد شيراز در سال تحصيلي1394در1395 در فایل ورد (word) ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن دانلود بررسي رابطه بين فرهنگ دانشگاهي با درگيري تحصيلي در بين دانشجويان سال اول دانشگاهآزاد اسلامي واحد شيراز در سال تحصيلي1394در1395 در فایل ورد (word) :


سال انتشار : 1394

نام کنفرانس یا همایش : دومين کنفرانس بين المللي روانشناسي، علوم تربيتي و سبک زندگي

تعداد صفحات : 8

چکیده مقاله:

سرزندگی به عنوان یکی از مؤلفه های بهزیستی ذهنی در بسیاری از نظامهای پژوهشی مطرح میباشد.وقتی فردی کاری را به طور خودجوش انجام میدهد نه تنها احساس خستگی و ناامیدی به او دستنمیدهد، بلکه احساس میکند انرژی و نیروی او افزایش یافته است. به طورکلی حس درونیسرزندگی شاخص معنیدار سلامت ذهنی است هدف از این مطالعه بررسی اثر رابطه ی بین ادراکاز الگوهای ارتباطی خانواده و سرزندگی تحصیلی بو د. در این مطالعه 200دانش آموز ( 100دخترو 100پسر) در مقطع متوسطه ی شهرستان شیراز در سال 1394شرکت داشتند که به روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شده بودند. مشارکت کنندگان، پرسشنامه الگوهای ارتباطی خانواده وپرسشنامه ی سر زندگی تحصیلی را تکمیل نمودند. به طور کلی نتایج حاکی از آن بود که اول،برخی از ابعاد الگوهای ارتباطی خانواده به صورت مستقیم قدرت پیشبینی سرزندگی تحصیلی را دارد.دوم، بین الگوهای ارتباطی خانواده و سرزندگی تحصیلی همبستگی مثبت و معنی داری وجود دارد.


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,


برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله طراحي مفهومي موشک ماهواره بر سه مرحله اي با استفاده از بهينه سازي طراحي چند موضوعي (MDO) در فایل ورد (word) دارای 7 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله طراحي مفهومي موشک ماهواره بر سه مرحله اي با استفاده از بهينه سازي طراحي چند موضوعي (MDO) در فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي دانلود مقاله طراحي مفهومي موشک ماهواره بر سه مرحله اي با استفاده از بهينه سازي طراحي چند موضوعي (MDO) در فایل ورد (word) ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله طراحي مفهومي موشک ماهواره بر سه مرحله اي با استفاده از بهينه سازي طراحي چند موضوعي (MDO) در فایل ورد (word) :

سال انتشار: 1388

محل انتشار: هشتمین همایش انجمن هوافضای ایران

تعداد صفحات: 7

چکیده:

هدف از این مقاله ارائه روشی برای طراحی مفهومی موشک ماهواره بر سوخت مایع چند مرحله ای می باشد که در نهایت نرم افزاری نیز بر اساس آن طراحی شده است. این نرم افزار سبب کاهش هزینه چه از نظر زمان و چه از نظر نیروی انسانی در فاز طراحی مفهومی موشک ماهواره بر سوخت مایع می گردد. الگوریتم طراحی مفهومی مورد استفاده در این روش بر اساس یافتن مقادیر بهینه پارامترهای اصلی طراحی می باشد؛ به این ترتیب که، پارامترهای بهینه با در نظر گرفتن قیدها و تابع هدف (کاهش وزن موشک ماهواره بر و در مقابل افزایش بار محموله) در یک تعامل متقابل تعیین می شوند.


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,


برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله رابطه باورهاي انگيزشي با پيشرفت تحصيلي دانش آموزان تيزهوش در فایل ورد (word) دارای 5 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله رابطه باورهاي انگيزشي با پيشرفت تحصيلي دانش آموزان تيزهوش در فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي دانلود مقاله رابطه باورهاي انگيزشي با پيشرفت تحصيلي دانش آموزان تيزهوش در فایل ورد (word) ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله رابطه باورهاي انگيزشي با پيشرفت تحصيلي دانش آموزان تيزهوش در فایل ورد (word) :

سال انتشار: 1394
محل انتشار: دومین کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی، مطالعات اجتماعی و فرهنگی
تعداد صفحات: 5
چکیده:
هدف از این پژوهش بررسی رابطه باورهای انگیزشی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان تیزهوش بود. جامعه آماری این پژوهش را کلیه دانش آموزان تیزهوش شهر ارومیه و نمونه آن شامل 150 نفر از این دانش آموزان که به روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند تشکیل می دهد. ابزار مورد استفاده در این پژوهش شامل پرسشنامه راهبردهای خودانگیخته یادگیری (پینتریچ و دی گروت، 1990) بود. طرح پژوهش از نوع همبستگی است. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از روش های آمار استنباطی همانند ضریب همبستگی پیرسون استفاده شده است. نتایج نشان داد بین خودکارآمدی در سطح (r=0/47, p<0/001)، ارزش گذاری درونی در سطح (r=0/37, p<0/001) و اضطراب امتحان در سطح (r=-0/29, p<0/001)، با پیشرفت تحصیلی رابطه معناداری وجود دارد. همچنین نتایج نشان داد باورهای انگیزشی 36 درصد از رگرسیون پیشرفت تحصیلی را تبیین می کند.


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,